Primăria face ordine în jungla asociaţiilor de proprietari
Dimensiune font:
Edilii au prezentat un set de regulamente menite să reclădească încrederea locatarilor faţă de reprezentanţii asociaţiilor de proprietari
În urma unei analize detaliate, Primăria Municipiului Iaşi a ajuns la concluzia că aspectele ce ţin de înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari din Iaşi reprezintă peste 60% din problematica de interes major pentru cetăţenii oraşului. Aşa se explică elaborarea unui set de trei regulamente, rezultatul colaborării dintre Primăria Iaşi şi ANRSC (Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare).
Este vorba de Regulamentul de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari, Regulamentul de atestare a administratorilor persoane fizice şi - Regulamentul de acreditare a administratorilor persoane juridice. Toate cele trei documente sunt rezultatul colaborării dintre Primăria Iaşi şi ANRSC (Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare) şi au fost lansate în dezbatere publică în octombrie 2013. Dacă primul va clarifica aspecte importante atât pentru asociaţii, cât şi pentru locatari, Regulamentul de atestare a administratorilor - cu două forme, pentru persoane fizice şi pentru persoane juridice - stipulează condiţiile normale pe care trebuie să le îndeplinească un administrator de asociaţie pentru a fi atestat. Documentul este menit să pună capăt unor abuzuri comise de unele firme de administrare imobile sau chiar administratori persoane fizice, entităţi care s-au erijat în „stăpâni ai asociaţiei”, uitând faptul că sunt angajaţi ai locatarilor şi că sunt persoane de execuţie, nu de decizie.
„Prin aceste regulamente, venim să punem o singură ordine în viaţa asociaţiilor de proprietari. Principiul pe care l-am lansat este că punctul de vedere al locatarului este suveran”, a declarat Mihai Chirica, viceprimar cu atribuţii de primar al Municipiului Iaşi.
Administratorii fără atestat, făcuţi de ruşine pe site-ul Primăriei!
Un aspect foarte important este faptul că fiecare administrator din Iaşi va da un examen de verificare a cunoştinţelor o dată la doi ani, în aşa fel încât municipalitatea să se asigure că persoana în cauză este la curent şi pune în aplicare toate modificările legislative şi reglementare apărute între timp cu privire la asociaţii. În plus, pe site-ul Primăriei va exista permanent lista actualizată cu administratorii atestaţi de municipalitate şi datele lor de contact (în aşa fel încât o asociaţie de proprietari care caută să angajeze administrator să aibă acces în timp real la informaţii), precum şi lista cu atestatele de administrator retrase de Primărie (numele administratorilor rămăşi fără atestat şi motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru, de exemplu, nepromovarea examenului de verificare sau încălcarea repetată a prevederilor legii).
Documente disponibile online
Reprezentanţii municipalităţii sunt de părere că aceste regulamente vor contribui la creşterea gradului de informare a cetăţenilor, la îmbunătăţirea fără echivoc a activităţii asociaţiilor de proprietari, la instituirea şi menţinerea unui dialog constructiv şi permanent între asociaţii şi locatari, între asociaţii, locatari şi reprezentanţii autorităţii publice locale. Toate aceste elemente vor duce, pe termen scurt, mediu şi lung, la creşterea gradului de mulţumire a locatarilor în ceea ce priveste traiul la bloc şi, indirect, la îmbunătăţirea calităţii vieţii în Municipiul Iaşi. Odată cu aprobarea acestor documente de către Consiliul Local, ele vor fi disponibile atât la Centrele de Informare a Cetăţenilor, cât şi pe site-ul Primăriei, precum şi la viitorul Centru de Consiliere a Asociaţiilor şi a Locatarilor, în curs de amenajare la punctul termic PT 9 Cantemir. Tudor DAMASCHIN
* * *
Anul trecut a existat o tentativă a guvernanţilor de a face ordine în jungla asociaţiilor. Astfel, a existat propunerea ca administratorii de blocuri să fie obligaţi să îi informeze trimestrial pe proprietarii locuinţelor despre situaţia facturilor, conturilor bancare, salariilor şi lucrărilor angajate, măsuri văzute ca o soluţie de evitare a cazurilor în care banii sunt cheltuiţi fraudulos. „A fost doar o propunere, care nu s-a materializat. Prin urmare, obligaţia celor care conduc asociaţia de a informa locatarii cu privire la activitatea lor apare doar în cadrul Adunărilor Generale”, spun reprezentanţii Serviciului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Iaşi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau