Şine de tramvai moderne, pe o reţea electrică uzată
Dimensiune font:
Proiectele de reabilitare a liniilor de tramvai nu includ şi schimbarea reţelei sau a stâlpilor care o susţin. O primă explicaţie o constituie costurile ridicate pe care le-ar fi presupus investiţia
Gândită, în principal, pentru eliminarea riscurilor în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei, pentru creşterea vitezei de transport şi pentru reducerea cheltuielilor de exploatare, reabilitarea liniei de tramvai între Nicolae Iorga şi Doi Băieţi nu a inclus şi modernizarea altor elemente indispensabile în deplasarea tramvaielor. „Faptul că se înlocuieşte linia este un lucru bun, fără îndoială. Nu am remarcat însă ca pe vreun tronson dintre cele modernizate să fie înlocuiţi stâlpii ce susţin reţeaua de fir-contact, sau chiar firul propriu-zis. Consider că este o treabă făcută doar pe jumătate, asemănătoare cumva cu faptul că pe linia nouă vor circula tot tramvaie second-hand”, spune Florin Tănase, pensionar.
După linii, urmează modernizarea celorlalte componente
Remarca este una corectă, însă faptul că nu s-a intervenit în acest moment în ceea ce priveşte reţeaua de fir-contact nu înseamnă că această investiţie nu se va realiza. „S-a început cu mecanismele vitale, însă există dorinţa de a fi modernizate şi celelalte elemente după ce liniile vor fi fost reabilitate. Vorbim aici de reţeaua de contact, reţeaua subterană de alimentare a reţelei de contact, staţiile de redresare, depouri... Totul culminând cu refacerea parcului de tramvaie”, spun reprezentanţii regiei. Tudor DAMASCHIN
Reţea nouă doar în CUG!
În schimb, pe tronsonul Podu Roş - CUG, va fi montată o reţea nouă, în condiţiile în care cea veche a fost desfiinţată demult. Practic, acesta va fi tronsonul modernizat în totalitate şi care ar trebui să reflecte cel mai bine beneficiile investiţiilor începute acum patru ani.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau