Piedone dă în vileag totul - Ce nereguli s-au găsit la localul din Reghin, unde zeci de petrecăreți s-au intoxicat

Dimensiune font:

| 09-02-2025 11:30

Inspectorii ANPC au găsit produse expirate încă din 2022 şi mobilier deteriorat în bucătărie, inclusiv echipamente cu rugină, la restaurantul din Reghin unde 30 de participanţi la un eveniment au ajuns la spital cu suspiciuni de toxiinfecţie alimentară. Peste 45 de Peste 45 de kilograme de preparate a fost retrase şi sigilate

Preşedintele ANPC Cristian Popescu-Piedone îi avertizează pe antreprenori din domeniul HORECA să închidă imediat dacă au frigidere ruginite, mobilier murdar sa ruginit, personal iresponsabil, echipament de lucru murdar, carne alterat şi produse expirate.

”Stimaţi antreprenori din domeniul HORECA, Vă respectăm afacerile DOAR dacă dumneavoastră respectaţi legile şi implicit consumatorul! Dacă în cadrul afacerii dumneavoastră există măcar un singur punct de pe lista aceasta, ÎNCHIDEŢI IMEDIAT: frigidere ruginite, veselă ruginită, mobilier de lucru ruginit / îmbâcsit, personal iresponsabil, echipament murdar de lucru, carne alterată, brânzeturi stricate, orice produs alimentar expirat. În mandatul meu în cadrul ANPC îmi doresc respect pentru cetăţean, respect pentru legi, respect pentru România! NU mă interesează statutul social al antreprenorului care batjocoreşte clientul! NU mă interesează cine vă sunt prietenii, nu mă interesează ce funcţii au în societate, nu mă interesează dacă sunteţi implicaţi în politică şi nici dacă vă sprijiniţi afacerile pe piloni politici!”, scrie pe Facebook Cristian Popescu-Piedone, pezentând imagini de la contolul ANPC la restaurantul din Reghn şi rezultatele acţiunii de control.

El subliniază că ”siguranţa consumatorilor este prioritatea zero”, iar toţi cei care îşi permit să îşi bată joc de sănătatea publică vor suporta consecinţele legii.

În urma controlului, autorităţile au identificat abateri grave de la normele de siguranţă alimentară, punând în pericol sănătatea participanţilor la eveniment.

Potrivit raportului preliminar întocmit de CJPC Mureş şi Bistriţa-Năsăud, la unitatea de alimentaţie SC GLIGA COMPANY SA REGHIN au fost descoperite: 45,75 kg de preparate retrase şi sigilate, depozitarea alimentelor în răcitoare nespecifice, lipsa unui cântar verificat şi omologat, produse expirate încă din 2022, pastile dezinfectante expirate din 2018, mobilier nespecific şi deteriorat în bucătărie, inclusiv echipamente cu rugină.

”Aceste descoperiri evidenţiază lipsa totală a măsurilor de igienă şi siguranţă alimentară, ceea ce a dus la declanşarea acestui incident major de sănătate publică. Nu vom permite ca asemenea practici să continue!”, conchide Cristian Popescu Piedone.

Autorităţile din judeţul Mureş au activat, sâmbătă seară, planul roşu de intervenţie, după ce mai multor persoane li s-a făcut rău, într-un restaurant din Reghin. În local se aflau 400 de oameni, 30 fiind duşi la spital., iar la faţa locului fiind dislocate unsprezece ambulanţe şi un punct medical, dar şi echipajul care intervine în caz de risc chimic, radiologic, biologic şi nuclear (CBRN). În local se desfăşura Balul Însuraţilor, găzduit de un fost parlamentar PSD.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

14:33

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Donald Trump propune migranţilor ilegali zboruri gratuite în străinătate
10/05/2025 12:04

Donald Trump a semnat un decret care propune migranţilor ilegali zboruri gratuite in străinătate.   Donald Trump, al cărui program de expulzări masive de imigranţi ilegali este contracarat de justi ...

Un nor toxic afectează o regiune în care locuiesc foarte mulți români - Peste 160.000 de persoane sunt îndemnate să rămână la adăpost
10/05/2025 11:59

  Peste 160.000 de persoane din cinci municipalităţi ale regiunii spaniole Catalonia au fost indemnate de autorităţi să nu iasă din locuinţele lor, din cauza unui nor toxic de c ...

Spania limitează drastic circulația banilor cash - Amenzi de până la 150.000 de euro
10/05/2025 11:52

  Într-o miscare de a-si consolida campania impotriva fraudei fiscale, spălării banilor si finantării terorismului, Spania a introdus noi măsuri prin care persoanele fizice trebuie să ...

Mai sunt doar două săptămâni pentru depunerea declarației unice. Cine trebuie să plătească la sănătate și pensii?
09/05/2025 17:07

Persoanele care au obtinut anul trecut venituri in afara salariului – din chirii, dobanzi, activităti independente, agricultură sau drepturi de autor – trebuie să depună la ANAF Declaratia Unic� ...

Ce a cerut Rusia la negocierile cu SUA privind Ucraina. Dezvăluirile făcute de vicepreședintele american JD Vance
09/05/2025 14:42

 Vicepresedintele american JD Vance a declarat că Rusia a cerut teritorii pe care nu le-a cucerit incă in Ucraina. Cererea a fost formulată in cadrul negocierilor mediate de SUA pentru incheierea războ ...

Opt spații comerciale din centrul Iașului și aproape 200 de locuri de parcare, scoase la licitație
09/05/2025 12:10

 Primăria Iasi scoate la licitatie de inchiriere aproape 200 locuri de parcare si opt spatii comerciale din zona centrală. Procedurile vor fi organizate pe parcursul lunii mai si iunie.  Î ...

Temperaturi scăzute la sfârșit de primăvară. Prognoza meteo pe următoarele săptămâni
09/05/2025 10:47

 Temperaturile vor fi mai mai coborate decat cele specifice pană aproape de sfarsitul lunii mai, anunţă vineri, 9 mai, meteorologii, precizand că apoi vremea se va incălzi, astfel că in prima decadă ...

Americanii au început să închirieze găini, ca să nu mai cumpere ouă scumpe din magazine. Cât plătesc pe lună
09/05/2025 06:02

Speriati de scumpirea masivă a ouălor si de restrictiile impuse in supermarketuri, tot mai multi americani aleg o solutie inedită: inchirierea de găini. Yong-mi Kim, profesoară universitară din California ...

Donald Trump pregătește Republica Moldova pentru a deporta aici un milion de imgiranții ilegali din SUA
08/05/2025 13:09

 Poliţia Republicii Moldova a beneficiat de un pachet de asistenţă tehnică, in valoare de 320.000 de dolari, din partea Guvernului Statelor Unite ale Americii. Asistenţa, sub formă de echipamente tac ...

De ce sunt India și Pakistanul în pragul războiului și cât de periculoasă este situația?
07/05/2025 20:16

 Regiunea disputată Kashmir, de-a lungul Liniei de Control, este din nou epicentrul unei crize internationale. Un expert explică de ce sunt India si Pakistanul in pragul războiului si cat de periculoas� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei