Moştenirea lui Bodea, la Aeroport: „Patru milioane de euro în conturi şi proiectul unui nou terminal”
Dimensiune font:
Marius Bodea şi-a prezentat ieri raportul de activitate la Aeroportul Iaşi, înainte de intrarea în campania electorală pentru un loc de deputat * directorul aerogării a accentuat eforturile de marketing, investiţiile făcute, creşterea numărului de curse şi viitoarele proiecte de care Aeroportul are nevoie
Directorul încă în funcţie al Aeroportului Internaţional Iaşi, Marius Bodea, a pus pe tapet realizările perioadei 2012 – 2016, cu o zi înainte de începerea oficială a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare. Acesta a vorbit, ieri, despre evoluţia financiară a aeroportului, intensificarea accelerată a zborurilor interne şi internaţionale şi fluxul tot mai ridicat de călători. Făcând o trimitere subtilă către auditul Consiliului Judeţean Iaşi, directorul Aeroportului a subliniat că, în patru ani de zile, condiţiile de muncă ale angajaţilor s-au schimbat radical, iar partea de venituri care au fost livrate în conturile CJ Iaşi, anul acesta, însumează 1,5 milioane lei. „Încă din 2012 a existat o viziune strategică, care să ofere o dezvoltare sustenabilă. Cea mai mare recunoaştere am avut-o la forumul de aviaţie de la Montreal, în 2015, când Aeroportul Iaşi a fost dat ca exemplu pozitiv, fiind cel mai de succes din Europa pe planul dezvoltării şi cea mai mare creştere a cifrei de trafic. Am fost primul aeroport din România care a obţinut certificat pe trei ani, în 2014. A fost nevoie de o rebrenduire a Aeroportului şi de o forţă de marketing astfel încât astăzi să ne distingem doar văzând sigla noastră”, a declarat Marius Bodea, mulţumind totodată echipei cu care a lucrat. În anul 2015,
Aeroportul Iasi a virat Consiliului Judeţean 451.000 lei din chirii şi 165.000 de lei din profit iar în 2016 aeroportul a virat deja 576.000 lei din chirii.
Venituri de 500 euro pe pasager debarcat
Directorul Aeroportului Iaşi a mai subliniat că, după un an de la inaugurare, Terminalul 3 şi-a atins deja capacitatea maximă. Au existat însă multe provocări de la cele trei curse, cât erau în 2012, la 16 rute externe şi patru inerne, în prezent, plus un număr de trei baze aeriene, aparţinând Tarom, Blue Air şi Wizz Air. „În 2012 ne ocupam, mai degrabă de întreţinerea utilajelor de pe aeroport, decât de zboruri. Deja era o stare de agitaţie când aveam două aeronave la îmbarcare. Astăzi, prin infrastructura nouă, reuşim să facilităm schimburi culturale şi educaţionale, atragerea de investiţii, rata şomajului a scăzut cu 6%, a crescut atractivitatea turistică locală. Avem o rată de 22% de creştere a turismului în iulie 2016, comparat cu iulie 2015. Estimarea veniturilor directe în comunitate este de 500 euro pe pasager debarcat”, a completat Marius Bodea. Şeful aeroportului spune că există noi proiecte de viitor pe care le lasă moştenire succesorului său. Printre ele se numără un nou terminal cu o capacitate de acomodare la 2,5 milioane pasageri pe an, cu 24 birouri de check-in şi 12 porţi de îmbarcare, extinderea platformei de la 9 la 18 standuri de parcare, un nou turn de control care să asigure vizibilitatea asupra noilor facilităţi, o nouă cale de rulare de la extinderea platformei la pistă şi dezvoltarea de facilităţi pentru mentenanţa aeronave.
Menţionăm că Marius Bodea a renunţat la mandatul de la Şefia Aeroportului Internaţional Iaşi pentru a participa la campania electorală, unde deschide lista candidaţilor PNL pentru Camera Deputaţilor.
„Sunt 4 milioane euro în conturile Aeroportului, care trebuie cheltuiţi cu inteligenţă. Oamenii trebuie să se mai schimbe, ca să se vină cu ceva nou” - Marius Bodea
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau