Consilierii liberali vor să lase sucevenii în frig

default

Dimensiune font:

| 06-11-2015 10:00

 „Ajungem în situaţia în care împrumutăm nişte bani publici, să-i ducem către o societate privată 100%, în contul unei promisiuni de prestare a unui serviciu”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei, ales PNL * poziţia liberalilor este în defavoarea directorului Bioenergy, Vasile Ilie, coleg de partid cu aceştia, care a avertizat că, nefiind votat proiectul, „nu putem trece această iarnă, pentru că nu avem posibilitate materială” * „Atunci când au făcut o investiţie de 80 de milioane de euro, ne-am angajat că suntem parteneri, dar dacă vrem să înmormântăm şi această societate, o putem face”, a precizat edilul-şef Ion Lungu

Consiliul Local Suceava a amânat, ieri, în şedinţă de îndată, să ia o hotărâre privind contractarea unui credit de Trezorerie în valoare de 5 milioane de lei, bani care ar fi urmat să ia calea producătorului de agent termic Bioenergy, în vederea achiziţionări de biomasă. Aceasta în contextul în care societatea producătoare de energie teemică din Lunca Sucevei mai are combustibil doar pentru două săptămâni de funcţionare, iar de 2 luni nu a mai încasat niciun leu pentru agentul termic livrat falimentarei Termica, la a cărei masă credală este înscrisă cu 20 de milioane de lei. Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, a declarat că nu este avocatul Bioenergy, însă firma continuă să dea apă caldă şi căldură sucevenilor, chiar şi în condiţiile în care aceştia au datorii de 15 milioane de lei către fostul transportator Termica, bani care achitaţi, ar fi ajuns şi la producător. „Este vorba despre un credit pentru o sumă în avans, deoarece, azi, noi nu avem bani să plătim efectiv la Bioenergy. Atunci când au făcut o investiţie de 80 de milioane de euro în Suceava, fără contribuţia Primăriei, ne-am angajat că suntem parteneri, pentru că este un serviciu public. Dacă vrem să înmormântăm şi această societate, o putem face. Sigur, suntem la vremea întrebărilor, şi aflu din surse sigure că se pregăteşte un miting la adresa primarului. Însă, când o să rămână fără căldură, sucevenii o vină să mă întrebe: domnul primar, dumneavoastră ce aţi făcut pentru asta. O să le spun că am venit cu un proiect de hotărâre legal în Consiliul Local, care eeste în avantajul municipalităţii, pentru a asigura căldură ”, a precizat edilul-şef Ion Lungu.


„Să vină oamenii în stradă, să spună - dacă n-am avut urechi până acum să auzim -, să înţelegem că strada vrea altceva”, afirmat în plen viceprimarul Doroftei.
Nemulţumit de imperativul luării deciziei, viceprimarul Ovidiu Doroftei, consilier PNL, a reproşat că, începând din 2012 încoace, în Consiliul Local apar situaţii de criză care trebuie rezolvate într-un termen limită, la fel ca şi proiectul de hotărâre în cauză. „De fiecare dată, acestea sunt aduse şi puse pe masă, în faţa Consiliului Local - care trebuie neapărat să delibereze şi să voteze -, altfel existând prezumţia, ipoteza, anatema, că acest Consiliu Local, dihotomic, aşa cum poate fi el, nu-şi face treaba şi că nu vrea să asigure căldură şi apă caldă”, a arătat alesul liberal. Criticând „imaginea de ansamblu” a bugetului local, Doroftei a făcut referire la un vehiculat zvon privind o manifestare de protest în faţa Primăriei, lăsând de înţeles că aceasta ar fi justificată, în vederea impunerii unor priorităţi în cheltuirea banului public. „Tocmai aşa trebuie să se întâmple lucrurile, să vină oamenii în stradă, să spună - dacă n-am avut urechi până acum să auzim -, să înţelegem că strada vrea altceva. Deoarece, din păcate, s-a produs o nenorocire, pentru ca noi să înţelegem priorităţile”, a subliniat adjunctul şefului executivului local. Alesul PNL a ţinut să pună în vedere că 52% din apartamentele din municipiul Suceava nu mai sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare, iar ocupanţii acestora sunt obligaţi să susţină, prin impozitele şi taxele achitate, subvenţiile pentru racordaţii la sistemul centralizat. Doroftei şi-a exprimat îndoiala asupra legalităţii creditului, în condiţiile în care Termica nu beneficiat niciodată de un avans la constituirea stocurilor, aşa cum ar urma să aibă parte Bioenergy. „Ajungem în situaţia în care împrumutăm nişte bani publici, să-i ducem către o societate privată 100%, în contul unei promisiuni de prestare a unui serviciu. Dacă mâine este un caz, de forţă majoră, cine răspunde pentru această situaţie?”, s-a întrebat Ovidiu Doroftei.

Venim acum să schimbăm nişte oameni cu alţii care au fost înainte, şi care sunt la fel de vinovaţi de starea în care suntem în prezent”, a punctat Adrian Arămescu, ales independent.
Consilierul independent Adrian Arămescu şi-a exprimat ferm poziţia, arătând că prin contractarea creditului de Trezorerie cu dobândă redusă nu se urmăreşte decât să se facă un serviciu cetăţenilor municipiului. „Este o problemă naţională, care în Suceava vine din urmă 13 ani. Vă rog să nu profităm de o nenorocire care s-a întâmplat la Bucureşti şi să politizăm toată viaţa economică şi socială. Venim acum să schimbăm nişte oameni cu alţii care au fost înainte, şi care sunt la fel de vinovaţi de starea în care suntem în prezent. Acest serviciu a fost aruncat în braţele Primăriei, şi nu este vinovat primarul Ion Lungu, de aceasta. Toată lumea face constatări, însă cu soluţii nu vine nimeni”, a spus alesul independent, adăugând că „toţi fac parte din aceeaşi clasă politică, şi că unii nu ar trebui să pozeze în revoluţionari”. Adrian Arămescu, i-a reproşat lui Ovidiu Doroftei că nu poate să se plângă de caracterul de criză al acestei decizii, întrucât ca viceprimar are acces la toate informaţiile necesare, „calitate în care trebuie să apere interesele cetăţenilor, în timp ce din postura de consilier PNL este împotriva acestora”.

Bioenergy vrea doar banii pe care Primăria Suceava este obligată să îi acorde prin lege
După îndelungate discuţii, propunerea de amânare a punctului de pe ordinea de zi privind contractarea creditului de 5 milioane de lei pentru achitarea unui avans la subvenţia datorată Bioenergy a fost făcută de alesul PSD, Cornel Grosaru. La vot, 10 dintre consilierii prezenţi au votat pentru amânare – majoritatea fiind din PNL -, iar 5 împotriva acesteia. Vasile Ilie, directorul general al Bioenergy, a subliniat că firma pe care pe care o reprezintă furnizează cea mai ieftină şi curată energie din ţară, şi că nu doreşte decât să ceară decât banii pe care Primăria Suceava este obligată să îi acorde prin lege. „Eu vreau să vă asigur că, nevotând acest proiect, nevotând ca Primăria să-şi îndeplinească obligaţiile legale pe care le are faţă de populaţia municipiului Suceava, faţă de furnizori, nu cred că putem trece această iarnă, chiar dacă am vrea, pentru că nu avem posibilitate materială”, a atenţionat Vasile Ilie. La rându-i primarul Ion Lungu le-a cerut consilierilor locali să vină cu un proiect de hotărâre mai bun, în cazul în care întrunesc o „masă critică” pentru o asemenea iniţiativă legislativă.

Citeşte şi: Au secat fântânile din Fântânele

Lidia DIACONU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei