Cinci zile de apă cu rugină la robinete
Dimensiune font:
Zeci de locatari care stau la blocurile din Vişan se plâng de calitatea apei de la robinete şi presiunea scăzută * situaţia trenează de aproape o săptămână, iar când au cerut explicaţii ApaVital, au primit răspunsuri evazive * şefii ApaVital susţin că nu există nicio problemă cu alimentarea apei în zona metropolitană şi nu cunosc situaţia de la Vişan, deşi locatarii au reclamat problema în mai multe rânduri
De aproape o săptămână, locuitorii blocurilor din Vişan primesc apă cu rugină de la robinet, iar presiunea fluctuează de la o oră la alta. Oamenii spun că nu au mai avut astfel de probleme de mai bine de trei ani, însă, de câteva zile încoace, situaţia s-a înrăutăţit vizibil. Consumatorii sunt iritaţi că trebuie să plătească acum apa murdară care circulă prin robinetele lor, aceasta fiind contorizată la parametri normali. „Cam de vinerea trecută, apa vine cu presiune variabilă şi se întrerupe foarte des. Soţia mea şi alţi doi vecini au sunat la ApaVital şi au primit răspunsuri diferite şi chiar pe un ton foarte iritat. Anii precedenţi, în veri secetoase, se anunţa că s-a mai finalizat un rezervor de apă şi încă unul şi că pe zona Bucium - Bârnova nu vor mai fi probleme în privinţa apei potabile. Anul acesta, un an ploios, problemele au început să reapară”, a declarat unul din locatarii zonei blocuri-deal Vişan. Oamenii spun că de la ApaVital au primit răspunsuri diverse, inclusiv că s-a montat un rezervor nou şi se fac probe, iar altuia i s-a spus că este o singură reclamaţie şi că nu e nevoie să se alarmeze. „E drept că în perioada 2013-2016 nu au mai fost probleme, până acum aproximativ o săptămână, de când a reînceput coşmarul cu apa murdară şi apoi aproape zilnic se opreşte apa şi revine greu presiunea la normal. În loc să se preocupe de calitate şi să aibă rezerve suficiente, ei se plâng de consum mare. Dar pentru disconfortul creat, pentru metrii cubi de apă murdară trecuţi prin apometre, pentru aerul din instalaţie, pentru calitatea nepotabilă a apei, de ce nu sunt traşi la răspundere?”, spune un alt locuitor din Vişan.
Așa arată apa de la robinetele locuitorilor din Vișan
ApaVital ridică din umeri
Şefii ApaVital spun că nu ştiu nimic de situaţia de la Vişan şi că nimeni nu ar fi sunat la instituţie cu această problemă, deşi locuitorii din comună sunt dispuşi să scoată desfăşurătorul de pe telefoane pentru a demonstra acest lucru. „Eu nu ştiu să fi fost probleme în ultimele zile pe zona metropolitană. Sunt în concediu acum”, a explicat Ion Toma, directorul ApaVital Iaşi. Nici directorul tehnic, Mihai Doruş, nu are cunoştinţe despre problemele din Vişan. „Nu am primit nicio informaţie de la call-center-ul nostru şi nici nu avem lucrări în zonă. Dacă apa este murdară, e posibil să fie de la intervenţia unui vecin la reţea. Este adevărat că, seara, consumul este de obicei mai mare, însă avem resursele necesare în zonă pentru a face faţă”, a precizat Mihai Doruş. La începutul acestei luni ApaVital anunța că a finalizat un proiect de mărire a capacității de înmagazinare a apei de 16,4 milioane euro, în care era prinsă și primăria Bârnova.
Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare!
Pe site-ul ApaVital, în ultimele două săptămâni, nu a fost anunţată vreo defecţiune ori intervenţie în zona Vişan, în ciuda problemelor de alimentare pe care le au cetăţenii. O altă situaţie la care cetăţenii din zonă aşteaptă un răspuns ferm din partea ApaVital este montarea branşamentului la noua reţea de canalizare, în condiţiile în care aceasta a fost finalizată de şase luni. De atunci, oamenii susţin că sunt ţinuţi cu promisiuni de la o lună la alta, iar situaţia nu s-a schimbat cu nimic.
* * *
„Soţia mea şi alţi doi vecini au sunat la ApaVital şi au primit răspunsuri diferite şi chiar pe un ton foarte iritat” - locuitor din Vişan
* * *
„Nu am primit nicio informaţie de la call-center-ul nostru şi nici nu avem lucrări în zonă” - Mihai Doruş, director tehnic ApaVital
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau