Ce facem cu craterele din Metalurgie şi Podu Roş?
Dimensiune font:
Ieşenii se întreabă de ce au mai fost atacate anumite tronsoane dacă nu s-a intenţionat finalizarea lor anul acesta * este vorba de tronsoanele Doi Băieţi - Pod Metalurgie şi Podu Roş - Pasarela Nicolina, care vor crea probleme în traficul auto pe toată durata anotimpului rece
Este evident faptul că odată cu înrăutăţirea vremii, ritmul de lucru pe şantierele din oraş va cunoaşte o altă dinamică. Practic, în acest moment, nu mai sunt posibile asfaltări sau turnări de betoane, ci cel mult lucrări la calea de rulare, în sensul extragerii sau montării unor cupoane de şină. Este exact ceea ce se întâmplă pe Calea Chişinăului, singurul punct unde încă se mai lucrează şi unde se înlocuieşte şina pe un singur fir, dinspre intersecţia de la CET spre Baza 3. Dincolo de faptul că ritmul este unul anevoios, existând mari şanse ca circulaţia tramvaielor să nu fie reluată la începutul lunii decembrie, aşa cum a promis constructorul celor de la RATP, ieşenii se întreabă de ce au mai fost atacate anumite tronsoane dacă nu s-a intenţionat finalizarea lor anul acesta. „Am văzut că s-a lucrat la CET, spre Baza 3, la Tepro şi în intersecţia din Doi Băieţi. Cum rămâne însă cu strada Vasile Lupu, din Tătăraşi Sud până în Metalurgie? A fost săpată fundaţia şi atât. Iarna ne prinde cu şanţul în mijlocul drumului. Deja se circulă în ritm de melc la orele de vârf, pe o singură bandă pe sens, iar odată cu venirea zăpezilor, a poleiului, traficul va fi şi mai aiurea. Să vezi câte accidente vor fi, câţi oameni îşi vor ajunge cu autoturismele în şanţ”, spune Dan Aldea, un locuitor din zona Metalurgiei.
Opt luni nu s-a mişcat nimic pe tronsonul Podu Roş - Nicolina
În Podu Roş întâlnim o situaţie similară. De luni bune nu s-a lucrat deloc pe tronsonul Pd. Roş - pasarela Nicolina, motiv pentru care iarna îi va prinde pe ieşeni cu un imens şanţ pe mijlocul carosabilului, lucru care generează gâtuiri ale traficului la orele de vârf. „Dacă se lucra în mod continuu din momentul în care au săpat fundaţia, acum nu mai era nicio problemă”, spune un locatar din blocul F1. Aceeaşi părere o are şi un cetăţean de pe Aleea Rozelor. „Între Podul Roş şi pasarelă a fost spart drumul de opt luni şi nu s-a lucrat aproape deloc. Mai mult decât atât, constructorul nu a fost în stare nici măcar să aducă şina de tramvai, ceea ce mă face să cred că ne va prinde iarna cu şanţul ăsta imens”, spune acesta.
În replică, edilii nu pot oferi explicaţii, susţinând în repetate rânduri că abordările şantierelor sunt strict apanajul constructorilor. Singurul raţionament logic referitor la maniera de lucru îl constituie faptul că, iniţial, s-a dorit finalizarea tronsoanelor la care fac referire ieşenii, pentru ca, în cele din urmă, prioritare să fie alte lucrări, în alte zone, cum ar fi tronsonul Ţesătura - Baza 3, în ceea ce priveşte şantierul Nicolae Iorga - Doi Băieţi, respectiv pasarela Nicolina, pentru şantierul Axa Sud. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Să vezi câte accidente vor fi, câţi oameni vor ajunge cu autoturismele în şanţ” - locuitori din Metalurgie
* * *
„Dacă se lucra în mod continuu din momentul în care au săpat fundaţia, acum nu mai era nicio problemă în Podu Roş” - ieşean din blocul F1, Nicolina
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
visinica
Nov 22, 2014
cum de ce? din nevoia de spaga, ce e asa de greu de inteles?
Adauga comentariul tau