UPDATE/ UPDATE 2/UPDATE 3 / Scenariul anulării alegerilorVarianta care poate da toate calculele peste cap /CNA cere Comisiei Europene o investigație oficială a Tiktok

ciocan  curtea-constitutionala-a-romaniei

Dimensiune font:

| 27-11-2024 15:44

 Curtea Constitutionala CCR

 

Câștigarea primului tur al alegerilor prezidențiale de către independentul Călin Georgescu a fost un adevărat șoc pentru toată lumea, de la contracandidați, la sociologi, la publicul votant. Abia după vot românii au început să analizeze mai atent agenda propagată de Georgescu, iar acest fapt, alături de unele nereguli din campanie, au dus la apariția unui scenariu exploziv: anularea alegerilor. Potrivit unor surse politice, această discuție există deja la nivel informal, cu potențial de declanșare a unui demers oficial.

Temei legal

Potrivit art. 52 din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, „(1) Curtea Constituţională anulează alegerile în cazul în care votarea şi stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă de natură să modifice atribuirea mandatului sau, după caz, ordinea candidaţilor care pot participa la al doilea tur de scrutin. În această situaţie Curtea va dispune repetarea turului de scrutin în a doua duminică de la data anulării alegerilor.”

Potrivit alin. (2) al aceluiași articol de lege, „cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale reprezentate în Consiliul Minorităţilor Naţionale şi de candidaţii care au participat la alegeri, în termen de cel mult 3 zile de la închiderea votării; cererea trebuie motivată şi însoţită de dovezile pe care se întemeiază.” 

Soluţionarea cererii de către Curtea Constituţională se face până la data prevăzută de lege pentru aducerea la cunoştinţa publică a rezultatului alegerilor. 

 

Această competență a Curții Constituționale decurge din art. 146 litera f) din Constituția României: Curtea Constituțională „veghează la respectarea procedurii pentru alegerea Preşedintelui României şi confirmă rezultatele sufragiului.” 

Motive care ar putea fi invocate

În interpretarea acestor prevederi legale, Curtea Constituțională are o marjă largă de apreciere, chiar mai mare decât în cazul invalidării candidaturii Dianei Șoșoacă. 

 

Pe de o parte, deja există voci care ridică semne de întrebare cu privire la finanțarea campaniei lui Călin Georgescu. Candidatul a declarat că nu a cheltuit niciun leu, lucru greu de crezut, având în vedere afișele fizice și promovarea materialelor online.

Pe de altă parte, există speculații și cu privire la așa-zisele fabrici de boți care au mai fost dezbătute în campanie. Joi, cu trei zile înainte de alegeri, instituțiile statului ar fi dispus înlăturarea a 20.000 de conturi suspecte de pe rețelele de socializare, în special de pe TikTok, care era deschise din România. A doua zi, vineri, alte 30.000 de conturi noi au apărut. Această situație ar putea fi invocată pentru anchetarea unei posibile fraude.

În al treilea rând, Curtea Constituțională ar putea să analizeze, la fel ca în cazul Dianei Șoșoacă, unele declarații făcute Călin Georgescu, pe care să le considere incompatibile cu demnitatea de președinte.

 

CNA cere Comisiei Europene o investigație oficială a Tiktok pentru că a permis campania politică a lui Călin Georgescu.

„Conform raportului realizat de EExpert Forum (EFOR)(Policy Brief nr. 190) candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe:

 

• coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate;

 

• amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, precum #echilibrușiverticalitate, care au atras milioane de vizualizări. Aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic.

 

CUI NE ADRESĂM?

 

 

Ne adresăm Comisiei Europene, Direcția Generală pentru Rețele de Comunicare, Conținut și Tehnologie (DG CONNECT)

 

CARE ESTE TEMEIUL LEGAL?

 

Regulamentul (UE) 2022/2065 privind serviciile digitale (DIGITAL SERVICE ACT - DSA)

 

CE A CONSTATAT CNA - Consiliul Național al Audiovizualului

 

Nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice (Art. 34, DSA).

 

Conform Art. 34 din DSA, platformele online foarte mari (VLOP) trebuie să identifice, să analizeze și să evalueze riscurile sistemice care apar din:- Proiectarea sau funcționarea serviciilor lor, inclusiv a sistemelor algoritmice.

 

- Utilizarea serviciilor lor.

Această obligație include evaluarea riscurilor precum:

 

- Impactul asupra proceselor democratice și al discursului civic.

 

- Algoritmii TikTok au amplificat conținut electoral favorabil unui singur candidat, generând un dezechilibru în competiția electorală și periclitând pluralismul politic.

 

- Nu au fost prezentate măsuri de evaluare sau atenuare a acestui risc.- Amplificarea dezinformării și a conținutului nemarcat.- Risc de manipulare prin algoritmi opaci (algoritmii TikTok prioritizează conținut emoțional, distorsionând dezbaterea publică). Raportul Expert Forum indică că multe materiale distribuite pe TikTok nu au fost marcate ca fiind de natură electorală, expunând utilizatorii la conținut al cărui scop sau origine nu sunt clare.Lipsa transparenței în publicitatea politică (Art. 26, DSA - Publicitatea pe platformele online)Deși TikTok declară că nu permite publicitate politică plătită, analiza arată că platforma: a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetare adecvată; nu a asigurat transparența necesară pentru identificarea sponsorilor sau a surselor conținutului electoral.

 

Aceste practici contravin obligațiilor impuse de DSA privind transparența în publicitatea politică. Lipsa transparenței algoritmilor (Art. 24, DSA - Obligaţiile de raportare în materie de transparenţă ale furnizorilor de platforme online)

 

Algoritmii TikTok nu oferă informații clare despre modul în care prioritizează și amplifică conținutul audiovizual. Lipsa transparenței algoritmilor (Art. 24, DSA - Obligațiile de raportare în materie de transparență ale furnizorilor de platforme online).

 

Conform Art. 24 din DSA, furnizorii de platforme online foarte mari (VLOP) sunt obligați să furnizeze informații clare și detaliate cu privire la modul în care sistemele lor algoritmice funcționează, în special cele utilizate pentru recomandarea și amplificarea conținutului.

 

În cazul TikTok, algoritmii care prioritizează și amplifică conținutul audiovizual sunt opaci, iar utilizatorii și autoritățile nu au acces la informații despre factorii care determină afișarea acestuia.

 

Lipsa transparenței generează riscuri semnificative, inclusiv:

 

- distorsionarea dezbaterilor publice, prin promovarea disproporționată a conținutului care poate influența emoțional publicul;

 

- Influențarea procesului electoral, prin amplificarea conținutului favorabil unui anumit actor politic, fără mecanisme de verificare sau echilibrare. Această lipsă de transparență împiedică autoritățile de reglementare să evalueze dacă platforma respectă obligațiile impuse de legislația europeană, afectând în același timp încrederea utilizatorilor în procesul democratic.

 

Acțiunile TikTok au avut un impact semnificativ asupra alegerilor prezidențiale din România 2024, primul tur, contribuind la:crearea unui avantaj nedrept pentru un singur candidat;manipularea opiniei publice prin conținut nemarcat; exploatarea tinerilor utilizatori, care reprezintă o parte majoritară a publicului TikTok (8,9 milioane de utilizatori în România).

 

CE SOLICITĂM COMISIEI EUROPENE?

 

1. Să inițieze o investigație oficială asupra conformității TikTok cu prevederile DSA, în special privind transparența algoritmilor și riscurile sistemice;

 

2. Să solicite TikTok să publice o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România;

 

3. Să impună măsuri corective și sancțiuni pentru încălcările identificate.

 

4. Să asigure publicarea unui raport privind transparența algoritmică, inclusiv în contextul conținutului electoral difuzat în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din România 2024, primul tur”, a transmis Valentin Jucan, membru CNA.

UPDATE 2

Fostul președinte al Curții Constituționale, Augustin Zegrean, susține că, în cazul în care există motive întemeiate, Curtea Constituțională poate anula primul tur al alegerilor prezidențiale. De asemenea, Curtea Constituțională are rolul de a valida noul președinte al României, iar înainte de a lua această decizie, CCR verifică dacă au existat nereguli în procesul electoral.

Ce atribuții are Curtea Constituțională

Conform articolului 146 din Constituție, Curtea Constituțională:

  • ”vegheaza la respectarea procedurii pentru alegerea Presedintelui Romaniei si confirma rezultatele sufragiului;”.

Conform articolului 82 din Constituție, Curtea Constituțională validează rezultatul alegerilor:

 
  • ”(1) Rezultatul alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei este validat de Curtea Constitutionala.”

CCR îl poate verifica pe Călin Georgescu, dacă este sesizată

”În momentul ăsta, domnul candidat Călin Georgescu a trecut de furcile caudine, el a fost validat, nu se mai poate face nimic. În schimb, după ce vin cifrele oficiale de la Biroul Electoral Central, cineva poate sesiza Curtea Constituțională și eu mă aștept să o și facă. Atunci când au decis asta, eu le-am spus să nu organizeze alegerile 3 săptămâni la rând, că ne vom trezi cu alegerile contestate. N-au vrut să asculte.

Vă dau un exemplu, dar vă rog să-l luați ca atare: dacă Curtea Constituțională constată nereguli majore se poate anula inclusiv primul tur de scrutin. Este un exemplu și trebuie să reținem că doar Curtea este cea care validează alegerea președintelui României”, a spus Augustin Zegrea 

 

De ce s-ar putea contesta alegerile în România și situații similare din Europa

Fostul președinte al CCR a dat exemple de alte curți constituționale din Europa, care au anulat alegerile și a explicat că la noi, un motiv de contestare ar putea fi ”proasta organizare a alegerilor”, o situație cum s-a întâlnit în Germania.

”Curții Constituționale din Europa au mai făcut asta, au mai anulat alegeri. Înn Germania au luat decizia de a le anula pe motiv că au fost prost organizate alegerile,  în Lituania au dat jos președintele ales pentru că au constatat după turul II că nu îndeplinea condițiile. În Turcia au declarat neconstituțional partidul de guvernământ, care câștigase alegerile cu 70%.”, a mai spus Zegrean.

Augustin Zegrean ne-a explicat că în ipoteza în care s-ar ajunge în România în situația anulării alegerilor, atunci s-ar organiza noi alegeri, dar nu cu aceiași actori. Situația din România, din anul 2009

Fostul președinte al CCR susține că s-a confruntat cu situația alegerilor prezidențiale contestate în anul 2009, la turul II, atunci când s-a dat bătălia între Traian Băsescu și Mircea Geoană.

 

”Am avut situația asta în 2009, când a fost sesizată CCR pt că Băsescu a fost acuzat de fraudarea voturilor. Curtea Constituțională a analizat, a cerut renumărarea voturilor și s-a constatat că, de fapt, lui Băsescu îi fuseseră luate din voturi. Astfel, după analiza tuturor elementelor, Curtea a decis să-l valideze pe Traian Băsescu. Se putea, însă, dacă după întreaga analiză a Curții Constituționale se constata că Mircea Geoană a avut mai multe voturi să fi fost invers. De aceea vă spun că doar Curtea validează un candidat și Curtea are obligația să verifice totul înainte de a-l valida/invalida”.

 

UPDATE 3

 

Coaliţia Vot Corect a publicat raportul de monitorizare a alegerile din 24 noiembrie, în care se arată că AEP a fost sesizată pentru demararea urgentă a unui control, iar ANCOM pentru iniţierea unei investigaţii, prin colaborare cu Comisia Europeană cu privire la campania Tik Tok desfăşurată de candidatul Călin Georgescu, scrie news.ro.

Coaliţia arată că rezultatele au fost surprinzătoare inclusiv pentru majoritatea actorilor politici cotaţi cu şanse ridicate de a intra în cel de-al doilea tur de scrutin, deoarece vizibilitatea candidatului Călin Georgescu în peisajul electoral mainstream a fost foarte redusă, campania sa fiind bazată într-o mare măsură pe promovare considerată inautentică pe platforma Tik Tok şi pe lipsa finanţării campaniei, ceea ce ridică semne de întrebare.

Surprize în rezultatele alegerilor

Potrivit Raportului, ”alegerile din 24 noiembrie au fost competitive, iar drepturile fundamentale au fost în general respectate iar programarea alegerilor în trei săptămâni consecutive nu a reuşit să separe suficient alegerile prezidenţiale de cele parlamentare încât cele două campanii să nu se influenţeze reciproc şi a creat numeroase probleme organizatorice. ”Autorităţile electorale au organizat în general eficient aspectele tehnice ale procesului, dar complexitatea generată de suprapunerea perioadelor electorale a fost dificil de gestionat. Legislaţia electorală a fost lipsită de coerenţă cu privire la mai multe etape ale procesului, iar insuficienta reglementare a unor situaţii a făcut necesitatea adoptării urgente a unui Cod Electoral şi mai evidentă”, precizează Coaliţia.

Potrivit sursei citate, ”rezultatele au fost surprinzătoare inclusiv pentru majoritatea actorilor politici cotaţi cu şanse ridicate de a intra în cel de-al doilea tur de scrutin, deoarece vizibilitatea candidatului Călin Georgescu în peisajul electoral mainstream a fost foarte redusă, campania sa fiind bazată într-o mare măsură pe promovare considerată inautentică pe platforma Tik Tok şi pe lipsa finanţării campaniei, ceea ce ridică semne de întrebare”.  

Respingerea candidaturilor şi lipsa de transparenţă

”Transparenţa procesului electoral a fost redusă de faptul că şedinţele Biroului Electoral Central nu au fost publice. Deciziile şi hotărârile acestuia au fost publicate în general într-un timp scurt, însă, în mod regretabil, procesele verbale ale şedinţelor au rămas secrete. Cele mai importante informaţii au fost transmise către public şi prin comunicate de presă. Mai multe decizii în interpretarea legii care au introdus restricţii au fost contestate, inclusiv de Vot Corect. Într-un caz, Birourile Electorale Centrale pentru alegerile prezidenţiale şi pentru parlamentare au interpretat diferit legislaţia legat de aceleaşi proceduri pentru fiecare scrutin. Faptul că o decizie restrictivă a BEC privind prelungirea votării în zilele de sâmbătă şi duminică a fost anulată în instanţă vineri, când votarea în străinătate deja începuse, a dus la situaţia fără precedent în care regulile privind votarea au fost modificate chiar în timpul votării”, spune în raport Coaliţia Vot Corect. 

 

Analiza mai arată că respingerea arbitrară a unei candidaturi de către Curtea Constituţională, pentru motive cel puţin aparent imputabile şi altor candidaţi care au rămas în cursă şi fără a i se da persoanei vizate posibilitatea de a–şi prezenta argumentele, a afectat negativ inclusivitatea procesului de înregistrare a candidaturilor şi a creat un precedent periculos. ”În plus, încrederea publică în proces a fost diminuată de percepţia răspândită că această acţiune a fost menită să favorizeze un alt candidat cu un mesaj electoral similar. Autenticitatea semnăturilor de susţinere a candidaturilor ridică semne de întrebare în cazul unora dintre candidaţi, care nu au organizat niciun fel de campanie vizibilă de strângere a acestor date şi care în mod evident se bucură de susţinere publică foarte redusă. Vot Corect nu a putut observa procedura de verificare a semnăturilor la BEC, deoarece aceasta nu a fost publică, ceea ce a redus transparenţa”, precizează organizaţia.  

 

 Campaniile electorale afectate de suprapunere şi controverse

Coaliţia Vot Corect mai afirmă că suprapunerea celor două campanii electorale a limitat semnificativ vizibilitatea campaniei pentru alegerile parlamentare.

”Campania pentru prezidenţiale a fost la rândul său lipsită de dinamism, cu un număr limitat de dezbateri reale, iar numeroasele controverse legate de integritatea mai multor candidaţi au înlocuit discuţiile despre programele politice ale acestora. Candidaţii au folosit intensiv mijloace de promovare online şi a fost remarcată prezenţa unor acţiuni de propagandă nemarcată, în principal pe TikTok”, arată raportul.  ”Remarcăm lipsa de acţiune eficientă a instituţiilor publice în contracarea unor campanii care par a încălca legislaţia privind campania electorală şi finanţarea acesteia. Insuficienţa mijloacelor de promovare stradală în timpul campaniei, pe de o parte, şi cheltuielile semnificative pentru promovare stradală în afara campaniei pe de altă parte au redus eficienţa comunicării mesajelor de campanie către electorat şi au favorizat partidele de la guvernare. Afişajul stradal (panouri) are reguli excesiv de restrictive şi au fost remarcate numeroase încălcări ale legislaţiei. Au fost sesizate mai multe exemple de continuare a campaniei electorale în ziua de sâmbătă dinaintea scrutinului şi chiar în ziua alegerilor. Autorităţile nu au luat măsuri prompte în cazurile în care campania a fost continuată de persoane publice cu audienţă mare, dar au existat cazuri în care persoane private au fost sancţionate ca urmare a unor postări pe reţelele sociale în care îşi dezvăluiau preferinţele politice. Aceste intervenţii disproporţionate au potenţialul de a intimida alegătorii şi nu sunt justificate”, se mai menţionează în raport.

Coaliţia Vot Corect arată că ”transparenţa finanţării campaniei a fost redusă de faptul că AEP nu a mai publicat după 8 noiembrie nicio informaţie cu privire la veniturile şi cheltuielile competitorilor electorali, fără a oferi o explicaţie”.

”Date au fost publicate pe 25 noiembrie, iar acestea au relevat faptul că unul dintre candidaţi, Călin Georgescu, nu a declarat niciun venit sau cheltuială, ceea ce este neverosimil şi ridică semne de întrebare legate de autenticitatea declaraţiei. Autoritatea Electorală Permanentă a fost sesizată pentru demararea urgentă a unui control, iar ANCOM cu privire la iniţierea unei investigaţii, prin colaborare cu Comisia Europeană cu privire la campania Tik Tok desfăşurată de candidatul Călin Georgescu”, spune Coaliţia. Organizaţia menţionează că utilizarea constantă a subvenţiilor pentru presă şi propagandă a oferit un avantaj partidelor care beneficiază de bani publici cu mult înaintea începerii campaniei electorale. ” Pe lângă finanţarea declarată a campaniei, am identificat cazuri în care pagini afiliate partidelor politice au promovat candidaţi prin Facebook Ads fără a declara reclama politică sau în care candidaţi s-au promovat indirect prin intermediul unor influenceri, podcasturi sau artişti; nu e clar dacă au fost încheiate contracte pentru aceste servicii”, arată raportul. Coaliţia mai spune că zilele alegerilor s-au desfăşurat ordonat şi într-o atmosferă în general calmă, cu o prezenţă la vot de 52,55%.

Ziua alegerilor, desfăşurată în general ordonat

”Procesul a fost evaluat pozitiv de observatorii Vot Corect în 97% din secţiile de votare observate în timpul deschiderii şi votării şi în 95% din secţiile observate în timpul numărării voturilor. În timpul votării observatorii au raportat aglomeraţie la 22% dintre secţiile vizitate, atmosferă tensionată la 4% şi prezenţa persoanelor neautorizate la 5%”, spune raportul.

”Chiar dacă la numărarea voturilor nu s-a observat falsificarea intenţionată a rezultatului decât în două cazuri, observatorii au notat că procesul s-a desfăşurat într-o atmosferă tensionată în 14% dintre secţiile de votare observate şi preşedinţii BESV au avut dificultăţi în completarea proceselor verbale în 11% din cazuri. Numeroasele apeluri primite la call center-ul organizat în ziua alegerilor au relevat faptul că unui număr de alegători li s-a refuzat abuziv dreptul de a vota la referendumul local în Bucureşti pe baza vizei de reşedinţă”, arată Coaliţia.

”După ziua alegerilor, organizaţia Expert Forum a transmis o sesizare prin care solicita AEP să verifice finanţarea campaniei electorale a candidatului Călin Georgescu şi a pus la dispoziţia cetăţenilor care doreau să facă acelaşi lucru informaţiile necesare. La foarte scurt timp, site-ul www.expertforum.ro a fost afectat de atacuri DDoS (distributed denial-of-service), ceea ce reprezintă un incident grav”, mai arată comunicatul.

 

Coaliţia Vot Corect este compusă din Expert Forum (EFOR), CIVICA, CSD (Centrul pentru Studiul Democratiei), Centrul pentru Resurse Civice / The Civic Resource Centre, Rădăuţiul civic şi Observatorul Electoral. Code for Romania a dezvoltat aplicaţia Vote Monitor. În Republica Moldova am colaborat cu Promo-LEX, iar în România cu observatori internaţionali acreditaţi de European Platform for Democratic Elections – EPDE.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
DOCUMENT Motivul contestării la CCR al rezultatului primului tur al alegerilor: „Călin Georgescu a fraudat legea electorală prin finanțare ilegală”
27/11/2024 16:39

 Rezultatul alegerilor din 24 noiembrie a fost stabilit in urma unei fraude comise de candidatul independent Călin Georgescu care „a inselat electoratul printr-o campanie masivă in mediul online&rd ...

Alegerile prezidențiale au fost contestate la Curtea Constituțională
27/11/2024 11:39

La Curtea Constitutională deja au fost depuse două contestatii in privinta alegerilor prezidentiale din 24 noiembrie. Constestatiile au fost depuse se către Cristian Terhes si Sebastian Constantin Popescu. ...

Decizie surprinzătoare în cazul lui Dorian Popa. Ce pedeapsă a primit după ce a fost prins drogat la volan
26/11/2024 16:36

Influencerul Dorian Popa a fost prins, in urmă cu un an, la volan sub influenta drogurilor. Astăzi, si-a aflat sentinta pe care a primit-o in acest dosar. Dorian Popa a negat, initial, că a consumat droguri ...

Politician român, acuzat de trădare: Trimis în judecată după ce a transmis Rusiei informații despre obiective NATO din România
18/11/2024 15:56

Procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Terorism – Structura Centrală au dispus trimiterea in judecată a unui cetătean roman, acuzat de trădare. Potrivit DIIC ...

O nouă amânare în procesul lui Vlad Pascu
15/11/2024 12:18

Judecătoria Mangalia a decis, vineri, să amane judecarea procesului lui Vlad Pascu, tanărul sofer acuzat că a accidentat mortal doi tineri si a rănit alti trei, in august 2023, in localitatea 2 Mai. Urmă ...

Decizie explozivă a instanței: Klaus Iohannis este obligat să desecretizeze cheltuielile cu deplasările de lux
12/11/2024 14:17

Deputatul USR, Claudiu Năsui, a dat in judecată Administratia Prezidentială si a castigat procesul prin care solicita desecretizarea cheltuielilor efectuate de către Klaus Iohannis. Conform deciziei instant ...

Decizia care îl va dărâma psihic pe Vlad Pascu. Este definitivă
12/11/2024 14:08

Vlad Pascu, autorul accidentului rutier din localitatea 2 Mai, din august 2023, in urma căruia doi tineri au murit, rămane in arest preventiv, a decis Tribunalul Constanţa. Decizia instanţei este definitiv ...

De ce au lăsat judecătorii în libertate un bărbat care le-a dat zeci de pumni în cap concubinei și fiului acesteia
11/11/2024 00:32

In această săptămană, Judecătoria Pitesti a dat verdictul in primă instantă in cazul unui bărbat violent care si-a bătut in urmă cu sase ani atat concubina, cat si pe fiul acesteia. Desi faptele de v ...

Procurorii au cerut instanței pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu. Câți ani ar putea petrece după gratii
09/11/2024 08:16

Procurorii au cerut vineri pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu, care este acuzat de ucidere din culpă, după ce in 2019 a lovit mortal cu masina un pieton. Decizia va fi anuntată pe 4 decembrie 2024. Av ...

 Nelu Tătaru a primit interdicția de a mai profesa. Fostul ministru e liber pe control judiciar
04/11/2024 12:34

Fostul ministru al Sănătătii, Nelu Tătaru, nu mai poate profesa. Acesta a primit interdictie din partea procurorilor. Fostul ministru al Sănătăţii Nelu Tătaru s-a prezentat, luni dimineaţă, la sediul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei