Bătaie de joc în transportul public
Dimensiune font:
Începând din această lună, şi băcăuanii din cartierul CFR vor beneficia de transport în comun, în aceleaşi condiţii de bătaie de joc * oamenii se plângă că biletele sunt scumpe şi că preţul nu justifică deloc calitatea serviciilor
Una dintre cele mai mari nemulţumiri ale băcăuanilor este legat de transportul în comun. Oamenii se plâng că unicul transportator face legea în oraş pe banii şi pe disconfortul lor.
În luna aprilie 2016, aleşii locali băcăuani au aprobat proiectul de hotărâre privind diminuarea cotei standard de TVA şi menţinerea tarifelor pentru serviciile de transport public local la nivelul celor aprobate prin HCL nr. 248 din 31.07.2016, respectiv intrarea în legalitate a societăţii private care deţine serviciul de transport public din Bacău.
Prin acest proiect consilierii locali au dat o mână de ajutor pentru ca societatea SC Transport Public SA să nu mai încalce legea şi astfel să intre în legalitate, după ce a operat modificări în tariful biletului de transport, fără aprobarea Consiliului Local, aşa cum obligă legea. Mai precis, scăderea TVA nu a avut niciun efect asupra tarifului unei călătorii, care în Bacău costa şi costă în continuare 2 lei.
Citeşte şi Sucevenii sunt reticenţi faţă reabilitarea termică a blocurilor
Transport privat, monopol şi bătaie de joc
Bacăul deţine şi culmea transportului public, municipiul fiind printre singurele din ţară în care transportul public este realizat de un operator privat. Predarea transportului public pe mâna unui privat s-a realizat în vremea mandatului defunctului primar Dumitru Sechelariu. Serviciul public a fost astfel preluat de firma deţinută la acel moment de către mama sa, acţionar majoritar, SC transport Public SA. Societatea oferă servicii doar cu autobuze, acestea fiind singurele mijloace de transport în comun din Bacău. Tarifele practicate sunt mari pentru buzunarele oamenilor -- pentru o singură călătorie, pe un singur traseu, o persoană trebuie să scoată 2 lei din buzunar. Un abonament lunar pe un singur traseu costă 58 de lei. Nu doar tarifele sunt motiv de nemulţumiri, ci şi condiţiile oferite. Autobuzele circulă la intervale mari, iar ajunsul la serviciu sau rezolvarea unei probleme neprogramate din timp devine o adevărată aventură în Bacău. Situaţia este atât de gravă, încât un băcăuan care locuieşte spre periferia oraşului ajunge mai greu în centrul oraşului decât ar ajunge până la Roman, aflat la 43 de km. Pentru a ajunge din zona de nord a Bacăului până în cea de sud, călătoria cu autobuzul durează 40-50 de minute, fără a lua în calcul aşteptarea de 10 minute a autobuzului în staţie. Din Bacău în Roman se ajunge cu microbuzul în maximum 30 de minute!
Băcăuanii sunt revoltaţi
Pe forumul de informaţii utile despre Bacău, la categoria transport, oamenii îşi exprimă revoltaţi indignarea faţă de „bătaia de joc” la care sunt supuşi, nu doar în ceea ce priveşte programul autobuzelor, condiţiile şi tarifele, ci şi legat de atitudinea şoferilor şi a controlorilor care fac abuzuri după bunul plac. „Nu sunt autobuze suficiente pe traseu, e o aglomeraţie ca pe timpul comunismului. Am aşteptat un autobuz în staţia de la tribunal. Când, în sfârşit, a venit autobuzul, şoferul nu a dorit sa deschidă uşile din faţă”, a scris Maria Munteanu.
Transport şi în cartierul CFR
Noua administraţie pare să fi aflat de problemele oamenilor şi este decisă să-i ajute. Primul pas a fost introducerea unei curse în cartierul CFR. Până acum locuitorii cartierului erau nevoiţi să parcurgă distanţe mari până la cea mai apropiată staţie de autobuz, în zona Gării. „Introducerea transportului în comun era o necesitate şi va uşura mult deplasările spre oraş, iar traseul şi orarul vor fi adaptate în funcţie de cerinţele majorităţii locuitorilor. Îmi doresc ca, în perioada următoare, pe baza unor analize clare, să extindem liniile de transport în comun şi spre alte cartiere de la marginea oraşului, mai ales către cele unde există şi o cerere pentru astfel de mijloace de transport”, a spus primarul Cosmin Necula, adăugând că locuitorii din cartierele periferice nu trebuie să se simtă marginalizaţi şi nici nu trebuie izolaţi de restul oraşului. „În prima fază, linia va avea caracter experimental. Graficul de circulaţie urmează a fi ajustat în funcţie de cerinţele locuitorilor cartierului CFR şi de gradul de solicitare. Societatea îşi propune să stabilească pentru acest traseu orarul convenabil majorităţii locuitorilor zonei”, a completat Adrian Botez, directorul SC Transport Public SA Deocamdată oamenii sunt bucuroşi că nu vor mai merge pe jos. Rămâne de văzut şi care va fi calitatea serviciilor.
Sonia PAVELESCU
„Nu sunt autobuze suficiente pe traseu, e o aglomeraţie ca pe timpul comunismului” – Maria Munteanu, călător
Citeşte şi ANUNŢURI DIN ZIARUL EVENIMENTUL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau