EXCLUSIV Cum rezolvă RATP lipsa aerului condiţionat din autobuze: Trei geamuri schimbate într-un an!
Dimensiune font:
Lipsa banilor a făcut ca o iniţiativă bună să nu fie continuată la nivelul dorit de călători. În lipsa aerului condiţionat, s-a încercat modificarea sistemului de deschidere a trapelor din autobuze, însă această soluţie nu rezolvă problema căldurii înăbuşitoare din interior
An de an, ieşenii se plâng de faptul că în autobuze este o căldură insuportabilă. Cum în ultima perioadă, la Iaşi, s-au înregistrat temperaturi ridicate, o călătorie cu autobuzul devine un calvar. Lipsa instalaţiilor de aer condiţionat în interiorul mijloacelor de transport rămâne problema perpetuă a regiei ieşene, perspectivele ca aceasta să-şi găsească rezolvarea fiind nule în acest moment. Ce-i drept, eforturi de a compensa lipsa aparatelor de aer condiţionat au existat, însă acestea nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor ieşenilor. Bunăoară, schimbarea geamurilor autobuzelor cu altele care să aibă şi un sistem culisant a rămas la stadiul de intenţie. „La patru maşini Den Oudsten Alliance City B96 s-au montat anul trecut, pe partea stângă, în a doua jumătate a fiecărei maşini, trei geamuri culisante. Din păcate, situaţia financiară nu a permis extinderea acestei acţiuni”, spun reprezentanţii regiei.
Deschiderea trapelor, singura măsură viabilă
O altă măsură care poate uşura povara călătoriei cu autobuzele RATP este ca toate trapele unui mijloc de transport să fie ridicate. „De altfel, şoferii au această obligaţie, de a se asigura că acele trape sunt ridicate”, au mai precizat aceştia. Problema ar fi că la unele dintre autobuze trapele nu se ridică suficient de mult încât să permită aerisirea compartimentului. Din acest motiv, acolo unde s-a putut, sistemul de ridicare a trapelor a fost modificat astfel încât acestea să se deschidă mai mult. Chiar şi aşa, măsura nu rezolvă problema căldurii din interior. „Cele trei trape nu asigură ventilaţie eficientă, rolul lor de bază fiind mai degrabă ieşirea de urgenţă. Iniţial trapele erau acţionate automat şi aveau o bază ce pătrundea mai mult in interior, dar au fost modificate la RATP, pentru a se putea deschide mai mult”, mai spun angajaţii regiei.
Aer condiţionat, doar pe autobuze noi!
Prin urmare, singura alternativă unei călătorii confortabile pe timp de vară o constituie achiziţia de mijloace de transport noi. Deocamdată, se ştie doar că, începând din acest an, pot fi accesate fonduri europene, însă la Iaşi nu s-au făcut paşi concreţi. O altă variantă, mult mai ieftină, ar fi achiziţia unor mijloace de transport modernizate, cum este cazul celebrului tramvai GT4M modernizat la Remar Paşcani, însă şi în această situaţie nu se poate vorbi decât de tatonări, aşteptându-se răspunsuri din partea Ministerului Dezvoltării Regionale. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Ultimele autobuzele aduse în Iaşi, Berkhof Premier SB 250 Jonckheer şi Den Oudsten Alliance City B96 nu permit aerisirea compartimentului, acestea nefiind prevăzute cu gemuleţele care există la MAZ-uri
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau