EXCLUSIV Proiectele Iaşului, modificate în secret! FOTO
Dimensiune font:
Modul în care se derulează investiţiile din oraş denotă o lipsă totală de corelare între proiecte. În Podu Roş, spre exemplu, s-a renunţat la montarea unor încrucişări în rond, pe motiv că acestea nu se mai justifică, atât timp cât linia de pe Splai Bahlui va fi desfiinţată, în schimb au fost păstrate semafoarele speciale pentru tramvaie în zonele Pod Cantemir şi Podul de Piatră! De asemenea, la pasajul din Piaţa Unirii, s-a renunţat la realizarea unor elemente menite să ajute persoanele cu dizabilităţi pe motiv că acestea nu se „mulează” pe estetica zonei. Iniţial, pasajul trebuia prevăzut cu lifturi, la care s-a renunţat în favoarea rampelor de acces
Primăria Iaşi demonstrează încă odată că funcţionează după principiul „regulile sunt făcute pentru a fi încălcate”. Ultimul exemplu în acest sens îl constituie investiţia „Dezvoltare şi reabilitare artera funcţională sud - linii de tramvai pe strada Nicolina şi Şoseaua Nicolina, între Podu Roş şi CUG II”, proiect modificat în secret faţa de situaţia prezentată iniţial. Astfel, aparatele de cale tip încrucişare, care realizau intersectarea liniilor Podu Roş - CUG şi Podu Roş - Podul de Piatră nu se mai montează. De asemenea, limita proiectului spre Podul Cantemir a fost adusă mult mai aproape faţă de intersecţia circulară Podu Roş, probabil din cauza deciziei neinspirate de a elimina linia de tramvai dintre Podu Roş şi Podul de Piatră. „În momentul în care s-a gândit proiectul, nu se punea problema dispariţiei liniei de tramvai de pe Splai Bahlui. Ulterior, s-a venit cu acest proiect nou, prin urmare, realizarea acelor încrucişări nu se mai justifică”, spun surse din interiorul RATP.
Semafoare pentru un tramvai care nu mai circulă!
Interesant, însă, este faptul că într-un alt proiect care interferează cu cel de pe Axa Sud - „Managementul Traficului” – nu regăsim modificări generate de eliminarea liniei de pe Splai Bahlui. „Este o situaţie paradoxală. Pe de o parte, se schimbă proiectul de pe Axa Sud şi nu se mai fac încrucişările din rondul Podu Roş, pe de altă parte, au fost montate semafoare speciale pentru tramvaie în zona Podului Cantemir şi în Podul de Piatră, prin programul de management al traficului, în condiţiile în care linia 5 îşi numără zilele de exploatare. Rezultă că nu există un plan de transport public bine pus la punct şi o corelare între proiectele implementate în oraş”, este de părere Adrian Crengăniş, preşedintele Asociaţiei „Prietenii Tramvaielor”, organizaţie care a încercat din răsputeri să menţină linia de pe Splai Bahlui, venind şi cu propuneri concrete în acest sens.
Ba e lift, ba e rampă…
La fel stau lucrurile la pasajul din Piaţa Unirii, parte componentă a proiectului „Regenerare urbană strada Lăpuşneanu”. Conform proiectului tehnic, traversarea prin pasaj urma să fie mult mai uşoară pentru persoanele cu dizabilităţi, întrucât ar fi trebuit montate două lifturi închise, unul la jumătatea zidului de sprijin al accesului din Piaţa Unirii şi unul la accesul dinspre Junimea. La cea de-a treia ieşire din pasaj, către Galeriile de Artă, nu a fost prevăzut lift, dar s-a propus amplasarea unei platforme elevatoare de tip servoscară. Şi aici s-au operat modificări, în sensul că s-a renunţat la un lift.
„Pe accesul dinspre Junimea va fi montat un astfel de lift. Cel de-al doilea ar fi trebuit montat pe partea dinspre Piaţa Unirii, dar s-a luat decizia de a se renunţa la el, pe considerente ce ţin de estetica zonei. Practic, s-a considerat că amplasarea unui lift acolo nu se potriveşte cu ceea ce înseamnă Piaţa Unirii. În schimb, se va realiza o rampă pentru persoanele cu dizabilităţi”, a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al municipalităţii. După cum decurg lucrările, se pare că nu se vor mai realiza nici respectiva rampă şi nici platforma elevatoare din vecinătatea Palatului Braunstein, o altă promisiune inclusă în proiectul iniţial. Tudor DAMASCHIN
* * *
Nici în ceea ce priveşte termenele de finalizare a lucrărilor la şina de tramvai lucrurile nu sunt clare. În mod normal, atât şantierul din CUG - Pd. Roş, cât şi cel de pe tronsonul N. Iorga - Doi Băieţi, trebuie închise pe 31 iulie 2015. În cea mai optimistă variantă, ele se vor finaliza în luna septembrie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau