EXCLUSIV Pericol maxim pe linia de tramvai din CUG
Dimensiune font:
O decizie recentă a edililor a dus la înlocuirea indicatoarelor de ocolire prin dreapta cu alte semne, care permit ocolirea prin ambele părţi a refugiilor destinate staţiilor de tramvai. Se încurajează astfel circulaţia pe banda destinată mijloacelor de transport, ceea ce face ca riscul de accidente să fie crescut. Mai mult, promisiunile privind o viteză mai mare de deplasare a tramvaielor devin o utopie!
Speriaţi de faptul că s-ar putea produce frecvent gâtuiri ale traficului într-o zonă extrem de aglomerată a oraşului, edilii au luat decizia de a monta pe tot tronsonul CUG – Podu Roş, înaintea peroanelor de călători, semne de circulaţie de ocolire pe ambele părţi. Practic, acest lucru înseamnă permiterea circulaţiei autoturismelor pe linia de tramvai cu toate că, în momentul demarării investiţiei pe Axa Sud, s-a spus că atât tramvaiele, cât şi autobuzele (care vor folosi a treia bandă, împreună cu tramvaiele), vor beneficia de culoar propriu. „La toate peroanele de la staţiile Tudor Neculai până la staţiile Biserica Înălţarea Domnului, inclusiv, s-au înlocuit indicatoarele de ocolire prin dreapta, cu lămpi galbene intermitente, cu ocolire prin ambele părţi, tot cu lămpi galbene intermitente. Deci, s-a dus naibii şi acea brumă de speranţă că va exista transport public cu benzi dedicate în Nicolina-CUG, cum se promisese, fie şi cu sugerarea benzilor dedicate doar prin marcaje. Ăsta nu e oraş, asta e demenţă împinsă dincolo de orice limită”, scrie un ieşean pe forumul dedicat prietenilor mijloacelor de transport în comun.
În condiţiile în care din Podu Roş până în capăt CUG sunt cam 10 intersecţii în care se aşteaptă pentru virajul la stânga, cetăţenii susţin că tramvaiele vor pierde timp. „Este perfect logic ca, la 7:30, un tramvai cu 200 de pasageri să aştepte o tură de semafor în plus în fiecare intersecţie”, ironizează un alt cetăţean.
Creşte pericolul de accidente în staţii
Permiterea accesului autoturismelor pe a treia bandă are şi alte dezavantaje pentru cei care folosesc transportul public. „Când semaforul e verde, şoferii vor trece cu 50 km/h la câţiva centimetri de pietonii înghesuiţi pe un refugiu de un metru lăţime, în timp ce un tramvai sau un autobuz n-ar trece cu mai mult de 20 km/h, fiindcă opreşte sau abia pleacă”, avertizează un ieşean asupra pericolului comiterii unor accidente în dreptul refugiilor.
Parcare la liber pe strada modernizată
Un alt aspect se referă la tolerarea parcajului neregulamentar. „Dacă se permite circulaţia pe banda a treia, cea cu linia de tramvai, cei care parchează pe prima bandă nu vor fi certaţi de nimeni. Deja, pe la Catedrala Catolică se parchează la dublare, pe o bandă şi jumătate”, mai spun ieşenii. Nu în ultimul rând, o linie nou-nouţă va ajunge în scurt timp distrusă. „Autoturismele vor căra toate gunoaiele pe linie, cum ar fi mâzga ce blochează în fiecare iarnă macazurile, în timp ce vara vor culege pe roţi tot masticul - apoi apa se va infiltra, iarna îngheaţă, iar primăvara apare craterul. Mai trece şi câte un TIR cu zeci de tone de marfă şi reţeta e perfectă pentru trăinicia liniei de tramvai”, mai cred ieşenii. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau