Patru luni de orbecăială prin Bucureşti
Dimensiune font:
În Capitală, un sistem similar implementat de cei de la UTI nu a funcţionat timp de patru luni * edilii au dat vina pe furnizor şi pe cei de la Administraţia Străzilor, în timp furnizorul susţinea că Primăria Capitalei nu a mai plătit serviciile de mentenanţă a echipamentelor
UTI este firma care a implementat şi la Bucureşti proiectul de management al traficului, în perioada 2007 - 2009. Proiectul a făcut parte din programul multisector pentru capitală, program finanţat printr-un împrumut de la BERD şi care a costat 20 milioane de euro (aproximativ 90 de milioane de lei). Zona iniţială de implementare pentru acest proiect a fost inelul principal de circulaţie şi axa Nord-Sud a oraşului, cu un total de 100 intersecţii. Ulterior, printr-o extensie a proiectului, s-au mai integrat 46 de intersecţii, urmând ca, treptat, să fie integrate şi restul de 263 intersecţii semaforizate ale oraşului. Imediat după punerea sa în funcţiune, s-a spus că, prin Centrul de Control, municipalitatea dispune de echipamente de cea mai înalta tehnicitate, fiind unul dintre cele mai performante din Europa.
Monitoare albastre
Chiar şi aşa, la începutul lunii octombrie, au apărut primele semnale că sistemul nu mai funcţionează. Traficul de coşmar din Bucureşti, dublat de aglomerarea străzilor şi de blocarea în trafic a mijloacelor de transport ale RATB au fost puse pe seama defectării mai multor cabluri, ulterior apărând informaţia că acestea erau defecte de patru luni, timp în care Primăria generală a Capitalei nu a comandat nici măcar o expertiză celor de UTI, în sarcina cărora cădea mentenanţa sistemului. „Sistemul nu merge de circa patru luni. Au cedat cele două concentratoare de date de la Piaţa Victoriei şi Piaţa Unirii, fibra optică aferentă care transmitea datele către centru şi senzorii de la Unirii. Deocamdată nu ştim cauza defecţiunilor. Este posibil să fie de la lucrările de infrastructură - au fost tăiate nişte cabluri, sau de la şobolani care au ros firele. Administraţia Străzilor trebuia să comande celor de la UTI o expertiză să vadă ce s-a întâmplat. Din nefericire, fostul primar al Capitalei nu s-a preocupat de această situaţie”, a declarat viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, la începutul lunii. Acesta a mai spus că situaţia putea fi remediată dacă se dorea acest lucru. „Avem un contract de service cu UTI, care expiră la sfârşitul lui 2015, iar expertiza putea fi făcută în baza acestui contract”, a menţionat edilul. Ceea ce nu a spus acesta constă în faptul că Primăria Capitalei nu a mai înnoit contractele de mentenanţă cu UTI.
O singură victimă
Tot în această lună, Marin Ştefănel Dan, primarul interimar al Capitalei, a anunţat că a analizat aspectele semnalate referitoare la disconfortul produs bucureştenilor ca urmare a problemelor apărute la sistemului de management al traficului. În urma acestei şedinţe, Alina Roman, director general al Administraţiei Străzilor, şi-a dat demisia.
Repornit parţial săptămâna trecută
Sistemul de management al traficului pe zona de sud a Bucureştiului a fost repus în funcţiune pe 21 octombrie, ulterior devenind funcţional, însă doar parţial, sistemul din partea de nord a oraşului. Edilii bucureşteni au anunţat că se va face o evaluare a intersecţiilor cu probleme, care nu au camere sau senzori funcţionali, pentru a demara reparaţiile vizând funcţionarea completă a sistemului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau