Primele probleme generate de Pasajul de la Fundaţie
Dimensiune font:
Şoferii RATP reclamă că, la venirea dinspre Păcurari pe B-dul Independenţei, ies pe banda a treia, ajungând foarte greu pe prima, pentru a putea opri în staţie. Problema ar putea face subiectul unui viitoare întâlniri a Comisiei de Circulaţie
Inaugurat la începutul acestei săptămâni, pasajul „Mihai Eminescu” sau, mai precis, modul cum a fost gândită circulaţia rutieră în zona Fundaţiei, a dat deja naştere la primele controverse. Bunăoară, o parte dintre şoferii RATP care efectuează curse spre Păcurari, susţin că întâmpină o problemă peste care s-a trecut atunci când a fost gândită semnalizarea zonei. „Când venim dinspre Păcurari spre Independenţei, prin pasaj, ieşim pe banda a treia a bulevardului. Ca să putem opri în staţie (blocuri Carmen, n.r.), trebuie să ajungem pe prima bandă, lucru aproape imposibil, dacă nu te lasă ceilalţi conducători auto. Este adevărat că, la ieşirea din staţii, mijloacele de transport au prioritate, dar ar trebui făcut ceva şi în privinţa încadrării de pe a treia bandă pe prima”, spune unul dintre aceştia. Un alt angajat al regiei spune că permiterea accesului mijloacelor auto „la suprafaţă” şi nu prin pasaj ar fi o soluţie. „Te încadrezi pe prima bandă şi o ţii tot aşa”, spune acesta.
Oficialii regiei de transport susţin însă că modul cum se circulă în prezent este cel mai bun. „Prin utilizarea pasajului de către mijloacele de transport se câştigă timp, şoferii noştri nu au dreptate atunci când spun că s-ar fi circulat mai fluent dacă nu ar fi fost obligaţi să folosească pasajul. În ceea ce priveşte încadrarea de banda 3 pe banda 1 la ieşirea pe Independenţei, da, acolo este o problemă. Monitorizăm şi noi situaţia, iar dacă se va impune, vom propune măsuri în acest sens membrilor Comisiei de Circulaţie”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Semafor în locul oglinzii de la BCU!
O altă problemă semnalată o constituie ignorarea de către participanţii la trafic a semnului „Stop” pentru cei care vin dinspre Copou şi virează la dreapta. „Este punctul cel mai fierbinte al întregii investiţii. Am pus acolo şi o oglindă pe care mulţi o ignoră, la fel ca şi stopul. De aceea a fost comandată o buclă inductivă, care va da un semnal ce urmează a fi preluat de un semafor. Vine o maşină din pasaj, semaforul se face roşu şi stă pe această culoare câte secunde îl vom programa. Dacă circulaţia dinspre pasaj e liberă, atunci semaforul se schimbă în verde pentru cei care vin dinspre Copou”, a spus viceprimarul Mihai Chirica. Acesta le recomandă ieşenilor să nu uite faptul că au la dispoziţie şi alte variante pentru a ajunge în Păcurari. „Pot folosi foarte bine străzile Toma Cozma şi Dr. Vicol sau varianta Râpa Galbenă. Personal, recomand cea din urmă variantă, pentru că Râpa Galbenă nu este o zonă aglomerată”, a mai spus edilul. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Monitorizăm şi noi situaţia, iar dacă se va impune, vom propune măsuri în acest sens membrilor Comisiei de Circulaţie” - Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau