Fiecare festival, de teatru, muzicã, literaturã ori film, işi configureazã o identitate cãreia ii dã conţinut şi profil şi care ii asigurã individualitatea, propriul specific. Dintre cele de teatru autohtone, cu certitudine cel mai c ...
Implicarea teatrului in viaţa comunitãţilor urbane, aceasta este, foarte simplificatã, ţinta unui proiect inedit urmãrit de ciţiva ani, cu consecvenţã, de dramaturgul Peca ştefan şi regizoarea Ana Mãrgineanu. Ideea lor este de a in ...
La Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu, tinãrul regizor Radu Alexandru Nica, recunoscut pentru abordãrile sale indrãzneţe, a montat un Hamlet demn de interes. Nica a abordat clasica scriere cu indrãznealã, seriozitate şi ...
E pasionat, fidel, se manifestã entuziast; e mai degrabã deschis la propuneri clasice decit la avangardã; e de modã veche, in sensul bun al sintagmei; mai reticent la nonconformism, ii plac mai puţin riscurile estetice, preferind lucruril ...
Footsbarn a fost special guest star al Festival Interuniversitaire du spectacle vivant 2009, manifestare inclusã in programul Lille 3000. Se joacã fãrã microfoane ori alt tip de sonorizare, live inclusiv secvenţele muzicale. Distribuţia ...
Footsbarn Theatre funcţioneazã pe principiul deplinei egalitãţi. Echipa are in prezent 31 de membri – actori, administratori, tehnicieni –, care primesc, fãrã nici o excepţie, acelaşi salariu. Toatã lumea lucreazã de la e ...
Aţi observat, desigur, probabil incã de vreo ciţiva ani buni in urmã, cã şi in ceea ce priveşte urãrile de sãrbãtori s‑au petrecut modificãri esenţiale. Mai mult de formã, dar nici conţinutul lor nu a rãmas indiferent la s ...
Oraşul Linz este unul dintre cele mai frumoase din Austria, iar epitetul i se datoreazã şi faptului cã şi-a pãstrat farmecul clãdirilor vechi, al pieţelor mici, pitoreşti şi al parcurilor ingrijite. Oraşele occidentale au mare grij ...
Bruges e capitala provinciei belgiene Flandra de Vest, iar numele sãu in original, in neerlandezã, este Brugge. Localitatea a cãpãtat statutul de oraş in 1128, iar numele provine din norvegiana veche, cuvintul Bryggja insemnind pod, punte ...
Dacã porneşti, cu maşina, de la Iaşi inspre Vestul Europei, trebuie sã fii pregãtit pentru segmentul cel mai dificil: drumul pinã la graniţa cu Ungaria. Pe oriunde ai merge, lipsa autostrãzilor, a şoselelor de centurã, drumurile ing ...
Peisajul publicaţiilor periodice care reflectã activitatea şi creaţia teatralã s-a imbogãţit substanţial in ultima vreme, spre bucuria pasionaţilor. În topul longevitãţii se aflã Teatrul Azi, revistã editatã de Fundaţia Cu ...
Constat, cu bucurie, cã tot mai multã lume – elevi, cadre didactice, pãrinţi – conştientizeazã importanţa teatrului in educaţie. Constatarea e, recunosc, una empiricã, rezultanta unor observaţii directe pe care le‑a ...
Nu am mai intrat de multã vreme intr-o salã de cinematograf, aşa cã n-am refuzat o ocazie care s-a ivit pe neaşteptate. Nişte amici ne-au luat, mai mult pe sus, la un film proiectat intr-una din sãlile gãzduite de unul din mall-urile i ...
Ovidiu Mihãiţã este actor "la bazã", dar nu are un angajament cu carte de muncã la nici un teatru de stat. Locuieşte la Timişoara, colaboreazã cu Teatrul din Baia Mare, unde a jucat, printre altele, in montãrile lui Victor I ...
Zãpadã artificialã, lasere, fum, impuşcãturi, moving heads, spoturi de urmãrire, stroboscoape, proiecţii video, platforme mobile, panou electronic, o motocicletã, un cap de urs impãiat, manechine de vitrinã, butaforie, mãşti, actor ...
Cea de-a doua parte a tripticului lui Ives/Nica realizat la Teatrul German de Stat Timişoara, se intituleazã Vorbe, vorbe, vorbe. Titlul e, evident, o citare a celebrei replici din Hamlet, piesã pe care trei maimuţe, botezate Swift, Milton ...
Se intimplã adesea ca un premiu important obţinut prea devreme sã devinã o povarã, iar traiectoria artisticã ulterioarã sã fie marcatã de laurii inceputului. Existã nenumãrate exemple. Nu a fost, din fericire, cazul lui Radu Alexand ...
Toate lumea, şi mã refer aici la mapamond, este preocupatã de criza economicã. Absolut firesc, de vreme ce afectarea mecanismelor producţiei se transmite ca efect in lanţ. Nici operatorii culturali nu se pot sustrage fenomenului. Tot ce ...
Cind eram eu şcolar in clasele I-IV, materia intitulatã "Citire" era secondatã in orar de un alt obiect de studiu, numit "Caligrafie". Îl detestam, pentru cã, in ciuda rãbdãrii pe care o dovedea doamna mea invã ...
M-am intilnit recent, la Timişoara, cu un reprezentant al Europa-Kulturcentrum din Germania. Printre alte teme, in centrul discuţiei s-a aflat situaţia finanţãrii culturii in diferite spaţii europene. Încercam sã-i explic cã, in ...