EXCLUSIV Pretenţiile clienţilor care închiriază maşini
Dimensiune font:
Un important jucător pe piaţa închirierilor auto a explicat pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei“ ce caută şoferii care apelează la asemenea servicii * clienţii din afara ţării au cele mai multe pretenţii, iar cel mai solicitat tip de autoturism este Dacia Logan * pe de altă parte, firmele care utilizează aceste servicii preferă marca Skoda.
Piaţa de închirieri auto din Iaşi se află într-un proces continuu de creştere. Managerul companiei Autonom Rent-a-Car, filiala Iaşi, Tarquinius Stamate, a explicat pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei“ cine apelează la asemenea servicii. Reprezentantul Autonom susţine că ieşenii nu se numără printre clienţii foarte pretenţioşi şi că maşinile de lux nu ar fi la fel de rentabile pe plan local. „Ieşenii şi românii în general sunt obişnuiţi să plătească cât li se cere, să nu aibă pretenţii şi să nu solicite multe servicii. Pretenţioşi sunt cei din afara ţării. Se aşteaptă să le dăm gratis maşina dacă s-ar putea, plus o sumedenie de alte beneficii neplătite cumva”, a precizat Tarquinius Stamate. Acesta susţine că preţurile se stabilesc în funcţie de marca maşinii şi numărul de zile preferate pentru închiriere, minimul pornind de la 17 euro pe zi. Cu cât perioada de închiriere creşte, cu atât scade preţul.
Dacia şi Skoda, cele mai preferate mărci
Cei mai mulţi ieşeni care apelează la serviciile de închirieri auto aleg marca românească Dacia: „Loganul este pe primul loc, este cea mai ieftină şi cea mai solicitată maşină de către persoanele fizice. Preţurile pornesc de la 17 euro pe zi. Închiriază în principal cei care au maşinile în service şi nu au altă variantă decât să o înlocuiască. Dacă ai cu adevărat nevoie, preferi să dai 80 de lei şi să mergi unde vrei pentru 24 de ore, decât să apelezi la un taxi şi să te coste mult mai mult”. Pe de altă parte, în topul preferinţelor companiilor ieşene se află maşinile business. „Noi lucrăm în jur de 80% cu clienţi corporate, iar ei aleg, în general, marca Skoda pentru că este o maşină mai mare, mai business”, a explicat reprezentantul companiei ieşene care a acaparat cea mai mare parte a clienţilor corporate. „80% din cifra de afaceri o reprezintă segmentul corporate. Până să vină criza financiară din 2009, lucram doar cu persoane fizice. Ne-am gândit că acest segment ar putea să dispară şi ne-am îndreptat către companii. Acesta este un succes al nostru. La companii se asigură un grad stabil de închiriere, chiar dacă tariful este ceva mai mic în comparaţie cu persoanele fizice”, a punctat Tarquinius Stamate.
Vânzările de autoturisme Dacia au crescut la început de an
Conform acestuia, anul trecut, peste 200 de companii din Iaşi au apelat la serviciile Autonom, cele mai multe dintre ele fiind firmele cu capital străin. Acestea preferă să închirieze maşini în detrimentul cumpărării lor, avantajele fiind de ordin financiar. „Companiile care externalizează segmentul de transport preferă leasingul operaţional, cu închiriere de la 24 de luni până la 57 de luni. Ele plătesc o rată la noi, conform unui contract de închiriere, iar noi le oferim o maşină nouă, cu toate serviciile incluse. Astfel, nu le creşte gradul de îndatorare la bănci şi pot obţine mai uşor finanţări pentru alte nevoi”, a detaliat managerul. Acesta a mai precizat că sunt cereri şi din partea start-up-urile: „E un risc pe care ni-l asumăm pentru că nu au istoric financiar, dar încercăm să îi încurajăm”.
În perioada concediilor, stranierii „sunt baza“
Totodată, piaţa închirierilor de maşini se menţine cu ajutorul clienţilor străini care vin în Iaşi în interes de business. „Afacerea aceasta s-a dezvoltat şi se extinde foarte mult în Iaşi de când au apărut cursele noi la aeroport. Acesta este un semn bun, foarte mulţi clienţi de anul trecut au fost străinii veniţi în interes de afaceri pentru toată Moldova“, a explicat Tarquinius Stamate. Mai mult, românii care muncesc în străinătate, iar în lunile de vară se întorc acasă, reprezintă un alt sprijin prin care firmele de rent-a-car reuşesc să obţină profit. „În perioada concediilor ei sunt baza, fiind, de exemplu, cam 4-5 persoane pe zi. Dacă s-ar întoarce cu maşina personală ar pierde foarte multe zile pe drum, iar cu avionul este mult mai ieftin. Apoi închiriază o maşină de aici şi merg oriunde au nevoie”, a detaliat managerul.
Clarificări privind Programul „Prima maşină“
Activitatea companiei Autonom diferă în funcţie de sezon, cele mai profitabile luni din an fiind cele de vară. „Aprilie este de obicei o lună de creştere, iar în perioada de vară este sezonul maxim. În rent-a-car, noiembrie, decembrie, ianuarie şi februarie sunt în general lunile cele mai slabe, când încercăm să avem pierderi cât mai mici pentru a ne putea proteja profitul. Din această cauză şi flota noastră variază”, a precizat managerul.
Planuri: creştere cu 25% a afacerii
Compania Autonom a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de peste 2,3 milioane de lei. Pentru anul 2015, reprezentantul companiei estimează o creştere de 25% faţă de anul precedent. Acesta spune că obiectivul propus este unul realist întrucât s-a constatat deja o tendinţă de creştere a pieţei la început de an, comparativ cu 2014. „Cu toate că în sezonul rece cererea este mai scăzută, anul acesta a început foarte bine. Dacă în ianuarie 2014 am avut încasări de 110.000 de lei, în ianuarie 2015 am avut o creştere de 40% faţă de anul trecut, respectiv de 167.000 de lei”, a subliniat Stamate. Andra PETRARIU
Compania Autonom Rent-a-Car este lider naţional în domeniul serviciilor de închirieri maşini, având o reţea de 38 de centre de închirieri în 25 de oraşe. Aceasta a fost înfiinţată în decembrie 2005 în Piatra Neamţ, cu un parc iniţial de 5 autoturisme. În 2014, compania a primit un premiu pentru curaj la Gala Forbes 500 Business Awards şi s-a aflat pe locul 2 în topul celor mai buni angajatori la categoria „Companii cu un număr de angajaţi între 50 şi 250”, conform studiului Best Employer realizat de divizia de consultanţă în HR Aon Hewitt. De asemenea, în octombrie 2014, compania a fost premiată alături de alţi nouă antreprenori din regiunea Moldova, în cadrul evenimentului „Campioni în business“, pentru rezultatele obţinute în 2013.
„Piaţa în Iaşi este mare, sunt peste 200 de maşini de închiriat zilnic, iar vara se întâmplă ca cererea să depăşească oferta”- Tarquinius Stamate, managerul Autonom
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau