Politicienii judeţului Iaşi se promovează în campanii culturale
Dimensiune font:
Sute de mii de lei anual îi costă pe ieşeni promovarea persoanelor politice din Consiliul Judeţean Iaşi prin diverse surse media şi culturale aflate în graţiile celor care ne conduc * zeci de contracte au fost semnate de la începutul anului cu diverse asociaţii culturale şi platforme media, fără ca nimeni să cunoască adevăratele efecte ale acestor campanii
Şefii judeţului dau zeci de mii de lei numai pe un singur contract de acest gen, fără ca, mai apoi, să primească un raport explicit privind modul de cheltuire a banului public. Numai în luna iulie, pentru contracte de promovare s-au cheltuit aproape o sută de mii de lei, fiind vorba de parteneriate cu TVR, Asociaţia Revistei „Timpul” şi Asociaţia Centrul Multimedia Teatru Fix. Aceste contracte nu sunt o noutate, şi este firesc ca finanţatorul să fie făcut public, însă de cele mai multe ori, reprezintă o formă ascunsă de promovare a unor persoane publice, mai ales înaintea alegerilor. Spre exemplu, Televiziunea Română - filiala Iaşi – şi-a propus realizarea unui material prin Proiectul Transfrontalier „TVR Iaşi 24 Iaşi - Chişinău - Cernăuţi”, documentar care va costa 15.000 lei, din bani publici. Iată şi explicaţiile pentru care CJ Iaşi a ales finanţarea acestui proiect, în scopul propriei promovări, exact cum se stipulează în raportul de specialitate: „obiectivele proiectului ce vizează promovarea valorilor şi tradiţiilor autentic româneşti în spaţiul contemporan social şi cultural al celor trei regiuni din România, Republica Moldova şi Ucraina reprezintă pentru CJ Iaşi o dovadă a realizării serviciilor de interes public judeţean privind cultura”. În plus, CJ Iaşi va fi menţionat pe toate materialele de promovare, afişe, invitaţii, iar reprezentanţii instituţiei, de altfel, persoane politice, vor putea fi prezenţi la principalele evenimente ale proiectului şi vor fi invitaţi la emisiunile ante şi post-eveniment. Un al contract bănos a fost semnat cu Asociaţia Centrul Multimedia Teatru Fix, o altă sursă de promovare a autorităţilor judeţene. Nu mai puţin de 25.000 de lei vor fi viraţi în contul asociaţiei, pentru realizarea proiectului „Hamlet pentru hamlet”, din Programul „Autor dramatic. Autor Viu”, ajuns la ediţia a III-a. Şi la acest eveniment, expunerea CJ Iaşi va fi una pe măsură, sigla instituţiei urmând să apară pe toate materialele de promovare online şi offline, respectiv în spaţiile culturale partenere.
Politicul, promovat la sate prin evenimente culturale
Recent, a avut loc festivalul „Tradiţii şi obiceiuri româneşti specifice zonei Trifeşti”, eveniment organizat în comuna menţionată, care nu putea fi realizat fără contribuţia CJ Iaşi de 15.000 lei, aprobată în luna iunie. Promovarea finanţatorului, adică CJ Iaşi, a fost expres menţionată în contract. La acea vreme, conducerea judeţului, prin vocea vicepreşedintelui Victorel Lupu, spunea că aceste evenimente trebuiesc urmărite îndeaproape, în scopul verificării modului cum sunt cheltuiţi banii publici. În fapt, „verificarea” a constat în băi de mulţime ale politicienilor din conducerea judeţului, ţinând cont de faptul că autorităţile din Trifeşti au fost obligate prin contract să promoveze finanţatorii, dar şi entităţile aflate în subordinea CJ Iaşi. Tot în iulie, în comuna Ruginoasa a avut două evenimente sponsorizate din visteria judeţului, dar pentru care sumele nu au fost făcute încă publice. A fost vorba de Târgul Meşterilor Populari şi o tabără de creaţie, ambele evenimente fiind propice propagandei pre-electorale, în contextul în care situaţia politică de la vârful CJ Iaşi este într-un proces de metamorfoză.
Vezi şi: De frica taxelor, romii refuză imobile la preţ de chilipir
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau