Iaşul peticelilor
Dimensiune font:
Ieşenii reclamă că oraşul este plin de locuri unde remontarea pavelelor după lucrările de îngropare a tubulaturii s-a făcut în bătaie de joc. Acest lucru se întâmplă fără ca firmele care au executat lucrările să fie trase în vreun fel la răspundere
Montate nu cu mult timp în urmă, pavelele de pe trotuarele din mai multe zone ale Iaşului au fost din nou scoase pentru a fi introduse cablurile care vor alimenta echipamentul de semaforizare şi monitorizare a intersecţiilor din municipiu. Cetăţenii au susţinut în repetate rânduri că ar fi fost mult mai logic ca proiectul referitor la implementarea managementului traficului să se fi armonizat cu cele vizând reabilitarea trotuarelor, astfel încât să nu fie făcută aceeaşi muncă de două ori. Partea proastă e că remontarea pavelelor se face în bătaie de joc. „Am remarcat că pavelele nu sunt montate la fel ca înainte. Nu şi-au mai bătut capul cu îmbinarea lor. La o lucrare de calitate, rosturile trebuie umplute total cu nisip, până la partea de sus a pavelelor, lucru care conferă stabilitate pavajului. Nu s-a întâmplat aşa ceva, dovadă că, prin multe zone, pavajul s-a lăsat”, spune un ieşean.
Cârpeală în loc de calitate
Modul cum s-a lucrat la aceste puzzle-uri îmbracă şi alte aspecte negative. În zona Granit, spre exemplu, constructorul nu şi-a mai bătut capul cu montarea pavelelor în jurul stâlpilor care susţin noile semafoare. Aici dai de adevărate capcane în calea trecătorilor, dincolo de faptul că acele porţiuni oferă şi un disconfort vizual. Pe esplanada Podu Roş dăm peste o altă găselnilţă: câţiva popici legaţi cu bandă de avertizare şi două bucăţi de lemn au fost puse într-un loc unde nu s-au mai montat pavele. În fine, ultima constatare o reprezintă mormanele de pavele care străjuiesc trotuarele. „E ca în Pistruiatul. Băiatul a fost pus să sape o groapă şi apoi să o astupe din nou. Fireşte, nu a folosit tot pământul. Când a întrebat ce să facă cu pământul rămas, i s-a spus să sape o nouă groapă. Aşa e şi cu pavelele: la remontare nu mai intră toate, prin urmare trebuie făcut loc pentru cele rămase”, se amuză un trecător de pe Şoseaua Naţională.
În replică, reprezentanţii Primăriei susţin că toate firmele care nu aduc zonele de intervenţie la stadiul iniţial vor fi amendate. Este şi cazul celor de la UTI Group, firma care efectuează lucrările la managementul de trafic şi care a fost deja amendată pentru lucrări deficitare pe partea carosabilă. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Sistemul de management al traficului presupune semaforizarea a 90 de intersecţii, acţiune menită a optimiza traficul rutier în oraş. Practic, prin noile intersecţii amenajate, proiectul a atins o cotă de implementare de peste 50%. Proiectul are ca termen de finalizare vara anului 2015
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau