EXCLUSIV Pretenţiile clienţilor care închiriază maşini

default

Dimensiune font:

| 24-02-2015 16:00

Un important jucător pe piaţa închirierilor auto a explicat pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei“ ce caută şoferii care apelează la asemenea servicii * clienţii din afara ţării au cele mai multe pretenţii, iar cel mai solicitat tip de autoturism este Dacia Logan * pe de altă parte, firmele care utilizează aceste servicii preferă marca Skoda.

 

Piaţa de închirieri auto din Iaşi se află într-un proces continuu de creştere. Managerul companiei Autonom Rent-a-Car, filiala Iaşi, Tarquinius Stamate, a explicat pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei“ cine apelează la asemenea servicii. Reprezentantul Autonom susţine că ieşenii nu se numără printre clienţii foarte pretenţioşi şi că maşinile de lux nu ar fi la fel de rentabile pe plan local. „Ieşenii şi românii în general sunt obişnuiţi să plătească cât li se cere, să nu aibă pretenţii şi să nu solicite multe servicii. Pretenţioşi sunt cei din afara ţării. Se aşteaptă să le dăm gratis maşina dacă s-ar putea, plus o sumedenie de alte beneficii neplătite cumva”, a precizat Tarquinius Stamate. Acesta susţine că preţurile se stabilesc în funcţie de marca maşinii şi numărul de zile preferate pentru închiriere, minimul pornind de la 17 euro pe zi. Cu cât perioada de închiriere creşte, cu atât scade preţul.

Dacia şi Skoda, cele mai preferate mărci

Cei mai mulţi ieşeni care apelează la serviciile de închirieri auto aleg marca românească Dacia: „Loganul este pe primul loc, este cea mai ieftină şi cea mai solicitată maşină de către persoanele fizice. Preţurile pornesc de la 17 euro pe zi. Închiriază în principal cei care au maşinile în service şi nu au altă variantă decât să o înlocuiască. Dacă ai cu adevărat nevoie, preferi să dai 80 de lei şi să mergi unde vrei pentru 24 de ore, decât să apelezi la un taxi şi să te coste mult mai mult”. Pe de altă parte, în topul preferinţelor companiilor ieşene se află maşinile business. „Noi lucrăm în jur de 80% cu clienţi corporate, iar ei aleg, în general, marca Skoda pentru că este o maşină mai mare, mai business”, a explicat reprezentantul companiei ieşene care a acaparat cea mai mare parte a clienţilor corporate. „80% din cifra de afaceri o reprezintă segmentul corporate. Până să vină criza financiară din 2009, lucram doar cu persoane fizice. Ne-am gândit că acest segment ar putea să dispară şi ne-am îndreptat către companii. Acesta este un succes al nostru. La companii se asigură un grad stabil de închiriere, chiar dacă tariful este ceva mai mic în comparaţie cu persoanele fizice”, a punctat Tarquinius Stamate.

Vânzările de autoturisme Dacia au crescut la început de an

Conform acestuia, anul trecut, peste 200 de companii din Iaşi au apelat la serviciile Autonom, cele mai multe dintre ele fiind firmele cu capital străin. Acestea preferă să închirieze maşini în detrimentul cumpărării lor, avantajele fiind de ordin financiar. „Companiile care externalizează segmentul de transport preferă leasingul operaţional, cu închiriere de la 24 de luni până la 57 de luni. Ele plătesc o rată la noi, conform unui contract de închiriere, iar noi le oferim o maşină nouă, cu toate serviciile incluse. Astfel, nu le creşte gradul de îndatorare la bănci şi pot obţine mai uşor finanţări pentru alte nevoi”, a detaliat managerul. Acesta a mai precizat că sunt cereri şi din partea start-up-urile: „E un risc pe care ni-l asumăm pentru că nu au istoric financiar, dar încercăm să îi încurajăm”.

În perioada concediilor, stranierii „sunt baza“

Totodată, piaţa închirierilor de maşini se menţine cu ajutorul clienţilor străini care vin în Iaşi în interes de business. „Afacerea aceasta s-a dezvoltat şi se extinde foarte mult în Iaşi de când au apărut cursele noi la aeroport. Acesta este un semn bun, foarte mulţi clienţi de anul trecut au fost străinii veniţi în interes de afaceri pentru toată Moldova“, a explicat Tarquinius Stamate. Mai mult, românii care muncesc în străinătate, iar în lunile de vară se întorc acasă, reprezintă un alt sprijin prin care firmele de rent-a-car reuşesc să obţină profit. „În perioada concediilor ei sunt baza, fiind, de exemplu, cam 4-5 persoane pe zi. Dacă s-ar întoarce cu maşina personală ar pierde foarte multe zile pe drum, iar cu avionul este mult mai ieftin. Apoi închiriază o maşină de aici şi merg oriunde au nevoie”, a detaliat managerul.

Clarificări privind Programul „Prima maşină“

Activitatea companiei Autonom diferă în funcţie de sezon, cele mai profitabile luni din an fiind cele de vară. „Aprilie este de obicei o lună de creştere, iar în perioada de vară este sezonul maxim. În rent-a-car, noiembrie, decembrie, ianuarie şi februarie sunt în general lunile cele mai slabe, când încercăm să avem pierderi cât mai mici pentru a ne putea proteja profitul. Din această cauză şi flota noastră variază”, a precizat managerul.

 

Planuri: creştere cu 25% a afacerii

Compania Autonom a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de peste 2,3 milioane de lei. Pentru anul 2015, reprezentantul companiei estimează o creştere de 25% faţă de anul precedent. Acesta spune că obiectivul propus este unul realist întrucât s-a constatat deja o tendinţă de creştere a pieţei la început de an, comparativ cu 2014. „Cu toate că în sezonul rece cererea este mai scăzută, anul acesta a început foarte bine. Dacă în ianuarie 2014 am avut încasări de 110.000 de lei, în ianuarie 2015 am avut o creştere de 40% faţă de anul trecut, respectiv de 167.000 de lei”, a subliniat Stamate. Andra PETRARIU

 

Compania Autonom Rent-a-Car este lider naţional în domeniul serviciilor de închirieri maşini, având o reţea de 38 de centre de închirieri în 25 de oraşe. Aceasta a fost înfiinţată în decembrie 2005 în Piatra Neamţ, cu un parc iniţial de 5 autoturisme. În 2014, compania a primit un premiu pentru curaj la Gala Forbes 500 Business Awards şi s-a aflat pe locul 2 în topul celor mai buni angajatori la categoria „Companii cu un număr de angajaţi între 50 şi 250”, conform studiului Best Employer realizat de divizia de consultanţă în HR Aon Hewitt. De asemenea, în octombrie 2014, compania a fost premiată alături de alţi nouă antreprenori din regiunea Moldova, în cadrul evenimentului „Campioni în business“, pentru rezultatele obţinute în 2013.

„Piaţa în Iaşi este mare, sunt peste 200 de maşini de închiriat zilnic, iar vara se întâmplă ca cererea să depăşească oferta”- Tarquinius Stamate, managerul Autonom

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei