Cum va arăta Aeroportul Iaşi după noua strategie de dezvoltare
Dimensiune font:
Conducerea Consiliul Judeţean Iaşi a prezentat planul de dezvoltare a Aeroportului Iaşi pentru anul 2017 * administraţia judeţeană va reactiva spaţiile fostei Aviaţii Utilitare pentru o serie de facilităţi, iar pista veche va fi refăcută * în prezent, operatorii de manevrare au mari dificultăţi cu procesarea zborurilor, mai ales că Aeroportul Iaşi este rezervă pentru alte trei aeroporturi din zonă
Cazare pentru pasageri, birouri pentru personal şi amenajarea pistei vechi, cam aşa arată noul proiect de modernizare a Aeroportului Internaţional Iaşi prezentat ieri de preşedintele Consiliului Judeţean, Maricel Popa. Şeful judeţului a pus pe hârtie principalele soluţii pentru dezvoltarea nu doar a traficului de pasageri, ci şi paşii pentru înfiinţarea zonei cargo. De altfel, în şedinţa ordinară a plenului CJ Iaşi de astăzi va fi dezbătut un proiect privind trecerea clădirilor fostei Aviaţii Utilitare din administrarea CJ Iaşi în sânul Regiei Autonome Aeroportul Iaşi. Este vorba de un teren cu suprafaţa de 32.905 metri pătraţi şi construcţii de 2.540 metri pătraţi, spaţii care vor fi transformate în birouri pentru personalul aeroportul, respectiv amenajarea zonei cargo. Astfel, arată preşedintele CJ Iaşi, Terminalul 1 va fi descongestionat şi dat în folosinţă ori procesării de pasageri ori unei companii aeriene cu bază la Iaşi. „Trebuie să separăm partea aeronautică de partea comercială. Ne propunem să mutăm anul acesta birourile din Terminalul 1 şi să le ducem la Aviaţia Utilitară, deoarece oamenii stau înghesuiţi şi nu se poate lucra. În zona respectivă vor fi birouri atât pentru societate, cât şi pentru unele unităţi care deservesc aeroportul. În prima fază, Terminalul 1 va fi dat procesării de pasageri ori unei firme care îşi asumă răspunderea să-l preia... purtăm discuţii acum. Vom face o aerogară pentru microbuze, pentru cei care aduc pasagerii la aeroport. Nu se va lua taxă pentru acest lucru, dar trebuie ca microbuzele să stea undeva. Tot aici va fi şi un spaţiu de cazare”, a declarat Maricel Popa.
Aeroportul Iaşi, afectat de problemele „vecinilor”
Trecerea patrimoniului fostei Aviaţii Utilitare în gestiunea Aeroportului Iaşi este motivată cu lux de amănunt de reprezentanţii Aerogării. Spre exemplu, Aeroportul Iaşi este aeroport rezervă pentru Chişinău, Bacău şi Suceava, drept urmare, atunci când nu se poate ateriza pe aeroporturile respective, spaţiile de parcare la Iaşi devin aglomerate, iar procesarea este greoaie. „În prezent, la Aeroportul Iaşi serviciile de handling pentru aeronave sunt asigurate de doi operatori autorizaţi şi, mai ales în orele de vârf, sunt frecvente situaţiile în care aceştia acuză lipsa unui spaţiu adecvat, minim necesar pentru staţionarea/operarea/deplasarea eficientă şi în siguranţă a echipamentelor de handling proprii. A devenit deja evidentă necesitatea alocării unor zone de operare prestabilite, distincte şi corespunzător spaţiate, pentru fiecare dintre aceşti operatori, ceea ce ar necesita cu precădere extinderea suprafeţei platformei de îmbarcare-debarcare”, motivează conducerea Aeroportului Iaşi. De asemenea, în programul operaţional al aeroportului există suprapuneri în perioadele de procesare pentru anumite curse externe cu risc sporit de securitate, cum ar fi Tel Aviv, Istanbul sau Larnaca, curse pentru care asigurarea fluxurilor de pasageri în zona terminalelor şi a platformei de îmbarcare-debarcare presupune spaţii şi culoare libere care sa permită separaţii corespunzătoare între aceste fluxuri.
Pista veche va fi reamenajată
Preşedintele CJ Iaşi a precizat că urmează licitaţii pentru o hală de mentenanţă, iar pista veche va fi folosită pentru construcţia a două bretele. În prezent, Aeroportul Iaşi poartă discuţii cu operatori privaţi din Iaşi pentru dezvoltarea serviciilor, în cărţi fiind compania Delphi Diesel Systems. „Sperăm ca până în august – septembrie să obţinem bani de la Ministerul Transporturilor pentru a doua pistă, pentru avioane uşoare. Mai avem un beneficiar din Iaşi, care se ocupă de echipamente IT pentru maşini şi care ar dori să probeze pe pistă maşinile noi. S-a trecut la o fază superioară, unde au facilităţi să facă probe fără a deranja partea de aviaţie. Trebuie să acordăm foarte multe facilităţi, pentru că nu va mai fi o creştere foarte mare de pasageri. Până acum ştim că aeroporturile Bacău şi Suceava au fost în reparaţii, motiv pentru care s-au înregistrat creşterile mari de pasageri la Iaşi” a completat preşedintele CJ Iaşi.
Planuri mari pentru o mie de kilometri de drumuri
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau