Radiografia bugetului judeţean: de două ori mai mulţi bani pentru dezvoltare

default

Dimensiune font:

| 28-12-2016 11:35

Proiectul de execuţie bugetară al Consiliului Judeţean Iaşi arată că, în 2016, s-au realizat venituri la secţiunea de dezvoltare la un nivel de 240% faţă de estimările iniţiale * cei mai mulţi bani la bugetul judeţului au venit însă din întregirea veniturilor utilizate anul trecut, pentru două ambulatorii şi sistemul de management al deşeurilor * în total, veniturile realizate de CJ Iaşi în anul 2016 s-au ridicat la 537,8 milioane lei, iar cheltuielile au fost de 439,7 milioane lei * situaţia e îngrijorătoare în cazul unor instituţii subordonate, care nu au cerut niciun ban pentru investiţii anul acesta


Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi a publicat execuţia preliminară a bugetului general al judeţului. Potrivit documentului, veniturile totale încasate la finele anului sunt de 537,8 milioane lei, din care 427,3 milioane lei sunt venituri ale secţiunii de funcţionare, iar 110,4 milioane lei reprezintă venituri ale secţiunii de dezvoltare, per total fiind vorba de un procent de realizare de 122,87% faţă de prevederile anuale. „Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al veniturilor este de 109,07%, iar pentru secţiunea de dezvoltare este de 240,72%. Procentul de realizare ridicat al veniturilor secţiunii de dezvoltare se datorează, preponderent, reîntregirii veniturilor utilizate în anul 2015 pentru proiectele derulate de Consiliul Judeţean Iaşi, respectiv Ambulatoriul integrat al Spitalului Clinic de Urgenţă Prof. Dr. Nicolae Oblu Iaşi, Ambulatoriul de specialitate obstetrică şi ginecologie Cuza Vodă Iaşi şi Sistemul de management integrat al deşeurilor în judeţul Iaşi”, au explicat reprezentanţii CJ Iaşi. Potrivit documentului, analiza execuţiei cheltuielilor bugetului local al CJ Iaşi arată că, din totalul acestora, de 439,7 milioane lei, cheltuielile secţiunii de funcţionare reprezentau 368,9 milioane lei, iar cheltuielile secţiunii de dezvoltare 70,7 milioane lei, cu un grad de realizare pe total cheltuieli faţă de prevederile anuale de 88,37%. Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al cheltuielilor a fost de 91,18% iar pentru dezvoltare, 76,14%. „În cadrul cheltuielilor secţiunii de dezvoltare se regăsesc obiective de investiţii, precum dotări independente la unele unităţi de învăţământ special aflate sub autoritatea CJ Iaşi, ambulatoriile de specialitate, dotări independente la unele unităţi de cultură aflate sub autoritatea CJ Iaşi şi la Sistemul de management integrat al deşeurilor. În cadrul bugetului propriu, la data de 31 decembrie nu se estimează plăţi restante”, se arată în proiectul de execuţie bugetară pe anul 2016.

 

Directorii instituţiilor subordonate, neinteresaţi de investiţii

 

În ceea ce priveşte execuţia bugetului centralizat al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, veniturile totale încasate sunt de 383,2 milioane lei, din care 370,8 milioane lei sunt venituri ale secţiunii de funcţionare şi 12,4 milioane lei din dezvoltare, cu un procent total de realizare de 94,31%. „Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al veniturilor este de 99,55%, iar pentru secţiunea de dezvoltare, de 36,67%. Gradul scăzut al veniturilor secţiunii de dezvoltare provine din nesolicitarea de către unităţi a sumelor alocate din bugetul CJ Iaşi pentru investiţii”, se explică în analiza execuţiei bugetare. Referitor la capitolul cheltuieli, acestea au fost mai mari decât veniturile totale, în cazul instituţiilor din subordinea CJ Iaşi. Astfel, din totalul execuţiei de 386,7 milioane lei, pentru secţiunea de funcţionare s-au cheltuit 365,2 milioane lei, iar la dezvoltare 21,4 milioane lei, înregistrându-se un grad de realizare de 90,89% pe total cheltuieli, faţă de prevederile anuale. „Pentru secţiunea de funcţionare, procentul realizat al cheltuielilor este de 95,68%, iar pentru secţiunea de dezvoltare este de 49,03%. Gradul scăzut de realizare al cheltuielilor secţiunii de dezvoltare este determinat, în principal, de nerealizarea la nivelul prevederilor anuale a unor obiective de investiţii precum: dotări independente la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Sf. Parascheva Iaşi, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi, Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie Elena Doamna Iaşi, Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi, etc”, a arătat conducerea CJ Iaşi. Plăţile restante înregistrate la data de 30 noiembrie au fost în sumă totală de 188,9 mii lei, ca urmare a restanţelor mari înregistrate la începutul anului din cauza nedecontării tuturor serviciilor medicale din anii precedenţi, în cazul Spitalului Clinic de Obstetrică şi Ginecologie „Elena Doamna” Iaşi. 

* * *

7,7 MILIOANE LEI

Reprezintă veniturile totale încasate din fonduri nerambursabile, cu un procent de realizare de 426,5%; din aceşti bani, procentul de cheltuire pentru dezvoltare este de doar 16,4% 

 

Revoltă la Paşcani: Impozite de lux în ghetoruile oraşului


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei