O nouă soluţie de circulaţie pe tronsonul Podu de Piatră-Podu Roş
Dimensiune font:
Linia de tramvai de pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră va fi modernizată * iniţial, municipalitatea intenţiona transformarea acesteia în carosabil şi construirea de pasaje subterane care să traverseze Podu Roş pe cele două maluri ale Bahluiului
De pe tronsonul cuprins între Podul Roş şi Podul de Piatră, pe mal Bahlui stâng, nu va mai fi scoasă şina de tramvai în vederea asfaltării şi, ulterior, construirii unui pasaj subteran, ci se va trece la modernizarea căii de rulare. Pentru acest tronson se lucrează momentan la o documentaţie ce va fi depusă la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord- Est pentru obţinerea de fonduri europene. „Practic, după finalizarea acestei documentaţii, vom ştii exact care sunt costurile şi modalitatea în care se va implementa reabilitarea şi modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerciţiul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat şi se poate lucra foarte uşor. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiaje”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Unde sunt prevăzute tunelurile pe sub rondul din Podu Roş
În cursul acestui an, municipalitatea ieşeană a avansat câteva proiecte fezabile ce ar urmau să fie finanţate pe Polul de Creştere 2014-2020. Unul dintre acestea se referea la amenajarea râului Bahlui, pe deasupra căruia se doreşte construirea de pasaje de trecere, construcţii ce ar face legătura cu un alt proiect care vizează crearea de pasaje subterane în punctul nodal din Podu Roş. Practic, pe sub rondul din Podu Roş, prin subteran, ar urma să se facă legături între zona Palat-Nicolina şi Bahlui, mal drept şi stâng, cu două pasaje, în Podu Roş şi Tudor Vladimirescu. Acest proiect futurist, care ar urma să decongestioneze întreaga zonă, a luat naştere în anul 2007, atunci când se vorbea despre scoaterea liniei de tramvai între Podu Roş şi Podul de Piatră şi amenajarea unei artere cu sens unic, spre Podu Roş, care ar fi preluat tot fluxul de maşini dinspre vestul oraşului spre Tudor Vladimirescu. În dreptul sediului PNL ar fi trebuit construit un tunel, care să iasă pe splaiul drept al Bahluiului. Unul dintre inconvenientele ridicate atunci de specialişti a vizat solul mlăştinos din Podu Roş şi zecile de reţele de utilităţi din subteran, care ar fi necesitat un efort uriaş pentru deviere. În simularea făcută de cei din Primărie, se vede clar dorinţa construirii unui tunel unidirecţional pe sensul de mers dinspre Tudor Vladmirescu – Podu Roş Podu de Piatră, pe Splai Bahlui, mal drept, în timp ce pe malul stâng erau prevăzut în vara acestui an, la nivel de planşă şi de declaraţii, un pasaj subteran care ar urma să pornească din spatele sediului PNL, să străpungă rondul din Podul Roş şi să iasă pe Splai Bahlui, mal stâng, la intersecţia cu strada Ţesătura.
Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau