Scandal pe tema asfaltărilor la Bacău
Dimensiune font:
Finalizarea lucrărilor de refacere pe principala arteră rutieră din zona de nord a Bacăului a încins spiritele în municipiu * oamenii sunt nemulţumiţi nu doar de ritmul de execuţie a lucrărilor de infrastructură rutieră, ci şi de calitatea acestora
Cu o lungime de 1.282 de metri, strada Ştefan cel Mare reprezintă calea de acces şi pentru traficul de tranzit spre Piatra Neamţ- Bicaz. Cea mai mai importantă arteră rutieră din zona de nord a municipiului suportă o reabilitare completă - de la reţele de utilităţi la carosabil şi zone verzi, sistemul rutier fiind dimensionat pentru traficul greu. Sunt în curs de modernizare 25.700 metri pătraţi de drum şi 15.400 metri pătraţi de trotuare. Şi spaţiile verzi sau zonele pietonale vor fi reamenajate, iar la trecerile de pietoni vor fi realizate rampe pentru facilitarea accesului persoanelor cu handicap.
„Vremea a fost de partea noastră în această perioadă. Cu ajutorul lui Dumnezeu constructorul a finalizat asfaltarea stratului de uzură pe strada Ştefan cel Mare, suprafaţa totală asfaltată fiind de aproximativ 26.000 mp”, a declarat primarul Romeo Stavarache. Lucrările vor continua pe spaţiile pietonale, dar şi la nivelul marcajelor rutiere. „Se lucrează în continuare la realizarea legăturilor cu străzile adiacente, precum şi a zonelor pietonale. În perioada imediat următoare, vom începe trasarea marcajelor rutiere şi vom încerca realizarea acestora pe patru benzi de circulaţie (două pe fiecare sens) şi două benzi rezervate parcărilor (una pe fiecare sens)”, a adăugat edilul.
Spirite încinse şi nemulţumiri
Vestea finalizării asfaltării a încins spiritele în municipiu, băcăuanii fiind foarte nemulţumiţi de calitatea, dar şi de ritmul de execuţie a lucrărilor de infrastructură. Unii băcăuani acuză faptul că se folosesc materiale de proastă calitate, care vor ceda în prima iarnă, pentru ca apoi să se reia periodic asfaltarea. „Vedeţi dumneavoastră cum e stratul acesta de uzură? Prea puţin asfalt şi multe pietre. Între găurelele alea mici dintre pietricele, după o iarnă în care se va arunca cu sare, soluţii şi aşa mai departe, se va mânca şi vor apărea găurile şi iar va trebui asfaltat. Aşa cum s-a întâmplat şi pe alte străzi. De ce să punem mai mult asfalt şi să reziste 4-6 ani, când putem pune marfă de proastă calitate şi după un an să se strice?! Mai stăm doi ani cu el aşa stricat şi apoi să se asfalteze iar. De ce E85 se asfaltează o dată la 10 ani şi chiar şi atunci e în stare bună ? Pentru că se pune material cât trebuie. Aşa, prin oraşe se pune mai puţin material ca să se facă periodic asfaltare”, spune băcăuanul Alex Cosmin. Răspunsul primarului nu a întârziat, Romeo Stavarache precizând că şi-a pus aceeaşi problemă, iar proiectantul a garantat că lucrările sunt de calitate şi durată. „Să ştiţi că am întrebat şi eu acelaşi lucru, şi asta e soluţia dată de proiectant! A spus că e mult mai rezistent fiind un asfalt ce se toarnă la autostrăzi! Nimeni din Primărie nu poate da soluţii tehnice!”, a adăugat primarul. Nemulţumirile nu s-au oprit aici, băcăuanii reproşându-i primarului starea jalnică în care se află infrastructura rutieră din multe zone ale municipiului cum ar fi strada Milcov sau Nufărului. „Mare minune... restul oraşului nu-i al nostru! Stricaţi-vă maşinile liniştiţi, că eu merg numai prin centru şi pe Ştefan cel Mare”, spune Bogdan Paraschiv. Primarul a replicat pe pagina sa de socializare: „Îmi pare rău dacă aveţi probleme, dar din păcate eu personal în perioada în care s-a lucrat nu am fost în funcţie! Firma a cerut rezilierea contractului imediat ce eu am revenit! Sincer îmi pare rău! Constructorul ar fi dorit ca primăria să-i accepte să monteze alt tip de conductă de apă decât cea pe care a licitat-o. Primăria nu ar fi putut fi niciodată de acord ca executantul lucrării să nu respecte întocmai caracteristicile conductei, aşa cum a fost în caietul de sarcini şi cum a fost licitat! La controlul Curţii de Conturi din acest an s-au dispus sancţiuni şi penalităţi conform legii pentru neexecutarea contractului. Sumele sunt foarte, foarte mari“.
Citeşte şi: Se vinde „linia de fabricat hârtie“ de la Letea Bacău
Sonia PAVELESCU
Pe strada Ştefan cel Mare s-a turnat ultimul strat de uzură de asfalt, modernizarea fiind realizată cu finanţare europeană, valoarea totală a contractului de lucrări fiind de 8.385.222,62 lei, fără TVA. Data începerii execuţiei a fost 9 martie 2015, durata (prevăzută iniţial în contract) lucrărilor fiind de 7 luni.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau