Concluzii în ancheta drumului asfaltat în bătaie de joc
Dimensiune font:
Au apărut primele concluzii după expertiza tehnică pe DJ 248 Slobozia-Ţibana, lucrări care au generat un întreg scandal între şefia Consiliului Judeţean Iaşi şi constructor * s-au constatat deficienţe grave în privinţa grosimii stratului de asfalt
Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor (DJADP) Iaşi a finalizat expertiza tehnică la lucrările de asfaltare pe DJ 248A pe sectorul Slobozia-Ţibana, între kilometrii 25+600 şi 28+782 pe ambele sensuri şi între kilometrii 28+782 şi 29 + 753 sens stânga. Drumarii au găsit nereguli cu nemiluita, concluziile expertizei tehnice arătând că rostul longitudinal este necorespunzător între kilometrii 25+600 şi 28+782, nu se respectă înclinarea transversală a profilului acoperiş în aliniament. În plus, din cele cinci carote extrase, două nu respectă grosimea minimă impusă prin caietul de sarcini (6 cm, dar nu mai puţin de 5 cm). Una dintre acestea are grosimea medie de 3,87 cm, iar cealaltă 4,82 cm. De asemenea, nici gradul de compactare nu este respectat pe cele două carote, iar procentul de bitum nu este respectat pentru carota 1. Tot în urma testelor de laborator, drumarii au sesizat că nici compoziţia granulometrică a mixturii nu este respectată punctual. „Se confirmă în urma acestei expertize faptul că lucrările de reparaţii ale covorului asfaltic de pe DJ 248A Iaşi-Voineşti-Ţibăneşti nu au fost efectuate conform caietului de sarcini şi metodologiei de lucru. Am tras un semnal de alarmă, îmi doresc ca de acum înainte cei care sunt direct responsabili de calitatea lucrărilor, fie că este vorba despre constructori sau diriginţi de şantier, să fie mult mai atenţi şi mai responsabili, pentru că vorbim despre cheltuirea banului public şi realizarea unor investiţii durabile pentru comunitatea ieşeana”, a declarat Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi. Expertiza tehnică a fost realizată de către SC Proiect Drum SRL Iaşi.
Stratul de asfalt se desprindea cu totul
Ca urmare a expertizei tehnice, au fost dispuse măsuri de frezare a rostului longitudinal pe o lăţime de 50 centimetri pe toată lungimea expertizată, iar pe porţiunea aferentă carotelor cu grosime mai mică decât cea prevazută în caietul de sarcini se va freza întreaga bandă pe o lungime de 830 metri liniari şi refacerea covorul asfaltic. Reamintim că acest tronson a fost executat de Con Ted Company SRL, fiind apoi continuat de terţi. Problemele la DJ 248A Slobozia – Ţibana – Ţibăneşti au fost descoperite în urmă cu patru luni, când preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, a efectuat o vizită inopinată pe acest tronson. „Nu este posibil ca grosimea stratului de asfalt să fie cu 2 cm mai mică decât în caietul de sarcini (6 cm). La un metru de acostamentul drumului am găsit amestec de pământ cu emulsie şi apoi se turna asfalt. Nu s-a frezat, nu au fost efectuate plombări înainte”, spunea atunci preşedintele CJ Iaşi. O lună mai târziu, acesta a depus plângere penală împotriva constructorului, acuzându-l de încălcări grave ale caietului de sarcini. Valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea celor 18,5 kilometri de drum judeţean pe tronsonul menţionat este de aproximativ 6 milioane lei.
Scenariul unui seism pe timp de noapte: peste 3.000 de victime
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau