Primăria Suceava ameninţă compania Pfeiffer cu instanţa

default

Dimensiune font:

| 21-06-2015 14:50

Compania germană trebuie să remedieze cu fonduri proprii stricăciunile pricinuite străzii proaspăt asfaltate, „Nicoale Iorga”, din cauza lucrărilor necorespunzătoare la reţelele de apă * autorităţile locale nu pot cere rezilierea contractului de execuţie la reţele de apă şi cele de canalizare, întrucât aceasta ar afecta intervenţiile desfăşurate în celelalte localităţi din judeţ

Primăria Suceava cere companiei germane Pfeiffer, constructorul din proiectul de extindere şi reabilitare a reţelelor de apă şi reţelelor de canalizare, să procedeze la remedierea, pe cheltuială proprie, a stricăciunilor pricinuite carosabilului de pe strada „Nicolae Iorga” din cartierul Burdujeni. Primind asigurări că lucrările au fost terminate, municipalitatea a trecut la asfaltarea arterei, însă probele ulterioare operate de firma constructoare şi deficienţele de pe reţelele nou amenajate au provocat inundaţii şi au afectat carosabilul proaspăt asfaltat. „Deşi am avut în scris de la Pfeiffer că putem să facem lucrări de asfaltare, din păcate, atunci când s-au făcut probele la conductele de apă au fost probleme cu anumite echipamente care nu s-au comportat corespunzător, vane care nu s-au închis sau nu s-au deschis. Cert este că în zonă s-au produs inundaţii şi pagube. Acestea din urmă sunt înregistrate la Primărie şi vom face un deviz, pe care îl vom înainta, în primă fază, în mod amiabil celor de la firma Pfeiffer, după care, dacă nu vor suporta stricăciunile, îi vom acţiona în instanţă”, a punctat primarul Ion Lungu. Edilul a precizat că situaţia este destul de neplăcută, iar dacă ar fi să se meargă cu „războiul” până la capăt, aceasta ar însemna rezilierea contractului cu firma constructoare Pfeiffer, însă demersul este, practic, imposibil, întrucât Primăria nu este parte contractantă în proiect.
Nereguli pe mai multe străzi
Gestionarul proiectului este societatea comercială ACET Suceava, operatorul regional unic de servicii de alimentare cu apă, de canalizare şi tratare epurare, o eventuală reziliere a contractului „punând în pericol întregul proiect care se desfăşoară la nivel de judeţ”. Primarul precizează că va înainta o scrisoare conducerii companiei Pfeiffer şi va avea discuţii cu Ştefan Groza, directorul general al ACET, astfel încât să se identifice soluţii şi să se ia măsuri de îndreptare a deficienţelor şi reparare a stricăciunilor de pe strada „Nicolae Iorga”, precum şi a neregulilor de pe străzile „Gheorghe Doja” şi „Izvoarele Cetăţii”. „Vrem, de asemenea, să vedem dacă graficele de execuţie asumate mai sunt valabile. Există probleme însă nu este surprinzător pentru mine, întrucât acestea au fost şi pe timpul implementări proiectului ISPA, când contractantul era Ministerul Mediului, iar Primăria Suceava era doar beneficiar”, a spus primarul Ion Lungu. El a menţionat că sesizată va fi şi forma spaniolă de consultanţă EPTISA. În primăvara anului trecut, compania Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefabau GMBH&CO KG, a deschis front de lucru la reţelele de pe 36 de străzi, majoritatea fiind din cartierul Iţcani, dar şi din zona centrală a urbei şi noul cartier „Europa”. Aceasta după ce, în 2013, firma germană constructoare a intervenit pe un prim pachet de 18 străzi, lucrările fiind suspendate la venirea frigului. Prin finanţare europeană POS Mediu, în total, în municipiul Suceava, este prevăzută extinderea cu circa 31,3 km a reţelelor de alimentare cu apă de pe 76 de străzi, iar reabilitările au drept ţintă 25,4 de km de conducte de pe 67 străzi din toate cartierele. Reţelele de canalizare de pe 70 de artere sunt extinse cu 32,7 km, iar cele de pe alte 15 străzi, în lungime de 6 km, sunt spuse reabilitării.

Citeşte şi: A doua amânare pentru Aeroportul „Ştefan cel Mare”

Lidia DIACONU

Obiectivul ,,Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Suceava” este finanţat din Fonduri de coeziune, prin Programul Operaţional Sectorial Mediu, Axa prioritară 1, Faza I, având valoarea iniţială totală a contractului de finanţare de peste 494,7 milioane de lei. Investiţia pentru serviciile de apă şi apă uzată din judeţul Suceava cuprinde 18 contracte, dintre care 12 contracte de execuţie de lucrări, 3 contracte de servicii şi 3 contracte de furnizare echipamente. Obiectul acestora îl fac 6 municipii şi oraşe cuprinse în program, respectiv Suceava, Fălticeni, Rădăuţi, Vatra Dornei, Gura Humorului şi Salcea. Promovarea investiţiei prin Programul Operaţional Sectorial Mediu s-a făcut prin intermediul Asociaţiei Judeţene pentru Apă şi Canalizare Suceava(AJAC) Suceava, de către societatea comercială pe acţiuni ACET Suceava(operatorul regional), în baza contractului de finanţare dintre Ministerul Mediului şi Pădurilor, în calitate de Autoritate de Management şi ACET Suceava, în calitate de beneficiar. Costurile iniţiale în cadrul Programului POS Mediu au fost stabilite prin master plan, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi documentaţia de atribuire întocmite de consultantul EPTISA România şi aprobate de consiliile locale beneficiare finale ale investiţiei, membre ale AJAC Suceava, şi coordonate de Consiliul Judeţean Suceava. Finanţarea Programului POS Mediu este asigurată după cum urmează: 76,49 % grant al Uniunii Europene, din Fondul de coeziune; 11,70% din bugetul de stat; 1,80 % din bugetele celor 6 consilii locale beneficiare finale ale POS Mediu, în timp ce 10,01% reprezintă cofinanţarea operatorului regional ACET Suceava. Costurile finale ale POS Mediu au rezultat în urma licitaţiilor organizate pentru atribuirea celor 18 contracte, făcându-se o economie de circa 108 de milioane de lei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei