Profesori agresivi în şcolile din Moldova
Dimensiune font:
O profesoară de la o şcoală din Fălticeni a tuns un elev în faţa clasei * ea şi-a motivat gestul prin faptul că băiatul nu a respectat regulamentul şcolar * un profesor de la un liceu pentru copiii cu nevoi speciale din Botoşani este acuzat că ar fi bătut elevii cu o sârmă pe care o folosea pe post de arătător * psihologii atrag atenţia asupra urmărilor pe care le poate avea un comportament agresiv asupra dezvoltări emoţionale a copiilor
Disciplina este o mare problemă în instituţiile de învăţământ din Moldova şi nu numai în rândul elevilor. Sunt mulţi învăţători şi profesori care aleg să-şi verse nervii pe copiii pe care ar trebui să-i educe şi pe care ar trebui să-i ajute să-şi valorizeze potenţialul.
Tuns în faţa clasei
La Fălticeni, directorul adjunct al Şcolii Gimnaziale nr 2 „Ion Irimescu” a aplicat o corecţie mai puţin obişnuită unui elev. Supărată că i-a ignorat cerinţa de a trece pe la frizer, Liliana Ciuruş, profesor de fizică, a pus mâna pe foarfece şi l-a tuns pe Eduard Andrei Tudor, elev în clasa a VI-a A. Gestul a fost făcut în faţa întregii clase, iar copilul a ajuns acasă plângând. Tatăl băiatului a vrut lămuriri din partea conducerii şcolii, iar profesoara şi-a cerut scuze, spunând că regretă ceea ce a făcut. La prima întâlnire din acest an şcolar, Liliana Ciuruş le-a cerut elevilor să se tundă, „că de nu îi tunde ea, pentru că a mai tuns şi alţi copii în şcoală” şi le-a dat ca termen o săptămână. „Când am văzut că acest elev nu s-a tuns, elev pe care l-am lăudat chiar la prima oră pentru că a dat răspunsuri bune, am luat o foarfecă de la un alt elev, căruia îi rămăsese pe bancă probabil de la o altă oră, şi i-am scurtat bretonul. Ideea a fost să-l determin pe copil să respecte regulile”, a fost explicaţia Lilianei Ciuruş. Se pare că profesoara a mai aplicat corecţii pe motiv de nerespectare a regulamentului. Elevii au povestit că un coleg de-al lor a fost trimis să spele pe jos cu mopul fiindcă nu purta uniforma.
Educaţie cu sârma la Botoşani
Un profesor de la Liceul Tehnologic Special „Sfântul Stelian” Botoşani este acuzat că a folosit o sârmă pentru a-i educa pe elevii cu nevoi speciale din această unitate de învăţământ. Colegii săi şi Inspectoratul Şcolar Judeţean l-au anchetat, l-au găsit vinovat şi l-au sancţionat cu un avertisment scris. Profesorul acuzat a contestat în instanţă sancţiunea şi a câştigat. Este vorba despre Liviu Zăiceanu, care în loc de arătător folosea o sârmă. Conducerea şcolii s-a sesizat, a făcut o anchetă, urmată de un raportul care a ajuns la Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ care a propus sancţiunea pentru abaterea disciplinară. „Avea în loc de arătător o sârmă cu care ameninţa copiii. Din raport reiese că domnul a folosit această sârmă”, a declarat Carmen Stoian, juristul Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani. „Faptele incriminate sunt reale în comportamentul domnului profesor la clasa a VIII-a, chiar de lovire”, susţine Aurel Răileanu, şeful Comisiei de anchetă, care a adăugat că profesorul acuzat are un comportament inadecvat şi faţă de colegii săi.
Profesorul acuzat, Liviu Zăiceanu, spune că nu a lovit niciodată un elev şi pune totul pe o răzbunare. „Eu am vrut să aduc unul dintre copii în instanţă, dar nu s-a acceptat. Eu sârma o foloseam ca arătător, nu ca să bat copiii. A fost o făcătură a fostei conducere. Instanţa şi-a dat seama”, a spus Zăiceanu. Nimeni nu s-a întrebat de ce era nevoie de sârmă şi cum au fost afectaţi copiii. Atitudinile agresive pot avea urmări foarte grave asupra dezvoltării emoţionale a copiilor, mai ales în cazul celor cu nevoi speciale. Este foarte important ca persoanele implicate în actul educaţional să conştientizeze că nu se pot comporta oricum cu nimeni, mai ales cu elevii de care trebui să aibă grijă.
Grupaj coordonat de Maura ANGHEL
„ Elevii care sunt victimele agresivităţii din mediul şcolar absentează de la şcoală, au probleme de concentrare şi pot refuza să frecventeze acele cursuri care le provoacă teamă. Unii elevi manifestă anxietate accentuată şi atacuri de panică, fapt ce afectează major rezultatele şcolare ale acestora şi, mai mult, starea de bine şi de echilibru” – psiholog Cătălina Ioana DASCĂLU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau