Eșec pentru echipa lui Kovesi, în România

Dimensiune font:

| 10-04-2025 06:54

Răsturnare spectaculoasă de situație. Curtea de Apel Cluj a anulat, miercuri, condamnarea de patru ani închisoare primită în primă instanță de afaceristul Cătălin Hideg, patronul companiei Sanimed International, într-un dosar legat de o fraudă cu fonduri europene în valoare de trei milioane de euro. Acesta este primul dosar investigat în România de Parchetul European (EPPO), condus de Laura Codruța Kovesi.

Cătălin Hideg este cel care i-a denunțat la DNA pe foștii generali SRI Florian Coldea și Dumitru Dumbravă.

Hideg, trimis în judecată în octombrie 2022, a fost condamnat în februarie 2024 de Tribunalul București la patru ani închisoare cu executare pentru folosire de documente false și spălare de bani. El avea de plătit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene suma de 14.440.459 lei.

La apel, dosarul a ajuns la Curtea de Apel București, însă Înalta Curte de Casație și Justiție l-a strămutat la Curtea de Apel Cluj, iar aceasta a dispus anularea condamnării, urmând ca procesul să se reia de la zero.

‘Admite apelurile formulate de inculpații H.R.C. și SC S. I. I. SRL împotriva sentinței penale nr. 200/F din data de 16 februarie 2024 pronunțată de Tribunalul București pe care o desființează în întregime, cu consecința trimiterii cauzei spre rejudecare la Tribunalul Cluj. Menține măsurile asigurătorii instituite prin ordonanța nr.1.000032/2021 din data de 02.05.2022 a Parchetului European – EPPO – Biroul Central București, cu privire la bunurile inculpaților H. R. C. și SC S. I. I.SRL, până la concurența sumei de 14.440.459 lei în scopul garantării reparării pagubei produse prin infracțiune. Definitivă’, se arată în decizia Curții de Apel Cluj.

Potrivit EPPO, frauda reținută în sarcina lui Cătălin Hideg și firmei Sanimed se referă la alocarea de fonduri destinate unui centru de cercetare-dezvoltare în domeniul recuperării medicale și reconstrucției biologice RECUMED.

Proiectul RECUMED, finanțat de UE, viza crearea unui centru de cercetare, iar pentru a câștiga o licitație, omul de afaceri a depus mai multe declarații și documente false și inexacte. Acestea erau legate de procedura de acordare a contractului de furnizare de echipamente medicale și de lucrări de construcții necesare pentru proiect.

Între 2018 și 2020, omul de afaceri a obținut împrumuturi nerambursabile de peste trei milioane de euro.

El nu a acționat însă izolat, ci în complicitate cu Raluca Ortensia Aelenei, reprezentanta unei companii din Spania, care urma să echipeze centrul de recuperare și să execute lucrările de construcții, susține EPPO.

Anchetatorii îi suspectează pe cei doi că au întocmit declarații false prin care atestă că nu sunt în conflict de interese, iar astfel au îndeplinit aparent condițiile legale privind transparența, legalitatea și concurența în procedura de achiziție. Mai mult, procedura de atribuire a contractului a fost simulată prin depunerea de contraoferte fictive în numele altor firme și prin depunerea unor documente false care dovedeau că firma spaniolă îndeplinea condițiile de eligibilitate privind capacitatea tehnică de a derula contractul.

Conform procurorilor, suspecții au mers chiar mai departe și, după ce au obținut fondurile europene, firma din România a transferat banii în conturile firmei din Spania. Sumele au ajuns apoi la alte companii, cu sedii în Cipru și Portugalia, iar în final o mare parte din bani a fost returnată în conturile beneficiarul inițial din România, prin emiterea unor facturi false.

Ancheta a arătat că valoarea reală a echipamentelor și produselor medicale achiziționate pentru proiect era de circa patru ori mai mică decât cea declarată, iar prețurile inițiale de achiziție au fost negociate și stabilite chiar de primul suspect. Ulterior, valoarea produselor a fost supraestimată prin tranzacții succesive de la furnizorii inițiali prin companii din Cipru, Portugalia și Spania, astfel încât să fie în final vândute beneficiarului din România la prețuri supraevaluate.

Raluca Ortensia Aelenei a ajuns la un acord de recunoaștere a vinovăției cu procurorii și a primit o condamnare cu suspendare.

Cătălin Hideg a devenit cunoscut după ce o firmă a sa a vândut în pandemie statului român 1,7 milioane de măști la prețuri supraevaluate. Firma avea ca obiect de activitate distribuția de băuturi alcoolice și alimente.

I.R cotidianul.ro

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Intervenție de urgență în Neamț în urma unei sesizări privind o posibilă victimă aflată într-un autoturism
11/04/2025 14:06

Un bărbat de 34 de ani din Piatra-Neamt este vizat de o anchetă penală, fiind suspectat de agresiune fizică si conducerea unui autovehicul sub influenta alcoolului, după ce si-ar fi lovit concubina in timp ...

IGPR anunță reținerea a 12 persoane în cadrul unui dosar de înșelăciuni financiare
10/04/2025 17:39

Un total de 12 persoane au fost retinute, iar alte 33 sunt cercetate sub control judiciar intr-un amplu dosar ce vizează fraude in domeniul investitiilor financiare, anuntă Politia Romană printr-un comunicat ...

Delta Dunării câștigă trofeul suprem la Gala „Destinația Anului 2025”
09/04/2025 09:18

Delta Dunării a fost desemnată castigătoarea Marelui Premiu in cadrul Galei „Destinatia Anului 2025”, una dintre cele mai relevante competitii de promovare a turismului romanesc. Clasamentul fina ...

Victor Ponta a 'luat-o la țintă' pe Kovesi: Numai câinelui nu i-a făcut dosar în familia mea!
09/04/2025 06:49

Candidatul la alegerile prezidentiale Victor Ponta a declarat luni, pe B1 TV, că fosta sefă DNA Laura Codruta Kovesi i-a făcut un dosar politic. Acesta a precizat că regretă că a acceptat numirea sa in fu ...

Incidentul care a pus pe jar serviciile secrete din România: Ce au stabilit specialiştii în cazul plicurilor primite de patru instituţii din Bucureşti
02/04/2025 18:34

Anchetatorii au stabilit că plicurile primite in urmă cu o zi, in Bucuresti, de Avocatul Poporului, Biroul Electoral Central, Inspectoratul General al Poliţiei Romane şi Inspectoratul General al Jandarmerie ...

„Am fost violată de Van Damme când aveam 15 ani. Ziceau că e mascul alpha”. Declarații incendiare despre actorul acuzat că îi plăceau minorele din România
02/04/2025 17:08

Celebrul actor Jean-Claude Van Damme, cunoscut pentru rolurile sale din filmele de actiune ale anilor ’90, este mentionat intr-un dosar penal de mare gravitate, investigat de DIICOT Iasi. Una dintre victime ...

Un 'nou început' pentru Ion Iliescu: Trimis, din nou, în judecată în Dosarul Mineriadei, alături de Petre Roman și alții
02/04/2025 10:55

Fostul preşedinte Ion Iliescu, fostul premier Petre Roman, Virgil Măgureanu, Adrian Sarbu, Miron Cozma au fost trimişi in judecată in Dosarul “Mineriada din 13 – 15 iunie 1990”, pentru infracţiuni co ...

Traian Băsescu îl contrazice pe Marcel Ciolacu după scandalul cu Hurezeanu: 'Anularea alegerilor afectează relația României cu SUA'
31/03/2025 14:16

Fostul presedinte Traian Băsescu sustine, intr-o postare pe Facebook, că principala problemă in relatia Romaniei cu Statele Unite nu este legată de ambasador, ministrul de Externe sau lipsa unui imputernici ...

Victor Ponta a izbucnit după ce CNA a eliminat emisiunea lui Tucă și alte producții online: Un abuz evident
27/03/2025 10:20

Victor Ponta, candidat la alegerile prezidentiale, a izbucnit după ce CNA a decis să elimine mai multe emisiuni in care anularea alegerilor sau eliminarea lui Călin Georgescu din cursa pentru alegerile prezi ...

Decizie bombă a justiției: Ion Iliescu rămâne fără certificatul de revoluţionar
26/03/2025 15:48

Tribunalul Bucuresti a acceptat solicitarea formulată de Secretariatul de Stat pentru Recunoasterea Meritelor Luptătorilor Impotriva Regimului Comunist si a revocat certificatul de revolutionar acordat fostul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei