Linia de tramvai spre Dancu nu se face anul acesta!
Dimensiune font:
De ani de zile municipalitatea pune pe tapet reabilitarea ieşirii din oraş, însă de fiecare dată s-au găsit motive pentru amânarea şantierului, de la lipsa de finanţare, la alte lucrări pe care ApaVital trebuie să le realizeze în zonă
Elaborată încă din 2011, documentaţia pentru reabilitarea liniilor de tramvai între Iaşi şi Dancu încă aşteaptă identificarea unei surse de finanţare. „Există un proiect în acest sens, a fost întocmit un studiu de fezabilitate, însă nu s-a reuşit obţinerea finanţării pe fonduri europene”, spuneau, în 2012, cei de la RATP.
Ulterior, s-a spus că finanţarea proiectului se va realiza prin Programul Operaţional Regional - Axa 1 („Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere”), vehiculându-se varianta că şantierul va fi deschis în vara lui 2013. O dovadă în acest sens o constituie faptul că cei de la ApaVital s-au grăbit să înlocuiască conductele reţelei de distribuţie a apei pe tronsonul Pod Veneţia - pod Sfântul Ioan, investiţie care a costat 580.000 lei.
Toamna se numără... amânările!
O nouă promisiune a venit la începutul lui 2014, când se vehicula varianta ca primul târnăcop să fie dat în toamnă. „Lucrările pe Aurel Vlaicu ar putea începe în a doua parte a acestui an”, spunea Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al municipalităţii. Însă odată cu apropierea sezonului rece, pare greu de crezut că se va mişca ceva pe acest tronson, mai ales că municipalitatea ieşeană s-a „fript” cu şantierul de pe Nicolae Iorga, unde primul târnăcop a fost dat în luna septembrie, pentru ca, ulterior, lucrările să fie stopate din cauza iernii.
Modernizarea a aproximativ 3,10 kilometri de cale simplă de rulare, la care se adaugă refacerea carosabilului, a trotuarelor, montarea cablurilor în subteran, modernizarea iluminatului public şi marcaje, plus reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii la podurile de pe Aurel Vlaicu şi Ciurchi II trebuie realizate, conform contractului, în 240 de zile de la semnarea lui.
Până la o eventuală decizie, şoferii continuă să-şi „rupă” maşinile printr-un carosabil plin de gropi şi denivelări, iar pietonii vor fi nevoiţi să păşească cu atenţie pe un caldarâm zgrunţuros.
Trei şantiere noi în 2015
Dacă şantierul va fi deschis în 2015, atunci urmează o nouă perioadă fierbinte pentru ieşeni. Aceasta întrucât anul acesta au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea a 1,34 km cale de rulare pe tronsonul Cinci Drumuri - Pădurii- Nicoriţă, la care se adaugă alţi 1,22 km (cale dublă), reprezentanţi de tronsonul Tudor Vladimirescu - Calea Chişinăului. Ţinând cont de modernizarea liniei de tramvai pe tronsoanele Pd. Roş - CUG şi N.Iorga - Doi Băieţi, precum şi de faptul că există demarat un proiect pentru reabilitarea tronsonului Doi Băieţi - Dancu, procentul reabilitării reţelei de transport electric se apropie de 94%. Practic, în Iaşi rămân nerefăcute tronsoanele Ţesătura - Pd. Roş - Podul de Piatră şi Tepro - Ţuţora, la care se adaugă depourile.
Dan CONSTANTINESCU
* * *
24 milioane de euro
reprezintă valoarea lucrărilor care s-ar putea realiza anul viitor prin deschiderea şantierelor Doi Băieţi - Dancu, Cinci Drumuri - Nicoriţă, Tudor Vladimirescu - Calea Chişinăului
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau