Epopeea modernizării Aeroportului Iaşi
Dimensiune font:
Proiectul pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Iaşi a fost finalizat * modernizarea aerogării ieşene a constat în trei mari etape, respectiv construirea pistei de 2.400 metri, a Terminalului 3 şi, ultima investiţie încheiată săptămâna trecută, extinderea platformei de îmbarcare/ debarcare * şefii aerogării ieşene au în plan şi construirea unei platforme cargo şi prelungirea pistei până la 3.000 de metri, însă, deocamdată, aceste obiective nu au suport financiar
Un proiect format din trei mari componente de modernizare a Aeroportului Iaşi s-a încheiat săptămâna trecută. Dezvoltarea aeroportului a costat 56 milioane de euro şi a presupus construirea unui nou terminal, a unei piste de 2.400 metri şi extinderea platformei de îmbarcare/ debarcare.
„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea şi dezvoltarea Aeroportului Iaşi în vederea creşterii eficienţei şi atractivităţii pentru utilizatori, însoţită de creşterea capacităţii de operare, precum şi conectarea eficientă la punctele aeroportuare de trafic comunitare şi internaţionale. Dacă anul acesta vom încheia cu 350.000 pasageri procesaţi, anul viitor avem estimări de până la 700.000 pasageri. Aceste cifre ne plasează pe locul trei în ţară ca aeroport regional, după Cluj şi Timişoara. Cu dotările pe care le avem acum, maximul anual pe care aeroportul nostru îl poate procesa este de două milioane de pasageri”, a precizat Marius Bodea, directorul aerogării ieşene.
Vezi si Nicio restricţie pentru cursa Iaşi - Paris
Prima investiţie finalizată în cadrul proiectului a fost pista de decolare/ aterizare de 2.400 de metri şi cu o lăţime de 60 metri. Este una din cele mai moderne din ţară şi a fost inaugurată în octombrie 2014. Construcţia ei s-a făcut în timp record (aproximativ un an şi jumătate) şi a fost, la acea vreme, singura pistă flexibilă din ţară. Următoarea investiţie pe lista de priorităţi a fost Terminalul 3, inaugurat luna trecută, odată cu introducerea unor noi curse externe şi interne. Construcţia are o suprafaţă de 3.400 mp şi poate procesa până la 320 pasageri pe oră şi 3.555 pasageri în 24 de ore. Ultima etapă din proiect a fost extinderea platformei de îmbarcare/debarcare cu încă 130 metri lungime, asigurând spaţiul de parcare pentru încă două aeronave de categoria C.
Platforma cargo rămâne un vis frumos
Înfiinţarea platformei cargo la Aeroportul Iaşi rămâne doar la stadiul de discuţii, recunosc reprezentanţii Aeroportului Iaşi. Un asemenea proiect ar costa până la 28 milioane de euro. Varianta gândită pentru această investiţie ar fi prelungirea pistei de aterizare/ decolare până la 3.000 de metri şi construirea unui alt terminal ori schimbarea destinaţiei unuia din terminalele 1 sau 2. „Platforma actuală nu permite aterizarea avioanelor de tip cargo. Finanţarea unui asemenea proiect este peste puterile noastre şi a Consiliului Judeţean Iaşi”, a mai precizat Bodea. Şeful Aeroportului Iaşi a precizat că investiţia ar putea fi realizată cu fonduri europene, însă Master Planul General de Transport este nefavorabil acestui proiect.
2.000.000
Este numărul maxim de pasageri pe care Aeroportul Internaţional Iaşi îl poate procesa într-un an, în urma modernizării.
Vezi si Taximetriştii continuă bătaia de joc la Aeroport
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau