Rus prezintă graficul de realizare pentru autostrada Iaşi - Târgu Mureş
Dimensiune font:
Potrivit ministrului Transporturilor, legătura rutieră dintre Moldova şi Ardeal a fost declarată „prioritate zero” * cât priveşte execuţia, acesta a avansat anul 2018 ca termen de finalizare al lucrărilor
Într-un interviu acordat Agerpres, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, vine cu noi precizări privind ultima variantă a Masterplanului General de Transport, aşa cum a reieşit în urma dezbaterii de săptămâna trecută cu membrii comisiilor de specialitate ale Parlamentului. Astfel, potrivit ministrului, varianta finală ar urma să fie prezentată în şedinţa de Guvern din această săptămână, iar în luna martie va fi prezentat Comisiei Europene, în vederea obţinerii avizării. În ceea ce priveşte finanţarea celor peste 1.300 de km de autostradă şi alte proiecte de infrastructură, Rus precizează că se mizează atât pe fondurile europene şi pe resursele bugetare, dar pe parteneriatele public-private sau pe concesiuni, acolo unde acest lucru este posibil. „Mizăm şi pe credite de la instituţiile financiare internaţionale, care vor putea fi extinse şi dincolo de 2030”, arată Ioan Rus. Acesta mai menţionează că este pentru prima oară când România are un document strategic de acest tip, elaborat cu acordul comisiilor pentru transporturi din Senat şi din Camera Deputaţilor, fără a-şi pune, la acest moment, probleme legate de finanţare. „În acest moment, avem soluţii cu care să începem aceste proiecte, etapizat, şi vom avea cu siguranţă bani să le ducem la bun sfârşit”, a dat asigurări ministrul Transporturilor.
Citeşte şi Autostradă pe tronsonul Ungheni – Iaşi - Târgu Neamţ şi drum expres de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş
Termen-limită – sfârşitul lui 2018
În ceea ce priveşte autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, ministrul PSD susţine că aceasta este „absolut prioritară”. „În măsura în care refacerea studiului de fezabilitate se va finaliza extrem de rapid sau se vor finaliza secţiuni, avem prioritate zero pentru începerea lucrărilor. Le vom scoate la licitaţie în aşa fel încât cel care va începe să şi proiecteze, să şi execute cât mai rapid cu putinţă. Vom împărţi pe tronsoane, ca să fie mai multe firme implicate, astfel încât să grăbim termenul de finalizare a acestei lucrări”, a explicat Ioan Rus. În aceste condiţii, ministrul a propus ca orizont de timp pentru realizare anul 2018. „Este un orizont optimist, dată fiind complexitatea lucrărilor, dar să vedem. În măsura în care o să reuşim să facem lucrarea pe tronsoane şi o să putem implica mai multe companii în finalizarea lucrărilor, eu sper să reuşim ca, până în 2018, să avem legături între Moldova şi Transilvania şi între sudul României şi Transilvania”, a concluzionat Ioan Rus. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Potrivit Master Planului General de Transport, tronsonul Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ are o lungime de 135 de km, cu o finanţare estimată la 899 milioane de euro, iar tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş are o lungime de 184 km, la un cost estimat de 1,304 miliarde euro
* * *
„Orizontul propus de noi este 2018 şi pentru Sibiu-Piteşti, şi pentru Iaşi-Târgu Mureş” – Ioan Rus, ministrul Transporturilor
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau