Planuri de extindere la Aerostar
Dimensiune font:
Oficialii companiei băcăuane susţin că intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să continue activitatea ca „o puternică bază industrială pentru aviaţia de apărare“ * firma este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, cu o cifră de afaceri de peste 196 milioane de lei şi un profit de 15 milioane de lei în 2013, fiind printre cele mai profitabile
Compania Aerostar Bacău este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria românească. În ultimele decenii, firma a ajuns să realizeze aparate performante de zbor şi să modernizeze aparate de mare capacitate. 63% din producţie este trimisă la export, pieţele de desfacere fiind răspândite în Europa, Asia, Africa, Australia şi America de Nord.
„Dacă până în 1989 puteam vorbi de o condensare a valorilor inginereşti din aviaţie la Bacău şi de o alocare de resurse de la buget, dat fiind caracterul militar preponderent al producţiei, în ultimii 23 de ani şi, mai ales, după privatizare, atuurile noastre au devenit altele, într-o economie de piaţă în care ne-am lansat cu destule obstacole mentale, dar şi tehnice“, a declarat Grigore Filip preşedintele – director general al Aerostar Bacău. Potrivit acestuia, secretele depăşirii momentelor dificile şi a stereotipurilor, mai ales după 1989, le-au constituit „managementul, incluzând şi eficientizarea proceselor de producţie, investiţiile, diversificarea ofertei pentru export, pregătirea personalului, informatizarea“.
Prin Centrul propriu de formare şi instruire a personalului, care deţine pentru trei meserii: structurist de aviaţie, mecanic de aviaţie şi mecanic motoare de aviaţie, au trecut numai anul trecut 300 de angajaţi, marea lor majoritate tineri. „O treime din efectivul de actuali salariaţi este format din tineri. Vârsta medie a personalului AEROSTAR este de 48 de ani, una care oferă şansa unei resurse umane înalt calificate încă un deceniu şi jumătate, ceea ce este foarte bine pentru derularea programelor multianuale pe care firma le-a încheiat ori, mai ales, le vizează“, a spus adjunctul Doru Damaschin.
Pentru eficientizarea proceselor de producţie, din anul 2009 au debutat activităţi de implementare a metodelor „Lean manufacturing“, constând în limitarea formelor de risipă, respectiv supraproducţia, transportul în exces, aşteptarea între operaţii, reprelucrarea pentru eliminarea defectelor şi supraprocesarea pieselor. Investiţiile constituie un alt motor determinant în lupta pentru competitivitate.
Numai în ultimii doi ani asemenea cheltuieli au depăşit 8 milioane de euro, fondurile fiind asigurate din resurse proprii, dar şi prin realizarea unui proiect cu finanţare europeană. Între noutăţi, cel mai mare hangar pentru avioane realizat în România, proiectat în ţară şi construit de firma băcăuană SSAB, extinderea capacităţilor de producţie pentru fabricarea pieselor din tablă a subansamblelor de structuri şi extinderea sectorului de prelucrări metalice, prin achiziţionarea de maşini unelte, instalaţii specializate şi echipamente de control în coordonate de ultimă generaţie. Oficialii Aerostar au anunţat că vizează o „extindere a activităţii şi în alte zone decât Bacău“. Potrivit lui Grigore Filip, planurile companiei au în vedere şi continuarea activităţii ca „o puternică bază industrială pentru aviaţia de apărare“.
Aerostar este printre cele mai profitabile firme cotate la Bursa de Valori Bucureşti, cu o cifră de afaceri de peste 196 milioane de lei şi un profit de 15 milioane de lei în 2013, ceea ce reprezintă o rată a profitului de 7,7%.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau