Adio, mașini electrice! Valul achizițiilor masive ale autoturismelor ECO a dispărut, iar constructorii auto își regândesc strategiile
Dimensiune font:
Fascinația pentru mașini electrice s-a domolit, o arată clar cifrele. În condițiile în care valul achizițiilor masive ale autoturismelor ECO a dispărut, constructorii auto au fost nevoiți să își regândească strategiile.
Pentru unii au fost un moft, pentru alții o bizarerie, însă multe voci din industria auto au susținut că mașinile electrice erau viitorul.
După câțiva ani cu vânzări în creștere și interes tot mai mare, preferințele oamenilor se pare că s-au schimbat. Scăderea cererii i-a forțat pe marii producători să își schimbe planurile. Unii și-au redus sau au amânat planurile pentru următorii ani.
Despre subiectul „mașini electrice” a vorbit recent directorul de operațiuni al diviziei de vehicule electrice din cadrul Ford. Într-un dialog cu CNBC, acesta a afirmat că, în 2021 și 2022, s-a observat o creștere temporară a pieței, vârful de cerere pentru acest tip de mașini.
Inițial, cei din domeniu au estimat că, în următorii ani, interesul o să tot crească, însă ritmul nu a fost cel pentru care s-au pregătit.
Marii producători au fost nevoiți să își regândească strategiile, după scăderea interesului pentru mașini electrice
În aceste condiții, Ford a decis să își regândească strategia pentru viitorul apropiat, retrasând planul de a vinde numai mașini complet electrice în Europa până în 2030. Reprezentanții producătorului se gândesc să vândă mașini cu motoare cu combustie și după 2030, evident, în cazul în care cumpărătorii le vor dori.
În aceeași situație sunt și cei de la Volkswagen, Mercedes, Renault și Volvo.
Industria auto nu a abandonat complet ideea că mașinile electrice sunt viitorul. Tot mai mulți producători se concentrează acum pe dezvoltarea modelelor hibrid, acestea fiind acum tot mai dorite de clienți.
În primele șapte luni ale anului 2024, potrivit datelor analizate de Asociația Constructorilor Auto Europeni, numărul vehiculelor electrice înscrise în circulație a scăzut cu 0,4%, la 815.000, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent.
Tot în prima jumătate a anului, au fost înscrise în circulație 2,38 de milioane de mașini hibrid și hibrid plug-in, cu 16,6% mai mult decât în 2023.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau