Directorii din Iaşi au ajuns să fie plătiţi pentru activitatea de pe Facebook
Dimensiune font:
O instituţie subordonată Consiliului Judeţean Iaşi se mândreşte în raportul de activitate cu like-uri şi comenturi pe platforma de socializare Facebook * într-o amplă analiză, conducerea unei instituţii care în curând se va dizolva, descrie cu lux de amănunt activitatea în mediul online, în timp ce cursanţii abia îi mai trec pragul
Plătită din banul public, conducerea Camerei Agricole a Judeţului (CAJ) Iaşi, prin persoana directorului Monica Pandelea, este mai preocupată de imaginea online a instituţiei, în condiţiile în care, în ultimii ani, participarea şi numărul absolvenţilor cursurilor de calificare a fost în continuă scădere. În plus, instituţia se va închide în curând, fiind transferată la Direcţia Agricolă Judeţeană Iaşi. Dacă în 2012 numărul absolvenţilor cursurilor de calificare susţinute de CAJ Iaşi era de peste 650, în 2016 numărul acestora a scăzut drastic la exact 67 de persoane. „Numărul proiectelor PNDR depuse în anii 2015 şi 2016, în judeţul Iaşi, a fost mai mic comparativ cu anii precedenţi, ceea ce a condus la diminuarea numărului de participanţi la cursurile de calificare profesională”, se scuză conducerea CAJ Iaşi, în raportul de activitate pe anii 2012 – 2016. Printre alte realizări, instituţia bifează participări la târgurile organizate de CJ Iaşi, întâlniri consultative cu reprezentanţii Grupurilor de Acţiune Locală şi organizarea unor training-uri pentru accesarea fondurilor europene. Un aspect pozitiv faţă de anii anteriori stă în organizarea unui număr de 41 de evenimente organizate de CAJ Iaşi în 2016, aproape dublu faţă de anul anterior. În patru ani de activitate, instituţia a organizat 23 seminarii, 19 simpozioane şi a consiliat puţin peste 5.000 de persoane pe domenii agricole.
Activitatea pe Facebook, punct de greutate în raport
Însă, cele mai importante realizări apar în mediul online, aşa cum se vede şi în documentul postat chiar pe pagina de internet a instituţiei. Dacă numărul de cursanţi a fost scăzut, din lipsă de activitate, resursele au fost dirijate către promovarea pe Facebook. „La capitolul People Reached (persoane care au văzut postările) situaţia are un trend crescător de la un an la altul. În 2016, Likes, comments & shares (aprecieri, comentarii, distribuiri), creşterea este evidentă faţă de anii analizaţi anterior. Acest lucru se datorează în mare măsură târgurilor şi evenimentelor organizate de CAJ Iaşi”, se laudă conducerea instituţiei. Ca fapt divers, numărul persoanelor care au văzut postările online în 2016 a fost de 285.817, cu un număr de 10.235 aprecieri. Analiza nu se opreşte aici. Raportul de activitate intră în detalii, arătând câte fotografii pe Facebook au fost văzute în ultimul an şi câte click-uri s-au dat. „În ceea ce priveşte evenimentele care au avut un impact major asupra vizitatorilor on-line, se poate observa cu uşurinţă că în top 10 sunt în proporţie de 98% târguri. Cel mai mare impact l-a avut Târgul Dulciuri la Bojdeucă, cu 12.593 de vizualizări. Un impact destul de mare asupra vizitatorilor on-line l-a avut şi Piaţa de Duminică, putându-se observa că se regăseşte în top 10 al anilor 2015 şi 2016, de 5 ori”, arată raportul de activitate. Promovarea în mediul online nu mai este un moft, ci o necesitate, doar că aceste detalii nu finanţează instituţia, care se va închide în curând din cauza ineficienţei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau