Nonsensuri în transportul public
Dimensiune font:
Proiectul municipalităţii de înlocuire a liniei de tramvai care face legătura între Podul de Piatră şi Podu Roş a stârnit deja reacţii adverse în rândul ieşenilor. Dincolo de lipsa oricărei dezbateri publice pe acest subiect, sunt semnalate o serie de deficienţe ce pot perturba grav transportul în comun de persoane
Modul în care edilii oraşului se gândesc să reabiliteze zona Podu Roş - Şoseaua Naţională, principalul element constituindu-l desfiinţarea liniei de tramvai, a generat reacţii din partea opiniei publice. Ieşenii sunt deranjaţi de faptul că nu s-a organizat nici un fel de dezbatere publică pe acest subiect, în condiţiile în care alte proiecte de larg interes (reabilitarea zonei Lăpuşneanu spre exemplu) au fost supuse atenţiei înaintea demarării lucrărilor. „Desfiinţarea acestui segment de cale de rulare ar însemna ruperea unei legături directe între Podu Roş - Gară şi Podu Roş - Dacia. Pe lângă acest lucru, în cazul unei defecţiuni sau accident, tramvaiele vor putea fi redirecţionate pe bulevardul Nicolae Iorga sau pe segmentul Podul de Piatră - Podu Roş, în funcţie de locaţia incidentului”, crede Adrian Crengăniş, preşedintele Asociaţiei „Prietenii Tramvaiului”, într-o interpelare adresată municipalităţii ieşene. Acesta aduce şi alte argumente în favoarea păstrării liniei de tramvai. „Prin desfiinţarea tronsonului Podu de Piatră - Podu Roş, traseele 5 şi 11 vor avea un itinerariu de 80% în comun, în cazul în care traseul 5 va fi deviat pe bulevardul Nicolae Iorga, iar ambele trasee sunt printre cele mai bune pe care le deserveşte RATP. Care va fi soluţia pentru acestea?”, întreabă Adrian Crengăniş.
Devieri de la graficele de transport şi timpi mai mari de aşteptare
Mai mult, în opinia membrilor asociaţiei, racordul dintre tronsoanele Podu Roş - CUG şi Podu Roş - Podul de Piatră ar facilita intrarea mai rapidă la traseu al tramvaielor ce vor circula pe segmentul Podu Roş - Podul de Piatră. De asemenea, tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră este utilizat pentru intrarea la traseul a tramvaielor de pe traseele 1, 7, 8, 13, pentru a evita aglomerarea zonei centrale unde au traseu comun, în prezent, şase trasee (1, 3, 6, 7, 8, 13) şi va urma cel puţin unul care va lega zona centrală de CUG. „Aglomerarea zonei centrale înseamnă devierea de la grafic a vagoanelor aflate în serviciu. Trimiterea tramvaielor pe traseele pe care au fost repartizate prin Podu de Piatră – Podu Roş (1, 7, 8, 13) reprezintă înlocuirea celor care se retrag la depou prin zona centrală şi lasă un gol în trafic, rezultând un timp mare de aşteptare în staţii şi, iarăşi, devierea de la grafic”, mai spun aceştia.
Mai facem menţiunea că eliminarea liniei de tramvai survine în urma discuţiilor municipalităţii ieşene cu şefii RATP. Or, aceştia din urmă s-au exprimat de nenumărate ori în favoarea menţinerii liniei de tramvai între Podu Roş şi Podul de Piatră, care oferea o alternativă la desele blocări de pe B-dul Nicolae Iorga.
Nu mai sunt bani de pasaje pe splaiuri
Modernizarea celor două maluri ale Bahluiului au fost votate în şedinţa CLM de miercuri, 29 octombrie. Pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roş, se va înlocui linia de tramvai cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Şoseaua Naţională. Reabilitarea va continua şi pe tronsonul următor, din Podu Roş până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul bulevardului Chimiei, unde se vor îngropa în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. În paralel, Şoseaua Naţională va fi reabilitată şi transformată ulterior în sens unic dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră.
Al doilea proiect ce a primit aprobarea Consiliului Local vizează modernizarea străzilor de pe malul stâng al Bahluiului. Se va lucra de la Podul Sf. Ioan la Podul de Piatră, pe 5 tronsoane: Pod Sf. Ioan - Bdul Metalurgie (se amenajează strada cu două benzi în calea curentă, cu sens dublu), B-dul Metalurgie - B-dul Tudor Vladimirescu (sens unic, cu două benzi de circulaţie), B-dul Tudor Vladimirescu - Podu Roş (se păstrează sensul unic cu două benzi), Podu Roş - Podul de Piatră (trei benzi cu sens unic, apoi două benzi într-un sens şi una din sens opus), B-dul Tudor Vladimirescu - Splai Bahlui (două benzi, cu sens unic spre Podu Roş).
„Pasajele au fost scoase din proiect pentru că sumele nu au mai ajuns. Ca să mai putem salva ceva, dăm pasajele deoparte şi modernizăm Splaiurile. Proiectele există, iar când vine altă finanţare, introducem din nou pasajele”, a spus ieri viceprimarul Mihai Chirica. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Nonsensuri în transportul public
* se revine la linia de tramvai CUG - Podu Roş dar sunt rupte legăturile directe între Podu Roş - Gară, respectiv Podu Roş - Dacia
* traseele 5 şi 11 se suprapun în proporţie de 80%. Inevitabil, unul va trebui desfiinţat!
* printre măsurile menite a reduce poluarea în Iaşi se numără încurajarea cetăţenilor în folosirea transportului electric!!! Probabil, măsura nu se referă la Podul de Piatră, zona cu cel mai ridicat nivel de pulberi în suspensie, atât timp cât este scos tramvaiul din peisaj pentru a se face loc autoturismelor.
* o altă categorie de populaţie afectată este cea a studenţilor de la Politehnică, nevoiţi să ocolească inutil până a ajunge la facultăţile de pe Bdul Mangeron
* descongestionarea traficului în zona Podu Roş se face prin introducerea în sensul giratoriu a unei noi artere, dinspre Podul de Piatră!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau