Mega dosarul DNA privind corupția din CNAS/CASMB pus pe BUTUCI pe fondul unei decizii CCR - Toate interceptările din dosar au fost eliminate de ICCJ

Dimensiune font:

| 26-02-2021 12:40

 Dosarul de mare corupție al capilor Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și a Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, instrumentat de DNA, a rămas fără interceptări, probele tehnice solide, ce dovedeau faptele acuzate de procurorii anticorupție.

 

 

Mai precis judecătorii ICCJ au stabilit, definitiv, eliminarea tuturor mandatelor tehnice de interceptare, înregistrare și transcriere din acest dosar, pe baza deciziei CCR numărul 22 din 18 ianuarie 2018.Prin respectiva decizie se stabilea eliminarea tuturor probelor din dosarele penale ce au fost obținute cu ajutor Serviciului Român de Informații.

Cu toate acestea Curtea de Apel București, a stabilit la începutul anului 2020 că toate probele DNA sunt valide și că judecata n dosar poate începe pe fond.

Decizia judecătorului de cameră preliminară de la Curtea de Apel București a fost contestată de cei trimiși în judecată de DNA iar dosarul a ajuns pe masa judecătorilor ICCJ.

Decizia ICCJ

„Admite contestațiile formulate de inculpații BROTAC Cornel, S.C. BROTAC MEDICAL CENTER S.R.L., BARBU Iuliana, FĂGĂDARU Mihai Valentin, MOCANU Gabriela Rodica, ROSMENTENIUC Adriana, SARDARE Jeana și PETRESCU Mina Elena și de inculpata – persoană vătămată S.C. GENTILE HOMECARE S.R.L. împotriva încheierii din data de 28 februarie 2020 a Curții de Apel Bucurețti – Secția I-a Penală pronunțată în dosarul nr.5588/2/2018/a1 (2142/2018).

 

Desființează în parte încheierea atacată ți, rejudecând:

Admite excepțiile invocate de inculpații BROTAC Cornel, S.C. BROTAC MEDICAL CENTER S.R.L., BARBU Iuliana, FĂGĂDARU Mihai Valentin, MOCANU Gabriela Rodica, ROSMENTENIUC Adriana, SARDARE Jeana și PETRESCU Mina Elena și de inculpata – persoană vătămată S.C. GENTILE HOMECARE S.R.L..

Constată nulitatea absolută a punerii în executare a măsurilor de supraveghere tehnică încuviințate, după caz, prelungite prin: - Încheierea din 13.08.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronun?ată în dosarul nr. 27859/3/2014; - Încheierea din 09.09.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 30461/3/2014; - Încheierea din 07.10.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 34059/3/2014; - Încheierea din 24.10.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 36673/3/2014; - Încheierea din 06.11.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 38544/3/2014; - Încheierea din 04.12.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 42325/3/2014 ?i efectuate în baza mandatelor de supraveghere tehnică: - nr. 5655/13.08.2014; - nr. 5656/13.08.2014; - nr. 5657/13.08.2014; - nr. 5658/13.08.2014; - nr. 5659/13.08.2014; - nr. 5660/13.08.2014; - nr. 5661/13.08.2014; - nr. 5662/13.08.2014; - nr. 5663/13.08.2014; - nr. 5664/13.08.2014; - nr. 5665/13.08.2014; - nr. 5666/13.08.2014; - nr. 5667/13.08.2014; - nr. 5668/13.08.2014; - nr. 5669/13.08.2014; - nr. 5670/13.08.2014; - nr. 5671/13.08.2014; - nr. 5672/13.08.2014; - nr. 5673/13.08.2014; - nr. 5674/13.08.2014; - nr. 5675/13.08.2014; - nr. 5676/13.08.2014; - nr. 5677/13.08.2014; - nr. 5678/13.08.2014; - nr. 5679/13.08.2014; - nr. 5680/13.08.2014; - nr. 5681/13.08.2014; - nr. 5682/13.08.2014; - nr. 5683/13.08.2014; - nr. 6657/UP/09.09.2014; - nr. 6658/UP/09.09.2014; - nr. 6659/UP/09.09.2014; - nr. 6660/UP/09.09.2014; - nr. 6661/UP/09.09.2014; - nr. 6662/UP/09.09.2014; - nr. 6663/UP/09.09.2014; - nr. 6664/UP/09.09.2014; - nr. 6665/UP/09.09.2014; - nr. 6666/UP/09.09.2014; - nr. 6667/UP/09.09.2014; - nr. 6668/UP/09.09.2014; - nr. 8051/UP/24.10.2014; - nr. 8491/06.11.2014; - nr. 8492/06.11.2014; - nr. 8493/06.11.2014; - nr. 8494/06.11.2014; - nr. 9789/UP/04.12.2014; - nr. 9790/UP/04.12.2014; - nr. 9791/UP/04.12.2014.

În temeiul art. 102 alin. 2 – 4 din Codul de procedură penală, exclude din materialul probator toate procesele verbale de consemnare a rezultatelor activităților de supraveghere tehnică mai sus-menționate.

În conformitate cu Decizia nr. 22 din 18 ianuarie 2018 a Curții Constituționale, dispune eliminarea din dosarul cauzei a acestor mijloace de probă și a suporților care conțin rezultatul măsurilor de supraveghere tehnică mai sus-menționate, precum și înlăturarea referirilor la aceste mijloace de probă și înlăturarea redării conținutului acestor mijloace de probă din Rechizitoriul nr. 64/P/2017 din 10 iulie 2018 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – DNA.

Copie de pe încheierea motivată se transmite DNA pentru ca, în conformitate cu dispozi?iile art. 345 alin. 3 din Codul de procedură penală, în termen de 5 zile de la comunicare, procurorul să comunice dacă menține dispoziția de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei. Men?ine celelalte dispoziții ale încheierii atacate”, se arată în minuta deciziei de joi a ICCJ.

Tabloul corupției generalizate din sfera sănătății românești

La finalul lunii august 2017 DNA descindea la 50 locații, dintre care două sunt sedii ale unor instituții publice din București, repsectiv CNAS și CASMB, iar  restul sedii sau puncte de lucru ale unor societăți comerciale sau domicilii ale unor persoane.

O zi mai târziu Direcția anunța și primele rețineri din ceea ce urma să se prezinte a fi un mega dosar de corupție generalizată în sânul CNAS și a CASMB pe tema decontărilor unor servicii.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore a 14 inculpați care, în cursul zilei de 1 septembrie 2017, vor fi prezentați cu propunere de arestare preventivă la Curtea de Apel București

Concret, au fost reținuți următorii inculpați:

1. BURCEA Marian, președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (C.N.A.S), cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

 

- constituire a unui grup infracțional organizat

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite

2. MUNTEANU Ovidiu - managerul Direcției Relații Contractuale și, respectiv, din 13 iulie 2017, președintele C.A.S.M.B,cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal

3. GEAMBAȘU Ion-Răzvan - director executiv al Casei de Asigurări de Sănătate a municipiului București (C.A.S.M.B.) și manager al Direcției Medic șef a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

- abuz în serviciu,

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite, în formă continuată (8 acte materiale),

4. BARA Lucian-Vasile - președintele C.A.S.M.B. până la 13 iulie 2017, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit

5. MIHĂESCU Ion-Ovidiu - managerul Direcției Control a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu și abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit

6. COSTACHE Alin-Sergiu – șef al Direcției Generale de Monitorizare Antifraudă din C.N.A.S, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

7-9. MOCANU Gabriela-Rodica, PETRESCU Mina-Elena, SARDARE Jeana funcționare în cadrul C.A.S.M.B, cercetate pentru

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (354 acte materiale)

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- fals informatic, în formă continuată

- permitere a accesului unor persoane neautorizate la informații nedestinate publicității, în formă continuată (354 acte materiale),

10. CIOBANU Nicolae-Sergiu, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de

- trafic de influență, în formă continuată (3 acte materiale)

- instigare la infracțiunea de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

11. GEAMBAȘU Irina-Adelina - asociat și administrator al unei societăți comerciale, cercetat pentru

- instigare la infracțiunea de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite, în formă continuată (8 acte materiale),

12. MISCHIE Răzvan-Mihai - reprezentant legal al unei societăți prestatoare de servicii medicale, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

13. COSTICĂ Maria - reprezentant legal al unei societăți prestatoare de servicii medicale, cercetată sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (17 acte materiale),

14. MANTA Cristina - avocat în Baroul București, pentru complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe că, prin activitățile infracționale desfășurate de inculpați, activități pentru care s-a dispus reținerea, bugetul CASMB a fost păgubit cu 13.189.553,76 lei (aproximativ 3 milioane euro).

Concret, în perioada ianuarie 2016 – august 2017, a fost constituit un grup infracțional organizat prin care, sume de bani în valoare totală de 13.189.553,76 lei din fondurile Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CSAMB) au fost fraudate prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive, inclusiv pe baza unor dosare medicale întocmite în fals, cu implicarea unor funcționari din cadrul CSAMB, sub protecția unor persoane din conducerea instituției, dar și din conducerea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

În multe situații, dosarele medicale cu pacienți fictivi au avut prioritate la decontare și aprobare, în timp ce solicitările pacienților asigurați care, în mod real, ar fi avut dreptul să beneficieze de servicii medicale la domiciliu, erau refuzate.

Pentru evitarea depistării fraudelor se întocmeau, în fals, raportări lunare de servicii medicale necesare decontărilor, iar în paralel erau introduse și șterse date din sistemul informatic unic integrat al C.N.A.S prin accesarea fără drept a acestuia, astfel încât în sistem să apară că serviciile medicale au fost efectuate în realitate.

Arestări pe bandă rulantă

Două luni mai târziu, în 6 noiembrie 2017 DNA reținea al doilea val mare de persoane inculpate în acest mega dosar.

Astfel, procurorii au dispus reținerea pentru 24 de ore a următorilor:

 

BĂRBĂLĂU FLORINA-JENI, la data faptelor reprezentant legal al societăților comerciale S.C. Home Med Expert S.R.L. și S.C. Lara Med Serv S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (12 acte materiale),

CIOCÂLTEU VIOLETA-LOREDANA, la data faptelor administrator al societăților comerciale S.C. Frontida S.R.L. și, respectiv, S.C. Home Medical Concept S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (27 acte materiale),

DURNAC ANIȘOARA, la data faptelor administrator al societăților comerciale S.C. Frontida S.R.L. și, respectiv, S.C. Home Medical Concept S.R.L.,sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune în formă continuată (27 acte materiale),

CONSTANTINESCU CRINA-ELENA, MICULESCU ADELA-GABRIELA, la data faptelor administratori ai S.C. Micon Life S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

MICULESCU SILE, la data faptelor administrator al S.C. Micon Life S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

GLĂVAN LEONTIN-MILUȚĂ, la data faptelor reprezentant legal al S.C. Salvitae S.R.L., cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

- constituire a unui grup infracțional organizat,

GLĂVAN ELENA, la data faptelor asociat în cadrul S.C. Salvitae S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

VULPE EUGENIU, la data faptelor administrator în fapt al S.C. Claritas Servicii Medicale S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

CARACULACU ADRIANA-GEORGETA la data faptelor avocat în Baroul București, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

NICU NICOLETA, la data faptelor administrator al reprezentant legal al S.C. Lara Med Serv S.R.L. sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (9 acte materiale),

RUDEANU BUJOR, la data faptelor reprezentant legal al S.C. P.U.S.A. – MEDICAL CARE S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (15 acte materiale),

AL ALOUL ADNAN, medic, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

GHEORGHE IULIANA, la data faptelor administrator al unui azil de bătrâni, cercetată sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

ISPAS MARIJANA, la data faptelor reprezentant legal al S.C. Beta Medical Service S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

- constituire a unui grup infracțional organizat,

ROSMENTENIUC ADRIANA la data faptelor reprezentant legal al S.C. Home Medical Assistance S.R.L, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale).

În referatul procurorilor de propunere a arestării preventive se arată că inculpații anterior menționați, în cursul anchetei penale, au încercat să influențeze martorii în cauză și să contrafacă mijloace de probă constând în înscrisuri, atât în mod direct, cât și prin determinarea altor persoane să adopte astfel de comportamente.

Același referat arată că există date și probe potrivit cărora, începând din anul 2016, reprezentanții unor firme furnizoare de servicii medicale fără activitate reală ori legală, aflate în relație contractuală cu C.A.S.M.B., au aderat la grupul infracțional constituit din funcționari și conducători ai C.A.S.M.B. .

Începând cu luna martie 2017, gruparea infracțională a fost sprijinită și de președintele C.N.A.S., BURCEA Marian.

Grupul infracțional a fost constituit astfel ca, prin comiterea unor infracțiuni (înșelăciune, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals, fals informatic, abuz în serviciu), Fondul național unic al asigurărilor sociale de sănătate (F.N.U.A.S.S.) să fie fraudat prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive, iar banii din acest fond să nu fie folosiți pentru îngrijirea medicală la domiciliu a asiguraților care aveau nevoie reală de aceste servicii, în mod gratuit.

În plus, inculpații participanți la grupul infracțional au construit, în mod repetat, proceduri netransparente și extrem de complicate ca măsură de precauție împotriva oricărei încercări de devoalare a modului nelegal de cheltuire a Fondului național al asigurărilor sociale de sănătate, iar conducătorii instituției, deși au avut cunoștință de activitățile infracționale, nu au dispus măsuri pentru verificarea, tragerea la răspundere și sancționarea celor care au acționat în scopul fraudării banilor de la C.A.S.M.B. .

În concret, în perioada 2016 - 2017, inculpații reprezentanți ai furnizorilor autorizați de servicii medicale, au indus în eroare C.A.S.M.B. prin aceea că au prezentat ca fiind adevărate unele situații nereale (raportări false în ceea ce privește conținutul serviciilor medicale prestate, asiguratul care a primit îngrijirile, data, ora și persoana care a efectuat serviciul medical), ceea ce a condus la efectuarea de plăți necuvenite pentru servicii care nu au fost prestate. Astfel, au fost încasate de firmele inculpaților anterior menționați sume necuvenite cuprinse între 151.098 lei și 3.041.650 lei.

Prin contribuția infracțională a trei funcționare din cadrul C.A.S.M.B. (Mocanu Gabriela-Rodica, Petrescu Mina-Elena și Sardare Jeana, cercetate în stare de arest preventiv), datele nereale, pe baza cărora reprezentanții firmelor au făcut raportările false, au fost înregistrate, șterse și reînregistrate în Sistemul Informatic Unic Integrat (S.I.U.I.), astfel încât serviciile medicale fictive să poată fi validate în S.I.U.I.

În concret, reprezentanți ai furnizorilor autorizați de servicii medicale, interesați în decontarea unor servicii medicale fictive sau nevalidate în Sistemul Informatic Unic Integrat (S.I.U.I.) au fost cooptați în schema infracțională de inculpatele Mocanu Gabriela-Rodica, Petrescu Mina-Elena și Sardare Jeana, funcționare în cadrul C.A.S.M.B.

Identificarea furnizorilor care aveau interesul să deconteze nelegal servicii medicale a fost simplă, întrucât inculpatele aveau ca atribuții de serviciu verificarea dosarelor depuse de persoanele asigurate, pentru aprobarea îngrijirilor medicale la domiciliu, precum și verificarea documentelor depuse de furnizori (firmele furnizoare de servicii medicale) în vederea decontării serviciilor medicale prestate.

În măsura în care constatau că actele depuse de firme nu corespundeau standardelor legale (recomandări medicale incomplete, raportări în fals de îngrijiri medicale la domiciliu în perioada în care asiguratul era internat sau decedat, raportarea în fals a unor servicii medicale la domiciliul asiguratului de către asistenți medicali care figurau în același timp cu activitate medicală în clinici, cabinete medicale etc.), inculpatele îi abordau pe furnizori și îi „învățau” să facă modificările necesare pentru a evita sancțiunile legale, pentru a obține decizii favorabile de decontare a îngrijirilor medicale la domiciliu și chiar pentru a întocmi fictiv raportări de servicii medicale, cu privire la pacienți care nu au primit îngrijiri ori cu privire la asistenți medicali care nu au prestat serviciile raportate.

De menționat că, deși teoretic aprobarea îngrijirilor medicale la domiciliu presupune doar depunerea dosarului propriu de către asigurat sau de către împuternicitul său legal, fără implicarea firmelor, în realitate, firmele sunt cele care inițiază relația cu asigurații, le acordă consiliere pentru întocmirea dosarului care trebuie depus la C.A.S.M.B. și, în multe cazuri, plătesc un avocat comun care depune documentele în calitate de împuternicit legal.

Cele trei funcționate de la C.A.S.M.B. dădeau asigurări că dosarele depuse de către firmele agreate vor fi și aprobate. În acest sens, recomandările medicale erau înlocuite cu altele completate într-o modalitate indicată de inculpate, indicațiile fiind menite să garanteze că numai acele cereri vor fi aprobate, în defavoarea altora.

Un alt tip de ajutor acordat de inculpate reprezentanților firmelor agreate a vizat furnizarea de informații din bazele de date la care aveau acces (în S.I.U.I. sunt înregistrate toate informațiile medicale privind asiguratul sau medicii aflați în relație contractuală cu casele de sănătate, inclusiv consultații, recomandări medicale, medicamente prescrise, servicii medicale prestate de spitale, clinici, furnizori, serviciile prin apelul unic de urgență 112 etc.).

Aceste informații erau necesare pentru ca raportările false să nu fie depistate, mai exact pentru ca pacientul raportat în fals cu îngrijiri medicale la domiciliu să nu fie decedat, internat în spital ori preluat de ambulanță ori asistentul medical să nu aibă suprapunere de program cu activitatea medicală raportată în cadrul unei unități sanitare sau să nu acumuleze un număr de ore de muncă imposibil de prestat sau peste numărul de ore prevăzut în contractul de muncă și în contractul încheiat cu C.A.S.M.B.

Deși procedura C.A.S.M.B. prevede că listele cu programul de lucru al asistenților medicali din luna precedentă (denumite grafice) trebuie raportate la C.A.S.M.B. până în data de 10 a lunii curente, se poate observa că furnizorii agreați, aflați în conivență infracțională cu funcționarele C.A.S.M.B., obișnuiau să conceapă fraudulos aceste raportări și după o lună față de momentul în care serviciile medicale erau pretins prestate și chiar după data de facturare (decontul trebuie întocmit până în data de 20 a lunii următoare celei în care a fost prestat serviciul).

Înregistrarea „graficelor” în S.I.U.I. este indispensabilă pentru validarea raportărilor în S.I.U.I. referitoare la serviciile medicale prestate, întrucât pe baza serviciilor raportate și validate se calculează sumele de bani ce urmează a fi decontate furnizorilor.

Aproape șaizeci de inculpați și 30 de firme dați pe mâna judecătorilor

 

Direcției Naționale Anticorupție – Secția pentru combaterea corupției au dispus trimiterea în judecată a 90 inculpați (între care persoane din conducerea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a municipiului București și funcționari din aceste instituții), dar și firme de îngrijiri medicale, în legătură cu desfășurarea de activități ilicite prin care sume de bani în valoare de peste 20 milioane lei (4,5 milioane euro) din fondurile Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (C.S.A.M.B.) au fost fraudate prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive.

Astfel au fost trimiși în judecată următorii:

în stare de arest preventiv

1. GHEORGHE IULIANA, la data faptelor administrator al unor aziluri de bătrâni, pentru săvârșirea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- influențare a declarațiilor,

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (16 acte materiale),

în stare de arest la domiciliu

2. GHEORGHE MARIAN, pentru săvârșirea infracțiunii de influențare a declarațiilor,

sub control judiciar

3. BURCEA MARIAN, la data faptelor președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (C.N.A.S), sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

4. COSTACHE ALIN-SERGIU, la data faptelor șef al Direcției Generale de Monitorizare Antifraudă din C.N.A.S, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

- complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

5. BARA LUCIAN-VASILE, președintele C.A.S.M.B. până la 13 iulie 2017, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- două infracțiuni de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

6. MUNTEANU OVIDIU, la data faptelor managerul Direcției Relații Contractuale și, respectiv, din 13 iulie 2017, președintele C.A.S.M.B, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal,

- complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal,

7. GEAMBAȘU ION-RĂZVAN, la data faptelor director executiv al Casei de Asigurări de Sănătate a municipiului București (C.A.S.M.B.) și manager al Direcției Medic șef a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

anunturi-->

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cum se obține, pas cu pas, autorizația electronică de călătorie pentru Marea Britanie. E nevoie doar de un card și un smartphone
31/03/2025 21:27

 De miercuri, 2 aprilie, romanii care vor călători in Marea Britanie vor avea nevoie de o autorizatie electronică pentru a intra in Regat. Aceasta se obtine online si costă 12 euro. Fără această au ...

VIDEO Aeroportul Sibiu, extins degeaba cu 64.000.000 €. Face bani ca discotecă: 125 lei biletul
31/03/2025 14:30

  Aeroportul Sibiu, extins degeaba cu 64.000.000 €. Face bani ca discotecă: 125 lei biletul Cum, avand in vedere cifrele de trafic, extinderea Aeroportului International Sibiu a fost făcută degea ...

 Piedone, descoperire șocantă la o carmangerie cunoscută: Mâncare de câini vândută oamenilor
31/03/2025 14:27

Cristian Popescu Piedone, seful Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a efectuat o serie de controale in mai multe magazine din Pitesti, descoperind abateri grave de la normele de igien ...

Marine Le Pen, lidera extremei dreapta din Franţa, are interzis la alegeri. Ea a fost găsită vinovată de fraudă
31/03/2025 13:00

Marine Le Pen, lidera extremei dreapta din Franţa, găsită vinovată de fraudă. Nu ar mai avea voie să candideze in 2027.  Dar sentintele lor vor fi raportate individual, spune presa franceză.Judec ...

ANAF a descoperit un prejudiciu de peste 3,6 milioane lei la o companie din domeniul ride-sharing
31/03/2025 12:49

ANAF anunţă că a descoperit un prejudiciu de peste 3,6 milioane lei in urma unui control antifraudă efectuat la o societate cu sediul in Bucureşti care desfăşoară activitatea de transport alternativ de ...

Europenii vor avea nevoie de o autorizație de călătorie obligatorie pentru a merge în Regatul Unit  începând cu 2 aprilie
31/03/2025 12:35

Europenii vor fi obligati să aibă un permis de călătorie pentru a merge in Regatul Unit incepand de miercuri, 2 aprilie, proces care poate fi realizat online prin plata unei sume de 12 euro ce urmează să ...

Rezerviștii vor fi mobilizați de MApN în prima jumătate a lui 2025 pentru exerciții de antrenament
30/03/2025 14:57

Rezervistii vor fi mobilizati de MApN „spre finalul primului semestru” al anului in curs, a anuntat Armata Romaniei, scrie defapt.ro.   „Ministerul Apărării Nationale din Romania exec ...

Șeful unei secții de Poliție, dus la audieri într-un dosar privind consumul de droguri
30/03/2025 13:51

Seful unei sectii de Politie din Timisoara a fost dus la audieri intr-un dosar privind consumul de droguri. Anchetatorii DIICOT au făcut mai multe perchezitii domiciliare in noaptea de sambătă spre duminică ...

O limuzină din flota lui Putin a explodat la Moscova. Deflagrația a avut loc în apropierea sediului FSB
30/03/2025 13:27

O limuzină despre care se crede că face parte din flota liderului de la Kremlin, Vladimir Putin, a explodat la Moscova, in apropierea sediului FSB. Deflagratia a avut loc in apropierea sediului serviciului s ...

Zelenski: Ucraina respinge propunerea lui Trump și nu va semna un acord privind mineralele
30/03/2025 10:53

Ucraina nu va semna un acord privind mineralele cu Statele Unite dacă acesta pune in pericol procesul său de aderare la Uniunea Europeană, a declarat presedintele Volodimir Zelensky pe 28 martie. Declaratii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei