Malul drept al Bahluiului s-a înecat în contestaţii
Dimensiune font:
Pentru a doua oară, CNSC a admis contestaţia vizând atribuirea contractului de lucrări celor de la Geiger Transilvania – Loial Impex. Municipalitatea va trebui să reanalizeze urgent ofertele
Zilele trecute, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis faptul că ofertă firmei declarate câştigătoare pentru reabilitarea malului drept al Bahlului este subevaluată, obligând Primăria Iaşi să reevalueze oferta celor de la Geiger Transilvania – Loial Impex. „Se admite contestaţia formulată de SC Viarom Construct SA în contradictoriu cu Municipiul Iaşi şi anulează raportul procedurii în partea care priveşte oferta asocierii Geiger Transilvania - Loial Impex SRL şi celelalte ofertele admisibile. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei asocierii Geiger Transilvania - Loial Impex şi la stabilirea rezultatului procedurii, cu întocmirea unui nou raport al procedurii de atribuire, în termen de 10 zile de la data primirii prezentei”, se arată în decizia CNSC.
Este pentru a doua oară când CNSC dă o astfel de decizie, prima fiind înregistrată în luna septembrie. În ambele situaţii, CNSC a obligat municipalitatea să reevalueze oferta înaintată de asocierea sus-menţionată, cu o valoare de 30,6 milioane lei, mult sub pragul celor 44 de milioane estimate de edilil.
Nu mai puţin de 14 firme au depus oferte pentru a pune mâna pe un contract valorând aproape 10 milioane de euro (44.154.077, 33 lei, fără TVA), printre care şi asocierea SC Geiger Transilvania cu SC Loyal Impex, care a oferit preţul cel mai mic 30.632.158,54 lei, fiind declarată câştigătoarea licitaţiei. La aceea vreme, surse din interiorul licitaţiei au susţinut faptul că oferta câştigătoare nu ar fi tocmai în regulă. „În mod clar, este vorba de o ofertă subevaluată, pentru simplul fapt că firmele care au formulat-o nu dispun de o staţie de asfalt, vor trebui să-l aducă de undeva. De pe raza judeţului Iaşi nu au de unde, întrucât cei care produc mixturi asfaltice au participat la această licitaţie, în mod automat un ofertant ar fi descalificat dacă apelează la concurenţă. Prin urmare, este greu de crezut că se pot încadra în suma ofertantă”, au spus acestea.
Trei variante de lucru
În mod clar, investiţia nu mai poate fi realizată cu fonduri nerambursabile, una dintre condiţii fiind aceea ca lucrările să se încheie pe 31 decembrie 2015. Practic, în acest moment, Primăria are la dispoziţie două variante: anulează licitaţie şi încearcă să introducă finanţarea investiţiei pe următorul exerciţiu financiar, fie continuă procedurile, însă costurile lucrării vor fi suportate de bugetul local. O a treia variantă, greu de luat în calcul ţinând cont de obtuzitatea edililor, ar fi renunţarea la acest proiect şi păstrarea liniei de tramvai, scenariu preferat de mulţi ieşeni, dar ignorat de edili.
Ce lucrări ar fi avut loc
Modernizarea străzii Splai Bahlui Mal Drept presupunea înlocuirea liniei de tramvai Podul de Piatră - Podu Roş cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Şoseaua Naţională. Reabilitarea continua şi pe tronsonul următor, din Podu Roş până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul bulevardului Chimiei, unde se urmau să fie îngropate în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. În paralel, Şoseaua Naţională era reabilitată şi transformată ulterior în sens unic, dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră. Într-o primă formă, proiectul presupunea şi realizarea unui pasaj subteran, l-a care s-a renunţat din lipsă de bani.
Dan CONSTANTINESCU
* * *
44.154.077, 33 LEI
Aceasta este suma pusă la bătaie de municipalitatea ieşeană, în cadrul proiectului de modernizarea Splaiului Drept al Bahluiului
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau