Patru ani fără nicio locuinţă ANL la Iaşi

default

Dimensiune font:

| 14-02-2015 06:00

Aproape 5.000 de familii din Iaşi aşteaptă de mai bine de 4 ani să le fie repartizate locuinţe construite prin ANL * doar 10% dinte ele îndeplinesc condiţiile pentru repartiţia unei astfel de locuinţe * interesul tinerilor în ceea priveşte actualizarea dosarelor de locuinţă a scăzut, motivul fiind lipsa perspectivei de finanţare a construcţiilor în municipiu * Iaşul dispune de 720 de locuinţe ANL construite între anii 2004-2011, practic în două mandate * pe masa Guvernului există documentaţia de finanţare a construirii unui număr de 352 de locuinţe ANL în zona Grădinari

În anul 2010, Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, plimba după dânsa prin Iaşi un alai de creduli din vârful administraţiei locale cărora le promitea 1.000 de locuinţe, ce ar fi urmat să fi construite până cel târziu în 2012 pe o suprafaţă de 3 hectare de teren în incinta actualei Garnizoane din Copou. Aceste promisiuni se pliau destul de bine pe elanul muncitoresc care cuprinsese deja zona Nicolina, acolo unde, într-adevăr, au fost construite în perioada 2010-2011 cele 142 de locuinţe pe scheletul a două tronsoane abandonate. De atunci, subiectul locuinţelor ANL la Iaşi a devenit unul tabu, tăvălugul alocărilor de fonduri guvernamentale către Iaşi oprindu-se în anul 2010, an din care numărul locuinţelor ANL construite la Iaşi s-a oprit la 720 de unităţi locative, din care 450 au fost construite în anul 2004, în zona Dacia, Alexandru cel Bun şi Păcurari, 128 în anul 2005, în zona Metalurgie şi 142 în anii 2010-2011, în zona Nicolina CUG. În tot acest timp, repartiţiile de locuinţe ANL s-au făcut într-un număr infim, în urma părăsirii acestora de către chiriaşi. „Atribuirile din cursul acestui an se vor face în raport cu spaţiile de locuit care se vor elibera de la actualii chiriaşi. Apartamentele sunt eliberate ca urmare a predării lor de către chiriaşi, din motive personale sau prin evacuare pentru nerespectarea clauzelor contractuale”, a precizat Letiţia Palaga, directorul Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat (DAPPP) Iaşi.
Se aşteaptă fonduri pentru construire a 352 de locuinţe ANL în Grădinari
Şefii Primărie Iaşi susţin că în această perioadă critică pentru fondul locativ ieşean nu au stat cu mâinile în sân. Potrivit acestora, pe masa Guvernului există o documentaţie înaintată de către Primăria Iaşi, care se referă la alocarea de fonduri pentru construcţia de locuinţe prin ANL pentru amplasamentele Complex Grădinari A, acolo unde se doreşte construirea a 64 de locuinţe noi, şi Complex Grădinari B, încă 288 de locuinţe noi. Valoarea totală a investiţiei se ridică la circa 61 milioane lei. De menţionat că pentru cele două amplasamente există aprobaţi indicatorii tehnico-economici. „În evidenţa noastră figurează un număr de 4.396 cereri depuse pentru obţinerea unei locuinţe ANL. În anul 2011, când a fost aprobată lista de prioritate care stabileşte ordinea în soluţionarea cererilor de locuinţe destinate tinerilor spre închiriere, doar un număr de 465 de solicitări au îndeplinit condiţiile restrictive prevăzute de lege. Interesul tinerilor în ceea priveşte actualizarea dosarelor de locuinţă a scăzut motivat de lipsa perspectivei de finanţare a construcţiilor în municipiul Iaşi”, susţine Letiţia Palaga. Nelu PĂUNESCU

Citeste si "O noapte in infernul de la UPU Spiridon"

Condiţiile minime şi actele necesare pentru obţinerea unei locuinţe ANL

Potrivit Normelor metodologice de punere în aplicare a Legii 152/1998, persoanele care solicită acordarea unei locuinţe în regim de închiriere, construite prin ANL, trebuie să aibă vârsta până în 35 de ani, să aibă loc de muncă în Municipiul Iaşi, să nu deţină şi să nu fi deţinut în proprietate sau coproprietate o locuinţă şi să nu mai deţină o locuinţă închiriată, proprietate de stat, proprietate publică sau privată a unităţii administrativ-teritoriale în care îşi desfăşoară activitatea sau a unei locuinţe cu chirie situată în localitatea respectivă, proprietate a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea.
Dacă condiţiile minimale sunt îndeplinite, solicitanţii trebuie să întocmească un dosar care va cuprinde copie autentificată de pe certificatul de naştere şi/sau după actul de identitate al titularului de cerere, declaraţie autentificată a titularului de cerere, a soţului/soţiei şi a celorlalţi membri majori ai familiei precum că nu au înstrăinat, nu au deţinut şi nu deţin o locuinţă în proprietate şi/sau nu este beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate publică sau privată a municipiului Iaşi sau a unei locuinţe cu chirie, situată în municipiul Iaşi, proprietate a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, adeverinţă de la locul de muncă al titularului, însoţită de o copie după contractul de muncă-conform cu originalul (notă - Titularul cererii de locuinţă va face anual dovada desfăşurării activităţii în municipiul Iaşi), copie după contractul de închiriere valabil, încheiat prin D.F.P.L. Iaşi sau notariat (pentru cei care locuiesc cu chirie), adeverinţă de la administraţia căminului (pentru cei care locuiesc în cămine) cu domiciliu în actele de identitate la adresa locuinţei închiriate(soţ/soţie), contractul de închirie sau adeverinţa de la cămin care va preciza suprafaţa locuibilă închiriată şi dacă dependinţele sunt în folosinţă comună sau exclusivă sau vor fi însoţite de schiţa locuinţei deţinute cu chirie, copii după actul de proprietate sau de închiriere şi schiţa locuinţei în care sunt toleraţi în spaţiu (care va fi confruntată cu originalul) - dacă solicitanţii sunt toleraţi într-un spaţiu locativ; copii după actele de identitate: C.I.(B.I.), certificate naştere ale celor cu care locuiesc în acelaşi spaţiu - (precizare: titularul de cerere şi soţul/soţia acestuia trebuie să aibă pe C.I./B.I. domiciliul sau viză de reşedinţă valabilă la adresa locuinţei în care sunt toleraţi), copii după actele de stare civilă ale solicitanţilor: certificat căsătorie, sentinţă de divorţ cu încredinţate minori, definitivă şi irevocabilă - unde este cazul, certificate de naştere pentru copii, pentru alte persoane în întreţinere: contract de întreţinere încheiat prin notariat, hotărâre judecătorească privind obligaţia de întreţinere pentru rudele până la gradul IV, hotărâre de plasament a unor copii din afara familiei pronunţată de instanţa judecătorească sau comisia pentru protecţia copilului, hotărâre judecătorească de tutelă, certificate medicale, pentru solicitanţi sau copiii acestora, semnat de medicul specialist şi conducătorul instituţiei medicale emitente (pentru cei care suferă de o boală cronică) - vor fi punctate afecţiunile prevăzute de O.G. 40/1999 sau certificate de încadrare în grad de handicap care necesită însoţitor, copii după ultimele diplome de studii absolvite (adeverinţe doveditoare), cu sau fără pregătire profesională (atestate sau certificate de calificare profesionale anexă a diplomei de studii-unde este cazul) – pentru titularul de cerere, adeverinţă care să ateste calitatea de asistaţi pentru tinerii proveniţi din instituţiile de ocrotire socială, care au împlinit 18 ani, acte de adopţie pentru cei care au adoptat copii sau adoptă copii din casele de ocrotire socială - Hotărâre judecătorească de adopţie, certificat emis de instanţă sau hotărâre emisă de Comisia pentru protecţia copilului şi proces-verbal de evacuare întocmit de executorul judecătoresc, ordin de evacuare.
Dosarul astfel întocmit va fi verificat în cadrul Biroului de evidenţă Solicitări Locuinţe - camera 28 şi ulterior depus la registratura Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat din Iaşi, str. Smîrdan nr. 5 ,de luni până vineri între orele 9.00-13.00. Dosarele se depun anual până la data de 30 decembrie.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei