Oraşul tunelurilor!
Dimensiune font:
Pasajul „Mihai Eminescu”, inaugurat luni, este primul dintr-o serie de şapte pasaje, pe care municipalitatea ieşeană intenţionează să le realizeze în următorii ani. Aceste investiţii au fost cuprinse într-un studiu de fezabilitate realizat în urmă cu cinci ani, din care mai fac parte perechile de pasaje din Podu Roş şi din Tudor Vladimirescu, la care se adaugă pasajul Independenţei - Stihii şi pasajul Cotnari
Încă din 2008, edilii au gândit o soluţie relativ simplă pentru descongestionarea traficului din oraş: direcţionarea acestuia prin subteran. Un prin pas a fost făcut zilele trecute, prin inaugurarea pasajului „Mihai Eminescu”, însă puţini ştiu că acesta face parte dintr-o serie de alte şase pasaje pe care municipalitatea ieşeană intenţionează să le realizeze în următorii ani. Ieri, viceprimarul Mihai Chirica, a repus pe tapet ideile de acum şase ani, precizând că iniţiativele de atunci nu au fost date uitării.
„Un lucru pe care l-am mai spus acum patru sau cinci ani este că pasajul de la Fundaţie face parte dintr-un studiu de fezabilitate care mai cuprinde şi alte pasaje”, spune edilul.
Legătura cu Aeroportul
Unul dintre viitoarele pasaje ar putea fi realizat la celălalt capăt al Bulevardului Independenţei. „Este vorba de pasajul Independenţei - Stihii. Propune o subtraversare, de pe Bulevardului Independenţei să ieşi în continuare pe strada Stihii, iar de aici să se realizeze legătura spre Aeroport”, a menţionat edilul. De altfel, în acelaşi studiu, se vorbea despre posibilitatea realizării unui pasaj ceva mai jos, în intersecţia din Târgu Cucu, menit să lege B-dul Independenţei cu Strada Elena Doamna.
Un alt pasaj, la Cotnari
Un alt tunel ar urma să fie realizat pe Bulevardul Socola. Tunelul ar urma să fie realizat pe sub intersecţia de la Cotnari. Astfel, maşinile ar putea evita intersecţia pe direcţia Podu Roş - Bucium, iar tramvaiele şi autoturismele vor putea circula suprateran pe direcţia Nicolae Iorga - bulevardul Primăverii. „Pasajul Cotnari este şi dimensionat şi a trecut deja prin comisia de circulaţie. Vine în prelungirea Bulevardului Socola, de o parte şi alta a liniei de tramvai. Un pasaj de două benzi, câte una pe sens, pe axul bulevardului, astfel încât cei care vor să vină dinspre Bucium spre Podu Roş vin pe dedesubt, nu mai trebuie să stea la semafor. Celelalte benzi rămân pentru viraje - stânga şi dreapta. Cei dinspre Bucium ies prin pasaj pe Socola şi îşi continuă drumul spre Podu Roş”, a mai precizat viceprimarul.
După „Octav Băncilă”, încep lucrările în Podu Roş
Alte două pasaje ar urma să se realizeze în zona Podu Roş şi încă două în Tudor Vladimirescu, pe ambele maluri ale Bahluiului, cu subtraversare pe sub calea de rulare a tramvaiului. „Ca ordine a priorităţilor, trebuie făcut pasajul din Podu Roş, care beneficiază şi de un proiect tehnic în acest moment. Ordinea gândită de noi a fost pasajul Eminescu, apoi Băncilă şi Podu Roş. Cu siguranţă ne mai putem gândi la alte zone, dar aici am mers pe fluxul de trafic. Cineva, într-o logică firească, ar putea spune de ce nu facem pasaj pe Metalurgie spre Podul Sf. Ioan. Acolo nu mai e trafic, nu se întâmplă nimic care să te convingă să mai faci o subtraversare”, a mai spune Chirica. Tudor DAMASCHIN
* * *
„Ordinea gândită de noi a fost pasajul Eminescu, apoi Băncilă şi Podu Roş” - Mihai Chirica, viceprimar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
andru
Dec 17, 2014
felicitari pt proiecte. mult succes in realizarea si celorlalte proiete!
Adauga comentariul tau