Magazinele second-hand, afaceri de primă mână
Dimensiune font:
Pe timp de criză, prăvăliile cu produse care au mai fost folosite au invadat oraşele din nord-estul ţării * vânzările sunt mari, iar cele mai căutate produse sunt cele de îmbrăcăminte şi încălţăminte * cumpărătorii spun că nu-şi permit lucruri noi, iar patronii se bucură că obţin profit
Sărăcia i-a determinat pe moldoveni să caute cele mai bune soluţii pentru a-şi rezolva problemele stringente. Mulţi duc o viaţă la mâna a doua, pentru că datoriile şi facturile nu le lasă loc de un trai mai bun. Magazinele second hand reprezintă o soluţie la îndemână.
Calitate la preţuri mici
Magazinele second hand din Bacău sunt pline, pe când cele tradiţionale sau mall-urile sunt pustii de multe ori. Marfa este variată şi la preţuri diferite, iar oamenii pun accent pe calitatea produselor. „Am cumpărat haine şi arătau mai bine decât cele din magazine, cu material mai bun. Sunt haine care merită, dacă sunt de bună calitate. Te uiţi şi la preţ, mai ales când ai doi copii de îmbrăcat”, ne-a spus Claudia Nechifor, mamă unui şcolar. Pentru a atrage clienţi, patronii şi-au cosmetizat magazinele ca să arate cât mai cochet. Cu toate acestea sunt şi persoane care susţin că nu ar cumpăra niciodată ceva de aici de teamă să nu ia boli. „Am o reţinere, nu că mă dau banii afară din casă şi calitativ am auzit ca sunt bune. Eu şi pe cele noi le spăl. Sănătatea mea este mai importantă”, este de părere Andreea Savin, o clientă total neinteresată de marfa la mâna a doua.
Clienţi fideli
În municipiul Vaslui, în timp ce multe magazine ce comercializează articole de îmbrăcăminte se plâng că le trec cu greu doi, trei clienţi pragul, (iar multe dintre ele au fost închise sau şi-au restrâns activitatea) magazinele second hand au înflorit. Doamnele, indiferent de categorie socială, au ajuns să facă shopping în astfel de magazine şi nu la mall. Explicaţiile sunt simple: bugetele de austeritate şi lucrurile mai de calitate chiar dacă sunt la mâna a doua. „La început intram mai cu sfială în aceste magazine, dar când m-am mai întâlnit cu persoane cunoscute mi-am revenit ca să zic aşa. Se găsesc lucruri frumoase şi de calitate. Acum, să o zic pe aia dreaptă nici banii nu mă dau afară din casă să îmi permit să mă arunc în magazine mai fiţoase”, a spus Elena Rotaru. Cei care se ocupă cu astfel de afaceri recunosc că le merge destul de bine. „Se caută în special haine şi încălţăminte. Oricum, suntem şi noi destul de selectivi când aducem marfă. Ne-am făcut clienţi fideli pe care îi şi anunţăm când primim marfă. Mai dăm şi pe datorie celor pe care îi cunoaştem bine. Nu m-am îmbogăţit din afacerea asta, dar mulţumesc lui Dumnezeu îmi ţin casa. Eu cu vânzarea, soţul după marfă”, a spus Ioana Rotaru, proprietară de magazin second hand. Clienţii sunt de toate categoriile, dar femeile sunt cele care calcă cel mai des pragul magazinelor second hand.
Grupaj coordonat de Lucia HACMAN
„Puterea de cumpărare a mai scăzut dar ne menţinem pe linia de plutire. Deşi, investeşti bani mulţi ca să aduci marfă de calitate şi profitul nu este mereu pe măsură” - Ana S., 44 de ani, patroana unui magazin second hand din Piatra Neamţ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau