Motel-paravan pentru un tun de 5 milioane de lei
Dimensiune font:
Iaşul nu scapă nici anul acesta de achiziţia de autobuze la mâna a doua * o nouă procedură de licitaţie cu o valoare de 1,3 milioane de euro vizează cumpărarea a 35 de astfel de vehicule rulate * unul dintre ofertanţi este chiar Vasile Puşcaşu, operatorul privat de transport scos de pe traseele municipale în cursul acestui an
În cursul zilei de ieri, Regia Autonomă de Transport Public Iaşi a deschis ofertele pentru licitaţia privind achiziţia a 35 de autobuze second hand cu podea joasă, pentru transportul public de persoane în municipiul Iaşi. Pentru potul de 5.512.500 lei, cât este valoarea estimată a acestor vehicule, s-au înscris 5 ofertanţi. Marea surpriză vine din partea lui Vasile Puşcaşu, operatorul privat scos de pe piaţa de transport public local din municipiul Iaşi în cursul acestui an, care s-a înscris la această licitaţie prin SC Motel Bucium SRL cu susţinător terţ SC Unistil SRL din Vaslui. Ceilalţi 4 ofertanţi sunt SC Best Omnibus SRL din Cisnădie-Sibiu, SC Fila Company SRL din Iaşi, SC Girexim Universal SRL din Piteşti şi SC New SH SRL din Iaşi în asociere cu SC Impact Nutzfahrzeuge Handel SRL din Raisting, Germania, cu susţinător terţ, Sponraft Zettl din Pfeffenhausen, Germania.
Detalii tehnice despre noile rable
Potrivit caietului de sarcini, cele 35 de autobuze second hand cu podea joasă vor trebuie să îndeplinească toate condiţiile tehnice şi de siguranţă, pentru circulaţia pe drumurile publice din România, conform legislaţiei Române (Ordinul M.L.T.P.T.L. nr. 211 din 11 febr.2003, RNTR2 şi toate directivele şi normele elaborate de Comunitatea Europeană care se referă la mijloacele de transport persoane.). Acestea vor trebui să aibă o lungime de maxim 12 metri, o lăţime de 2,6 metri, o înălţime de 3,2 metri, să fie prevăzute trei uşi pentru accesul călătorilor, cu sistem de aer condiţionat pentru cabina şoferului cât şi pentur salonul destinat călătorilor, să fie dotate cu motor turbo diesel cu 6 cilindri în linie, servodirecţie şi normă de poluare minim euro 3. Autobuzele trebuie să fie omologate pentru circulaţia pe drumurile publice în regim de transport public şi să respecte directivele Comisiei Europene privind asigurarea condiţiilor de transport persoane cu dizabilităţi. Toate autobuzele ofertate trebuie să fie de aceeaşi marcă. Ca şi condiţii speciale se cere ca fiecare autobuz să fie dotat cu: trusă sanitară, triunghiuri reflectorizante, stingător, să poată fi înmatriculat cu numere provizorii şi inspecţia tehnică periodică (ITP) valabilă, în vederea transportului la beneficiar, şi toate autobuzele să fie în stare de funcţionare, astfel încât să poată fi deplasate prin propulsie proprie de la sediul furnizorului la cel al beneficiarului.
Firme prinse într-un carusel penal
O parte din cerinţele cuprinse în caietul de sarcini au fost atacate de firmele interesate de această procedură de licitaţie pe motiv că sunt discriminatorii. Printre cerinţele azacate se numără capacitatea de minim 90 de persoane, puterea minimă de 190KW sau dimensiunile cerute. Faţă de cerinţele din caietul de sarcini, unul dintre operatorii economici interesaţi a depus o contestaţie prin care solicită remedierea documentaţiei de licitaţie. Unul dintre ofertanşi, în persoana lui Vasile Puşcaşu, participă pentur a doua oară la o licitaţie organizată la Iaşi, după ce în cursul săptămânii trecute a ofertat, tot prin intermediul Unistil şi Motel Bucium, pentru licitaţia privind furnizarea a 100 de validatoare de bilete. În ce priveşte celelalte firme, SC Best Omnibus din Sibiu are state vechi pe piaţa tranzacţionării materialului rulat, SC Fila Company, firmă specializată în transportul judeţean de persoane, firma Girexim Universal SRL din Argeş aparţine omului de afaceri Gheorghe Văsâi, implicat în scandalul mitei de la MAI, în care a fost vizat secretarul de stat în MAI, Dan Valentin Fătuloiu. Data limită de evaluare a celor 5 oferte este 31 august 2016.
Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau