Porumboiu reintră în programul „lapte şi corn“

default

Dimensiune font:

| 14-09-2015 06:00

Ilvas a câştigat licitaţia pentru Programul „Laptele şi cornul”, urmând să primească, în acest sens, de la Consiliul Judeţean 9,3 milioane lei * anul trecut, de distribuirea produselor de panificaţie şi lactate s-a ocupat o asociere de firme din Suceava * omul de afaceri are mari probleme financiare

Un număr de 50.454 preşcolari şi elevi din judeţul Vaslui vor primi şi în noul an şcolar produse de panificaţie şi lactate, în cadrul programului „Laptele şi cornul”, după ce Consiliul Judeţean (CJ) a reuşit să atribuie cele două contracte în urma licitaţiilor electronice organizată prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Câştigătoarea licitaţiei este una din firmele omului de afaceri Adrian Porumboiu, cea care, anul trecut şcolar, a pierdut, după 12 ani consecutivi, distribuirea produselor de panificaţie în favoarea unei asocieri de două firme din judeţul Suceava. „Societatea Ilvas SA este singura care s-a înscris anul acesta la licitaţia organizată pe SEAP şi, în urma analizei ofertei şi a documentelor solicitate prin caietul de sarcini, a fost declarată câştigătoare. Contractele au fost semnate şi, din punctul nostru de vedere, nu ar trebui să existe probleme, aşa cum s-a întâmplat în anul şcolar anterior, atunci când distribuţia produselor de panificaţie s-a făcut de către acea asociere de firme din Suceava”, a declarat administratorul public al judeţului, Valeriu Caragaţă. Firma câştigătoare a licitaţiei din cadrul programului „Laptele şi cornul” urmează să primească de la CJ, în acest sens, suma totală de 9,3 milioane lei. Practic, cuantumul celor două produse se ridică la 1,07 lei pe zi pentru fiecare elev. În total, pe parcursul anului şcolar, cei 50.454 elevi din judeţul Vaslui vor primi 173 de pacheţele cu produse lactate şi de panificaţie sau derivate din acestea.
Mari probleme pentru omul de afaceri vasluian
În ultimul timp, omul de afaceri s-a confruntat cu o serie de probleme financiare. Astfel, aproape o sută de bunuri mobile de la societăţile Comprest SA, Comcereal SA, R-Agro Fălciu, Agrocomplex SA Bârlad şi Ilvas SA Vaslui au fost scoase la vânzare, începând cu luna februarie, la sediul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP). Toate bunurile scoase la licitaţie, evaluate la 5.385.296 lei, au fost puse sub sechestru asiguratoriu sau ca ipoteci mobiliare în perioada 2011-2014, în urma stabilirii unui grafic de eşalonare a datoriilor la bugetul de stat pentru societatea Comprest SA Vaslui. „Toate aceste bunuri au fost scoase la licitaţie în urma constatării pierderii valabilităţii eşalonărilor şi amânărilor la plată acordate societăţii Comprest SA Vaslui. Vânzarea bunurilor are ca scop recuperarea obligaţiilor fiscale rămase nestinse. În fapt, societatea în cauză nu a respectat termenele de plată, suma lunară ce trebuia achitată la bugetul de stat fiind de aproximativ 40.000 de lei”, declara, în februarie, directorul adjunct al AJFP, Minodora Dumitriu. Potrivit acesteia, graficul de eşalonare la plată pentru societatea Comprest SA Vaslui este valabil pe cinci ani, începând cu 2011. Printre bunurile scoase la vânzare de Finanţele Publice s-au aflat autoturisme, utilaje agricole, precum combine, tractoare, semănătoare, şi instalaţii tehnologice de la fabrica de procesare a laptelui. Firma Comprest are ca activitate transportul rutier şi realizarea de construcţii civile, industriale şi agricole. În luna mai, 17 utilaje, în valoare de 804.000 de lei, au fost vândute, la licitaţia organizată de AJFP în contul datoriilor la buget. În plus, în aceeaşi perioadă, omul de afaceri a primit de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA) o amendă record de 12 milioane de euro pentru că nu a înregistrat într-un registru naţional moartea a 200 de viţei.

Citeşte şi: CORUPŢII MOLDOVEI

Tudor IFRIM

Adrian Porumboiu susţine că este victima unor abuzuri ale instituţiilor statului şi în acest a trimis recent o scrisoare deschisă primului-ministru Victor Ponta, în care solicită sprijin. „Mă văd nevoit să apelez la această scrisoare deschisă deoarece gravitatea acţiunilor întreprinse de APIA si Ministerul Agriculturii împotriva societăţilor Comcereal Vaslui şi Agrocomplex Bârlad întrece orice măsură. Concret, la data de 01.04.2015 v-am înaintat un memoriu înregistrat cu numarul 3857 / 01.04.2015, prin care vă solicitam sprijinul pentru restabilirea situatiei legale privind tratarea unui caz de neconformitate, identificat la nivelul Comcereal SA Vaslui – ferma de vaci de lapte Târzii – în urma caruia am fost sanctionati în mod incredibil cu suma de 12 milioane de euro. Este un caz unic în Uniunea Europeana, iar abuzul este unul pe măsură. APIA Vaslui (de fapt APIA central sub directa « îndrumare » a ministrului Daniel Constantin) a calificat în mod neîntemeiat drept neregulă “repetitivă si intentionată” o eroare umană privind « Identificarea si Înregistrarea Animalelor în baza de date natională SNIIA”. Rog să retineti, asa cum v-am explicat si în memoriul înaintat, că prin respectiva eroare umană, nu s-a încercat fraudarea si nu s-a fraudat nici măcar un singur leu din fondul national sau un singur euro din fondurile europene. Din păcate, pe data de 4.05.2015, primim de la APIA central, semnată de directorul general Putintei, o adresă prin care ne comunică faptul că memoriul trimis către dumneavoastră a fost directionat către APIA. Atât si nimic mai mult. Cu alte cuvinte, orice memoriu am face, chiar si către dumneavoastră, ei tot ce vor fac ! Faptul că acum suntem în instantă si cu acest proces nu face altceva decât ca societatea să fie prejudiciată cu sume imense, care de fapt îi apartin, dar tot de fapt, prin decizia abuzivă luată, îi împiedică buna functionare.Si pentru că nimic nu este întâmplător când vine vorba de Ministerul Agriculturii, amenda abuzivă, netemeinică, este doar o continuare a unor actiuni care nu au cum să nu vă retină atentia. (…)Domnule prim-ministru, nu solicit altceva decât respectarea legilor si hotărârilor instantelor de judecată. Cu APIA ne judecăm pentru o amenda de circa 12 milioane de euro, cu Minsiterul Agriculturii ne judecăm din anul 2008, timp în care a trebuit si trebuie să achităm salarii, obligatii către stat, creditori, furnizori etc. În acesti ani, Grupul de firme din care fac parte si cele două societăti amintite mai sus a plătit la stat taxe si impozite de peste 380 milioane euro. Normal că aceste actiuni injuste, discriminatorii, în final lovesc si într-un număr mare de angajati, într-o zonă în care somajul a fost si este în crestere. Sunt ferm convins că un control si o analiză corectă, pe care sper că le veti dispune, vor scoate în evidentă cele prezentate mai sus”, a subliniat Adrian Porumboiu în scrisoarea deschisă adresată premierului.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei