EXCLUSIV Primul test adevărat al tramvaiului spre CUG
Dimensiune font:
După un weekend de probe şi festivisme, tramvaiele din zona CUG au circulat ieri în regim normal, după o întrerupere de aproape 19 ani. Indicatoarele de ocolire prin prin ambele părţi a refugiilor de călători se dovedeşte a fi însă o măsură neinspirată a membrilor comisiei de circulaţie din cadrul Primăriei. Aceasta a generat blocaje, vagoanele neputând înainta din cauza autotusimelor staţionate pe şină, pentru virajul la stânga
Prima zi „all-inclusive” a transportului public spre şi dinspre CUG a decurs fără probleme în ceea ce-i priveşte pe clienţii RATP. Majoritatea ieşenilor au aflat de reintroducerea traseului de tramvai nr. 9 şi de faptul că staţiile autobuzelor sunt comune cu cele ale tramvaielor. „Au mai fost câţiva călători rătăciţi prin vechile staţii, însă am avut la stradă revizori de trafic care le-au recomandat acestora unde trebuie să aştepte sosirea mijloacelor de transport”, spun şefii regiei.
FOTO/VIDEO Două decenii de aşteptare pentru tramvaiul spre CUG
De altfel, revenirea tramvaielor în CUG a dus la descongestionarea transportului cu autobuze, lucru menţionat chiar de către şoferii RATP. „Nu a mai fost aglomeraţia de odinioară, cu excepţia orelor de vârf, când, indiferent de numărul unităţilor scoase la stradă, autobuzele sunt pline”, spune unul dintre aceştia.
Vatmani iritaţi
Nu la fel de mulţumiţi s-au arătat însă vatmanii regiei. Permiterea circulaţiei autoturismelor pe linia de tramvai a eliminat definitiv speranţa că va exista transport public cu benzi dedicate în Nicolina-CUG. „S-a circulat greu din cauza maşinilor care au blocat banda tramvaielor, cu toate că aveau loc pe celelalte două benzi. În plus, au mai fost şoferi care au tăiat calea vagoanelor, pentru a vira la stânga”, spune un vatman.
O altă situaţie este cea în care autorismele au blocat linia de tramvai pentru mijloacele de transport aflate în spatele unui vagon. „Am văzut un tramvai, în spatele lui 3-4 maşini, apoi un autobuz care era nevoit să aştepte plecarea celor din faţa sa pentru a putea intra în staţie”, spune un revizor de trafic.
Facem precizarea că reprezentanţii regiei au purtat discuţii cu membrii comisiei de circulaţie referitoare la oportunitatea introducerii dublei ocoliri, însă în cele din urmă, s-a luat o decizie defavorabilă transportului public.
Dan CONSTANTINESCU
* * *
„S-a circulat greu din cauza maşinilor care au blocat banda tramvaielor, cu toate că aveau loc pe celelalte două benzi” - vatman
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau