Scandal politic la Bacău pe tema autostrăzii
Dimensiune font:
Autostrada Bacău-Braşov, inclusă în Master Planul de Transport de Guvernul PSD şi exclusă din planurile imediate de Uniunea Europeană pe baza negocierilor anterioare avute cu PNL-PDL, stârneşte discuţii politice * liberalii sunt invitaţi la «cârma» demersurilor pentru construirea tronsonului de către preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, Dragoş Benea (PSD)
Nu demult, Dragoş Benea, preşedintele Consiliului Judeţean, a pus pe tapet problema veşnică a Bacăului - lipsa căilor de transport, de la o variantă ocolitoare la o autostradă. El a declarat fără ocolişuri că autostrada Bacău- Braşov a dispărut subit de pe lista de investiţii prioritare pentru Uniunea Europeană, pe intervalul 2016- 2020, în locul acesteia apărând la fel de subit autostrada Sibiu- Piteşti. Mai mult, subliniind că lipsa unei autostrăzi în zona Moldovei până în anul 2030 este cea mai mare nerealizare a PSD, deşi Uniunea Europeană a decis pe baza negocierilor anterioare cu PDL-PNL, Dragoş Benea, care este şi preşedinte al PSD Bacău, a precizat că autostrada Iaşi- Târgu Mureş este „o mare prostie”.
De ce a căzut autostrada în ochii UE?
Discuţiile legate de lipsa unei autostrăzi sau măcar a unui drum practicabil, care să lege Moldova de Transilvania, au fost generate într-o şedinţă de Consiliu Judeţean de către un liberal, Cezar Olteanu. El a solicitat măcar reabilitarea de către Compania Naţională de Drumuri a arterei Bacău- Braşov, dacă autostrada a fost retrogradată prin Master Planul pe transport. Dragoş Benea nu a ezitat nici să precizeze public motivul pentru care autostrada Bacău-Braşov a „scăzut subit în ochii” europenilor.
„Există de fapt explicaţii neoficiale, ştiţi că această autostradă Bacău-Braşov până să plece ministrul Ioan Rus la Bruxelles era acolo unde trebuia, cu finanţare 2016-2020. Când s-a întors de acolo ne-am trezit că nu mai e Bacău-Braşov, nu mai e nimic legat de Moldova. A apărut şi a urcat vertiginos Piteşti-Sibiu. Există deci explicaţii. Cât mai există şanse de revizuire a Master Planului vom încerca să repunem acest subiect acolo unde trebuie, cu finanţare în acest exerciţiu bugetar”, a spus Olteanu.
Lobby pentru autostradă
În şedinţa din luna decembrie, Cezar Olteanu a revenit cu discuţiile legate de drumuri, de această dată primind ştafeta şi în chestiunea autostrăzii, odată cu instalarea noului guvern, de la preşedintele CJ Bacău. Dragoş Benea a precizat că a ridicat problema unei autostrăzi în Moldova chiar în faţa noului Guvern, în şedinţa Comitetului Executiv al PSD, când în sală a venit premierul desemnat în acel moment, Dacian Cioloş. El i-a invitat pe liberali să se înscrie pe lista de susţinători ai autostrăzii, cu atât mai mult cu cât încă suntem în etapa în care Master Planul este în revizuire şi va trebui adoptat. „Nu e târziu nici acum ca parlamentarii dumneavoastră, ai PSD şi ai ALDE să facă interpelare. Eu am făcut-o în cel mai propice cadru, în faţa unui premier desemnat, care probabil va avea acest Master Plan în mână, şi un tehnocrat care ştie că o autostradă aduce dezvoltare. Sunt convins că va privi cu maximă deschidere unirea Moldovei cu Transilvania printr-o reţea de infrastructură modernă”, a replicat Dragoş Benea, invitându-i pe liberali să facă lobby pentru autostradă.
Sonia PAVELESCU
Citeşte şi: La Policlinică se fură ca-n codru
„N-am spus Bacău- Braşov, ca să nu se inflameze nimeni din Moldova. Am argumentat, aşa cum am făcut-o şi cu alte ocazii – cea mai populată regiune, cu indicatorii cei mai scăzuţi, cea mai săracă Regiune a Europei, cel mai bun grad de absorbţie pe Programul Operaţional Regional” - Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau