Bucovina, promovată în bătaie de joc
Dimensiune font:
Materialele de promovare turistică pot să facă mai mult rău decât bine, atunci când sunt realizate în bătaie de joc * un exemplu concret există la Suceava, o zonă intens promovată de actuala conducere a administraţiei * un ghid turistic pentru care s-au cheltuit 50.000 de lei este plin de greşeli
Consiliului Judeţean Instituţia a plătit din bani publici scrierea şi tipărirea unui ghid turistic. Broşura ilustrată conţine peste 100 de pagini, viu colorate. Coperta este atractivă la prima vedere. Numai că, aşa cum spune un proverb englezesc, „Cartea nu trebuie judecată după coperţi”.
Citește și Părintele Constantin Necula: „Omul este făcut să se desăvârşească”
În interior apar numeroase greşeli de ortografie, semn că broşura nu a fost corectată, sunt cuvinte despărţite în silabe în mod incorect şi fotografiile sunt puse anapoda.
De exemplu, autorii au folosit o imagine cu Mănăstirea Putna, ca să ilustreze un text despre Mănăstirea Bogdana. Din păcate, greşeala nu a fost singulară, ci a fost comisă de patru ori, de fiecare dată când a fost adusă în discuţie Mănăstirea Bogdana.
Autorii broşurii fac la un moment dat referire la Mănăstirea Voroneţ. Numai că în engleză îi spun „Voroneţ Monastery”, în germană „Mănăstirea Humor”, iar în rusă din nou „Mănăstirea Voroneţ”, dar cu caractere slave. Trebuie spus că ghidul este tradus în patru limbi: română, engleză, germană şi rusă.
Ghidul face referire şi la Muzeul „Ion Irimescu” de la Fălticeni care ar adăposti „300 de sculptiori”.
50.000 de lei pentru 40.000 de exemplare
Broşura a fost tipărită de Consiliul Judeţean Suceava în peste 40.000 de exemplare, care ar fi trebuit să ajungă la centrele de promovare turistică din ţară şi din străinătate. Valoarea proiectului a fost de 50.000 de lei, susţine preşedintele Gheorghe Flutur. El a explicat ieri, într-o conferinţă de presă că broşurile au fost tipărite în luna martie, când la conducerea instituţiei se afla Cătălin Nechifor. Broşura fost tipărită în cadrul proiectului de restaurare a Muzeului de Istorie din Suceava. „În broşuri s-au strecurat nişte regretabile greşeli. Am retras materialele. Broşura a fost finanţată de Consiliu Judeţean, nu de Uniunea Europeană”, a spus Gheorghe Flutur. Preşedintele a prezentat sursa de finanţare, lăsând să se înţeleagă că nu există riscul ca UE să ceară returnarea banilor pentru proiect. „Aş trata asta ca un accident nedorit şi nefericit. Trebuie să privim partea bună şi optimistă a lucrurilor”, a spus Flutur. Cât despre vinovaţi, deocamdată nu ştie cine a greşit şi cine va plăti retipărirea broşurilor retrase. Dacă a fost o eroare comisă de firma care a editat materialele promoţionale, SC PDE Strategii şi Investiţii SRL Buzău, sau dacă au greşit angajaţii Consiliului Judeţean care au dat aviz pentru bun de tipar fără să se uite cu atenţie peste broşură.
Oana ŞLEMCO
În perioada 31 iulie- 15 august s-au vândut 32.000 de bilete pentru vizitarea Cetăţii de scaun şi a Muzeului de Istorie. În acest răstimp, nu mai puţin de 35.000 de turişti s-au cazat în pensiunile din judeţ. În toată luna august a anului trecut, în structurile de cazare din Suceava s-au cazat 43.000 de vizitatori.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau