Abateri bugetare de 457,802 miliarde de lei in instituțiile din România, descoperite de Curtea de Conturi

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 19-06-2025 14:18

 Abateri în valoare de 457,802 miliarde de lei au fost descoperite de Curtea de Conturi a României, în intervalul 2017-2024 în rapoartele sale de audit, adică echivalentul a 91 de miliarde de euro. Abaterile pot fi și neintenționate, precum trecerea greșită în contabilitate sau interpretarea eronată a unei legi, sau intenționate, adică devalizări ale bugetelor instituțiilor și companiilor de stat.

 

Curtea de Conturi verifică cheltuielile bugetare ale ministerelor, autorităților, instituțiilor, primăriilor și companiilor de stat.

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit în acest interval prejudicii în valoare totală de 5,416 miliarde de lei și venituri nerealizate la bugetul de stat de 7,059 miliarde de lei, mai arată datele. Curtea nu a arătat cât la sută din prejudiciile descoperite au și fost recuperate, arată Libertatea.ro.

 

Pregătire suplimentară pentru auditori Curții

 

Judy England-Joseph, consultant în cadrul Biroului pentru Responsabilitate Guvernamentală al SUA (GAO), instituția de stat care auditează cheltuielile statului American a făcut parte din echipa de analiză a Curții de Conturi și a ținut cursuri de perfecționare pentru auditorii români.

„Da, vrem să ne concentrăm pe performanţă. Adică nu e suficient să le dăm banii să-i cheltuiască. Trebuie să ne asigurăm că-i cheltuiesc pe ce trebuie, că-i cheltuiesc într-un mod care să fie într-adevăr în beneficiul cetăţenilor români” Judy England-Joseph, consultant GAO într-un interviu pentru Agerpres. 

„Este interesant, pentru că auditul performanţei se face de mult timp în Statele Unite şi în Europa. Dar doar în ultimii ani mai multe ţări au început să se îndrepte în direcţia aceasta. Tocmai de aceea mă bucur foarte mult că Curtea de Conturi a României încearcă să se îndrepte către viitorul contabilităţii şi către viitorul unei mai bune răspunderi la nivelul Guvernului”, a mai spus aceasta.

Mihai Busuioc, șeful Curții de Conturi, a declarat că rapoartele de audit au fost restructurate și standardizate, iar acum instituția lucrează la un nou mecanism intern de revizuire a lor și la realizarea unui control al calității pe mai multe paliere.

 

Criză de bani în România

 

Informațiile vin în contextul disputelor dintre partidele proeuropene privind viitorul pachet fiscal, necesar pentru reducerea deficitului bugetar al României de la 9,3% din Produsul Intern Brut (PIB) anul trecut la 7% în acest an. În timp ce PSD și UDMR vor creșterea taxelor, USR și PNL solicită reducerea cheltuielilor și investițiilor inutile. Liderul UDMR, Kelemen Hunor, a declarat recent că el ar majora cota generală de TVA de la 19% la 21%, ar majora de la 10% la 16% impozitul pe dividende și ar lăsa impozitul pe venit și salarii la 10%.

De asemenea, a cerut majorarea cotei reduse de TVA de la 9% la un interval între 11% și 15%, cu rămânerea unei cote de 9% la medicamente și alimente. Concomitent, a cerut lărgirea bazei de impozitare pentru contribuția de sănătate. În fine, acesta a menționat că trebuie eliminate privilegiile de la stat. Nu colectăm nici taxele actuale Creșterile de taxe ar veni în contextul în care statul oricum nu colectează o treime din TVA, pierzând prin frauda-carusel la TVA între 8 și 10 miliarde de euro anual.

Avocatul și finanțistul Gabriel Biriș cere, de mai mulți ani, introducerea taxării inverse generalizate, astfel încât statul să colecteze mai mulți bani prin TVA. Conform acestuia, s-ar putea strânge în plus 5 miliarde de euro anual prin această măsură.

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Importurile sufocă economia românească
14/07/2025 18:38

Leul a reusit o apreciere minimă la inceputul acestei săptămani, in contrast cu celelalte monede de la marginea zonei euro, evolutie cauzată de declaratia lui Donald Trump, conform căreia va impune taxe va ...

Facturile la curent electric vor exploda din nou în august
14/07/2025 16:55

După o perioadă tensionată in care romanii s-au adaptat cu greu noilor preturi de pe piata liberalizată a energiei, urmează un nou soc. De la 1 august, facturile la energie electrică vor creste din nou, c ...

Ministrul Finanțelor: „Niciodată nu am fost atât de rău ca acum”
14/07/2025 12:41

Datoria publică a Romaniei este prognozată să atingă 60% din Produsul Intern Brut (PIB) pană la sfarsitul acestui an, a declarat ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, intr-o interventie televizată la An ...

Finalizarea proiectului:    Data :10.07.2025      SC INFRACONCEPT S.R.L.,
14/07/2025 12:38

 Finalizarea proiectului: Data :10.07.2025 SC INFRACONCEPT S.R.L., 

Anunț pentru toți pensionarii. Speranțele despre mica recalculare
14/07/2025 10:54

Toti pensionarii ar trebui să fie interesati de acest anunt direct al ministerului Muncii. Florin Manole, ministrul Muncii, a vorbit despre ”Mica recalculare”, afirmand, la Digi24, că ”est ...

„Sistem integrat de management și modelare urbană destinat fluidizării traficului și  îmbunătățirii calității vieții”, cod SMIS 322566 Beneficiar: UAT Municipiul Suceava
14/07/2025 10:54

„Sistem integrat de management si modelare urbană destinat fluidizării traficului si imbunătătirii calitătii vietii”, cod SMIS 322566 Beneficiar: UAT Municipiul Suceava     &nbs ...

COMUNICAT DE PRESĂ TRAVELIFE SRL - 14.07.2025  Anunț finalizare proiect finanțat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027 - Prioritatea 2 „Nord-Est – O regiune mai digitalizată” - Apel : “Transformarea digitală a IMM-urilor orientată către creștere
14/07/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ TRAVELIFE SRL - 14.07.2025 Anunt finalizare proiect finantat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027 - Prioritatea 2 „Nord-Est – O regiune mai digitalizată” - A ...

Loto. Rezultatele tragerilor de duminică, 13 iulie, 2025. Report de peste 2,48 milioane de  euro la Loto 6/4
13/07/2025 19:44

  Numere extrase duminică, 13 iulie, 2025 Loto 6/49: 15, 19, 28, 7, 24, 9 Loto 5/40: 3, 12, 14, 17, 8, 19 Joker: 18, 17, 24, 42, 39 + 9 Noroc: 9, 0, 9, 4, 3, 5, 2   Noroc Plus: 5, 0, 6, ...

COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND LANSAREA PROIECTULUI „Platformă de evaluare a agenților și modelelor AI” STRONGBYTES CONSULTING SRL
11/07/2025 14:01

 COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND LANSAREA PROIECTULUI „Platformă de evaluare a agentilor si modelelor AI” STRONGBYTES CONSULTING SRL

Investiții pentru digitalizarea societății White Works Support SRL - Finalizare proiect -
11/07/2025 13:41

  Investitii pentru digitalizarea societătii White Works Support SRL - Finalizare proiect -    

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei