Mărturia şoferului din autobuzul groazei EXCLUSIV
Dimensiune font:
Rămas cu acceleraţia blocată, şoferul RATP implicat în incidentul de joi seara a ales să ruleze pe strada Anastasie Panu pentru a evita coliziunea cu maşinile aflate la stopul de la Petre Andrei * oficialii regiei analizează cauzele acestei defecţiuni, care a făcut ca autobuzul 210, plin cu pasageri, să nu poată fi oprit pe o distanţă de doi kilometri * acest ultim incident aduce în discuţie două aspecte: faptul că în Iaşi rulează doar autobuze second-hand şi modul cum îşi fac treaba mecanicii regiei
Prezenţa de spirit a unui şofer RATP a dus la evitarea unei tragedii. Este vorba de Nicu Ş., conducătorul autobuzului cu număr de parc 210, care a rulat joi seara pe traseul 46 (Păcurari - Bucium). Pe Elena Doamna, autobuzul a acuzat probleme tehnice, iniţial bănuindu-se că mijlocul de transport a rămas fără frâne, din moment ce conducătorul auto nu a reuşit să oprească maşina. „A fost vorba de probleme cu acceleraţia, care a rămas blocată. Frânele erau funcţionale, însă, în atare situaţie, nu au putut fi acţionate, fiind nevoie, mai întâi, de decuplarea cutiei de viteză”, spun reprezentanţii RATP. Şoferul a avut inspiraţia ca în loc să-şi continue ruta spre Bucşinescu, să vireze dreapta, spre Anastasie Panu. „S-a gândit că prinde semaforul de la Petre Andrei şi iese o nenorocire acolo. Aşa că a luat-o spre Palat. A condus ca un erou, reuşind să evite impactul cu alte maşini”, spun, la rândul lor, colegii acestuia din cadrul regiei. „Este adevărat, a dat dovadă de mult profesionalism. De altfel, este unul dintre şoferii noştri cei mai buni”, afirmă la rândul lui, Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Ieri, autobuzul a rulat normal
Interesant în tot acest incident este faptul că, imediat după tamponarea cu un taxi pe strada Palat, cutia de viteze s-a deblocat. Mai mult decât atât, autobuzul a rulat absolut normal ieri, când a fost dus pentru o inspecţie tehnică. „S-a apelat la o firmă ITP independentă, unde s-a mers alături de reprezentanţii Poliţiei. Autobuzul a rulat normal. Sigur, a fost asistat de o maşină de intervenţie. Aşteptăm rezultatele acestei expertize”, mai spun oficialii regiei de transport.
Fabricat în urmă cu 16 ani
Autobuzul implicat în acest incident face parte din seria primelor 10 maşini Berkhof Premier SB 250 Jonckheer preluate de la Womy Equipment Supply b.v. (Olanda), unul dintre marii dealeri de vehicule rulate din Europa. Mijlocul de transport provine din Amsterdam (Olanda), unde a făcut parte din parcul de autobuze al Gemeentevervoerbedrijf (GVB). Este fabricat în 1998. Până în prezent, nu a acuzat nicio problemă tehnică, ca, de altfel, toate autobuze aduse din Olanda. Potrivit oficialilor RATP, un singur autobuz de tip Berkhof a avut probleme tehnice, fiind vorba de un blocaj al cutiei de viteze! Tudor DAMASCHIN
Mecanici puşi să cârpească autobuze second-hand
Dacă profesionalismul şi inspiraţia angajatului RATP nu pot fi puse la îndoială, incidentul aduce în discuţie două aspecte: faptul că, de ani buni, municipalitatea ieşeană achiziţionează doar mijloace de transport second-hand, dar şi modul cum îşi fac treaba unii dintre mecanicii secţiei din Tudor Vladimirescu, atât timp cât alţi şoferi spun că mijloacele de transport se defectează la câteva ore după ce au ieşit din garaj!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau