Şedinţă aprinsă pe seama drumurilor şi a mărcii judeţului Iaşi
Dimensiune font:
Ultima şedinţă de plen a Consiliului Judeţean Iaşi din acest an s-a lăsat cu replici acide între grupurile politice pe marginea a două proiecte importante pentru dezvoltarea judeţului * revizuirea studiilor de fezabilitate din Masterplanul drumurilor judeţene şi marca judeţului pentru produse alimentare şi nealimentare au stârnit cele mai multe discuţii
Cel mai dezbătut punct de pe ordinea de zi a plenului Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi de ieri a fost proiectul privind aprobarea revizuirii studiilor de fezabilitate aferente Masterplanului drumurilor judeţene şi comunale. Prin această procedură, potrivit preşedintelui CJ Iaşi, Maricel Popa, ar rezulta o economie de 16 milioane euro din cheltuielile cu proiectarea şi execuţia. „Vreau să arăt cât este o rigolă betonată, de 1,20 metri. Când s-a făcut studiul mă gândesc că s-a făcut pentru proiectele europene şi atunci a fost un gen de proiectare cu piste de biciclete, cu trotuare, cu iluminat etc. Acum, că nu mai vorbim de bani europeni, trebuie să susţinem acest proiect de modificare a studiilor, pentru reducerea cheltuielilor”, a motivat Maricel Popa. În replică, consilierii judeţeni din opoziţie spun că deliberativul nu este în măsură să facă propuneri tehnice, iar sarcina ar trebui să cadă pe umerii executivului, apoi să treacă, din nou, prin comisia tehnico-economică. „Din start, ca să nu existe discuţii ulterioare, noi sprijinim diminuarea cheltuielilor de modernizare a drumurilor judeţene, nu o să blocăm aceste proiecte. Dar să schimbăm soluţia tehnică, noi consilierii judeţeni, nu ştiu câţi sunt ingineri drumari aici. De fapt, prin acest proiect de hotărâre noi propunem acelui contractant care a executat aceste studii, schimbarea soluţiei, astfel că toată responsabilitatea devine a noastră. Eu propun modificarea acestui proiect de hotărâre, dar asta ca executivul să poarte negociere cu contractantul şi nu noi, consilierii. Noi apreciem că sunt mari aceste rigole, dar nu noi suntem cei în măsură să le spunem asta”, a declarat Daniel Minciună, liderul grupului de consilieri judeţeni PNL.
Jumătate din economie vine din rigole
În completare, reprezentanţii Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Iaşi spun că economiile cele mai mari vin de la rigole, care au fost proiectate la nivelul unei investiţii europene, dar care nu poate fi suportată pe viitor din banii judeţului, mai ales că CJ Iaşi va face un împrumut la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare de 40 milioane euro, pentru modernizarea drumurilor judeţene. „Aş vrea să spun că această economie la rigola betonată sunt undeva la 7,8 milioane euro din totalul de 16 milioane euro. Fiind diriginte de şantier la lucrările de la Gura Bădiliţei am sesizat această inadvertenţă. Acolo sunt rigole mici, care înseamnă 0,35 metri cubi/metru liniar faţă de ce s-a propus la studiile de fezabilitate, de 0,7 metri cubi. Trotuarele sunt necesare, dar nu sunt cerinţă obligatorie. Sunt aproape 100 kilometri din 250 kilometri în care s-a prevăzut rigolă masivă”, a declarat directorul interimar al DJADP Iaşi, Sorin Babliuc. Consilierii judeţeni PNL au precizat că sprijină iniţiativa, dar s-au abţinut de la vot, pe motiv că proiectantul trebuie să fie cel care să-şi asume costurile.
Noi discuţii s-au stârnit pe seama proiectului mărcii judeţului pentru produsele alimentare, proiect care a primit votul plenului cu amendamentul organizării unui concurs de idei pentru crearea siglei şi sloganului, însă consilierii judeţeni consideră că marca nu stă doar într-un logo grafic, ci trebuie gândită o strategie de promovare, dând exemplu judeţele vecine.
Maricel Popa: „Amenzile pentru drumari sunt un abuz”
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau