Mai frig în autobuze decât afară!
Dimensiune font:
Şi în această iarnă, ieşenii vor avea parte de mijloace de transport cu instalaţii de căldură defecte. În general, este vorba de autobuzele MAZ şi Van Hool, dar şi de microbuze şi o parte dintre tramvaie
Pornind de la premisa că nu contează cum circuli atât timp cât ajungi la destinaţie, responsabilii RATP continuă să ignore faptul că transportul de persoane se realizează cu unităţi de transport neîncălzite. Dacă în cazul tramvaielor lucrurile stau cât de cât bine, în sensul că măcar un vagon din trei dispune de instalaţii de climatizare funcţionale, lucrurile se schimbă atunci când vine vorba de autobuze şi microbuze. Astfel, în majoritatea MAZ-urilor, în interior este la fel de frig ca afară. „După ce îngheţi în staţii, trebuie să mai suporţi şi frigul din autobuz. Nu au deloc căldură. Cobori mai înfrigurat decât ai urcat, iar situaţia asta e valabilă în fiecare an”, scrie un ieşean pe www.ziarulevenimentul.ro.
Şofează opt ore în frig
Situaţia e valabilă şi în cazul autobuzelor Van Hool sau al microbuzelor. Chiar angajaţii regiei spun că sunt nevoiţi să îndure opt ore de frig în fiecare zi. „Dimineaţa e jale. Conduc opt ore în frig. Şi nu e numai asta, stăm cu prosoapele după noi, ca să ştergem geamurile, care se aburesc în permanenţă”, spune conducătorul unui microbuz Iveco. Potrivit acestuia, şoferii de pe DAF-urilor şi autobuzelor Den Oudsten sunt privilegiaţi. „Asta noi sunt încălzite. Şi la MAZ-uri cabina şoferului e încălzită, nu şi vagonul”, adaugă angajatul regiei.
Nu s-a schimbat aproape nimic
Aceeaşi problemă s-a înregistrat şi iarna trecută, când ieşenii remarcau contradicţia dintre sloganurile prin care regia le recomanda ieşenilor să folosească transportul public şi condiţiile de transport. „A scrie pe autobuze mesaje precum Foloseşte şi tu transportul public sau Noi punem viitorul în mişcare în timp ce nu este pornită căldură, este bătaie de joc”, arătau la acea vreme ieşenii. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Partea bună ar fi că la tramvaie situaţia s-a mai îmbunătăţit. „Au fost mai fost achiziţionate aeroterme”, spun oficialii regiei. Majoritatea tramvaielor de tip ST10, cele întâlnite îndeosebi pe traseele 6 şi 7, sunt încălzite. La fel şi tramvaiele GT4, însă nu în totalitate. În schimb, singurele două tramvaie active de tip Be4/4, folosite pe traseul 3, pot fi considerate congelatoare pe şine.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau