Antibiotice Iași, dezvoltare echilibrată, investiții strategice și extindere internațională

sigla-buna-antibiotice

Dimensiune font:

| 14-05-2025 16:20

                                                                                                                          Iași, 14 mai 2025     

Antibiotice Iași, dezvoltare echilibrată, investiții 

strategice și extindere internațională

 Antibiotice SA (simbol ATB) a publicat, la data de 14 mai 2025, raportul privind rezultatele economico-financiare aferente primului trimestru al anului.

Având în vedere contextul instabil la nivel global și, în special, evenimentele naționale care influențează economia și politicile financiare, compania Antibiotice consolidează rata profitabilității și poziția atât pe piața internă, cât și pe cea internațională, confirmând astfel sustenabilitatea strategiei sale de creștere durabilă și echilibrată.

 

 Principalele rezultate economico-financiare din T1 2025:

  • Venituri totale: 180,03 milioane lei;
  • Profit brut: 35,34 milioane lei, echivalent cu o rentabilitate de 21,9%, în creștere cu 3% comparativ cu T1 2024;
  • Randament al afacerii (profit brut+ taxa claw-back) de 27,8%;
  • Lider valoric cu o cota de piață în spitale (produse generice OTC și Rx) de 13,6% (conform Cegedim, martie 2025);
  • Valoare medie a acțiunii: 2,3745 lei/acțiune.


Poziție consolidată pe piața farmaceutică din România

Antibiotice ocupă locul 4 din 361 de companii active în România, în funcție de consum (număr de cutii), cu o cotă de piață de 4,5% pe segmentul medicamentelor generice cu și fără prescripție medicală. Este lider cantitativ pentru formele farmaceutice: unguente (19,7%), supozitoare și ovule (33,4%) și pulberi injectabile (60,2%), și deține locul 3 pe segmentul capsulelor (5,6%).

 

Creștere susținută și diversificarea portofoliului

În primul trimestru, au fost lansate trei produse noi: un medicament cu prescripție pentru terapia de substituție hormonală și două suplimente alimentare, destinate sănătății femeii aflate la menopauză și sănătății bărbatului, cu adresabilitate atât pe piața internă, cât și internațională.

 

Expansiune internațională aliniată cu obiectivele strategice

Veniturile din vânzările pe piețele internaționale au însumat 75,9 milioane lei (15 milioane euro).

În principal, creșterea a fost susținută de extinderea prezenței în Europa cu produse finite, în concordanță cu obiectivele planului de afaceri, ceea ce conferă companiei perspective importante de dezvoltare. Antibiotice a continuat negocierile comerciale în Germania, Italia, Spania, Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia pentru demararea vânzărilor produselor autorizate, precum și pentru stabilirea portofoliilor vizate pentru înregistrare în perioada următoare.

În Germania, una dintre cele mai mari piețe din Europa, a fost încheiat un contract de distribuție pentru două produse injectabile, cu primele livrări planificate pentru trimestrul patru al anului curent. De asemenea, s-au inițiat discuțiii avansate pentru demararea înregistrării unui portofoliu de produse topice.

În Italia au fost adjudecate noi licitații pentru un produs injectabil din portofoliul companiei, care vor conduce la obținerea unei cote de piață de aprox. 40% în piața țintă pe moleculă.

În Vietnam, compania a lansat patru noi produse cardiovasculare prin intermediul a doi noi parteneri locali.

Pe segmentul substanțelor active, Antibiotice și-a menținut trendul de consolidare pe piața globală, cu livrări în peste 55 de țări. În perioada ianuarie–martie 2025, s-au înregistrat progrese în proiectele strategice din Europa, America de Nord și America Latină, confirmând premise solide pentru dezvoltarea pe aceste piețe.

 

Eficiență operațională și stabilitate financiară

În perioada de referință, compania și-a desfășurat activitatea în acord cu planul de afaceri “The Future Together”, reușind să consolideze rata de profitabilității și o cifră de afaceri netă de 161,12 milioane lei.


Indicatorii de echilibru financiar urmăriți în primele 3 luni din 2025:

·         Lichiditatea curentă (active curente/datorii bancare pe termen scurt) este de 9,47, mai mare decât 1,2 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

·         Total datorii bancare (suma datoriilor bancare ca expresie a soldului creditului operațional și a soldului creditului de investiții):

o   Total datorii bancare/EBITDA este 1,34, mai mic decât de 3,5 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

o   Total datorii bancare/capital propriu este de 0,22, mai mic decât 1 (nivel recomandat de instituțiile financiare)

 

Investiții strategice pentru dezvoltare și modernizare

În T1 2025, Antibiotice Iași a realizat investiții în valoare de 11,25 milioane lei, alocate conform planului anual de investiții, pentru consolidarea și modernizarea capacităților companiei.

Cea mai mare parte a investițiilor – 8,4 milioane lei – a fost direcționată către proiectele din cadrul programului InvestEU – Dezvoltare Strategică, și au vizat:

  • dezvoltarea portofoliului de produse prin investiții în cercetare-dezvoltare;
  • extinderea capacităților industriale, inclusiv avansarea lucrărilor la noua unitate pentru producerea, ambalarea și depozitarea produselor sterile.
    Depozitul de produs finit, investiție finalizată la sfârșitul anului trecut, a fost autorizat de ANMDMR, în perioada de referință. 

Totodată, compania a continuat transformarea digitală prin implementarea sistemului ERP, modernizarea rețelelor informatice și consolidarea securității cibernetice.

Investițiile pentru consolidarea afacerii, în valoare de 3,2 milioane lei, au vizat modernizarea infrastructurii de utilități, adaptarea la cerințele de mediu, dotarea laboratoarelor de control al calității și retehnologizarea fluxurilor de fabricație.

 

Investiții în dezvoltarea resurselor umane prin fonduri europene

În perioada de referință, Antibiotice Iași a atras fonduri europene în valoare de 1,5 milioane euro pentru formarea resurselor umane prin două proiecte cu finanțare europeană, derulate prin platforma de management al cunoașterii, Academia a+:

  • „Educație în Acțiune: Îmbunătățirea Accesibilității și Relevanței Învățământului Profesional și Tehnic prin Stagii de Practică în cadrul Antibiotice S.A.”
  • „AntibioticeSkills: Perfecționarea Studenților și Adaptarea lor pe Piața Muncii”

Acestea vizează stagii de practică pentru peste 500 de elevi și studenți, contribuind la dezvoltarea competențelor profesionale, antreprenoriale și digitale. Proiectele sunt implementate cu sprijinul Fondului Social European Plus și vor fi derulate până în 2027.

***

Persoanele interesate de mai multe informații pot consulta Raportul administratorilor aferent primului trimestru din 2025 pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe website-ul companiei Antibiotice S.A. (www.antibiotice.ro), secțiunea „Investitori > Informații financiare > Raportări financiare”.

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
 

ULTIMA ORA
 

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Lansarea proiectului: „EXTINDEREA STRUCTURII SPAȚIILOR MEDICALE ALE SPITALULUI CLINIC DE URGENȚĂ PENTRU COPII «SFÂNTA MARIA» IAȘI – AMBULATORIU”, cod SMIS 326397
20/06/2025 09:00

 Lansarea proiectului: „EXTINDEREA STRUCTURII SPATIILOR MEDICALE ALE SPITALULUI CLINIC DE URGENTĂ PENTRU COPII «SFÂNTA MARIA» IASI – AMBULATORIU”, cod SMIS 326397

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Finalizarea proiectului „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DE PE RAZA COMUNEI ȚIBANA, JUD. IAȘI”
19/06/2025 15:47

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Finalizarea proiectului „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂTILOR DE ÎNVĂTĂMÂNT ...

Sistemul de pensii private are active totale de 165,2 miliarde de lei
19/06/2025 14:34

Piata pensiilor private din Romania a ajuns, la finalul primului trimestru din 2025, la active totale de 165,2 miliarde de lei, in crestere cu 18% comparativ cu aceeasi perioadă a anului precedent si cu 5,6% f ...

Directorul CFR Călători: Greșiți, eu nu sunt sărac! Am 11.000 de euro pe lună. Președintele are salariu de mizerie
19/06/2025 14:22

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa (sustinut in functie de PNL), a avut o serie de declaratii incredibile. Intrebat de jurnalisti despre salariul său, el a explicat că are 11.000 de euro salariu pe l ...

Abateri bugetare de 457,802 miliarde de lei in instituțiile din România, descoperite de Curtea de Conturi
19/06/2025 14:18

 Abateri in valoare de 457,802 miliarde de lei au fost descoperite de Curtea de Conturi a Romaniei, in intervalul 2017-2024 in rapoartele sale de audit, adică echivalentul a 91 de miliarde de euro. Abater ...

  Despăgubiri imense pe Autostrada Moldovei
19/06/2025 13:57

Autostrada Moldovei – A7 devine subiectul unui caz juridic spectaculos, după ce un fermier din Vrancea a obtinut despăgubiri in valoare de peste 12 milioane de euro. Instanta a considerat că lucrări ...

Încep lucrările la cel mai dificil lot din Autostrada Unirii A8!
19/06/2025 11:19

* pe traseul Ditrău-Grinties vor fi construite 19 tuneluri şi 63 de poduri * lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea intregului lot * membrii societătii civile p ...

Ce pensii vor mai încasa românii?
19/06/2025 09:51

* o persoană care va iesi la pensie peste 10 ani, după o carieră stabilă si un salariu net de 7.000 lei lunar, poate ajunge să primească o pensie publică de aproximativ 2.100 lei, adică o rată de inloc ...

„Modernizarea activității firmei ORLIAȘI SRL”
18/06/2025 11:50

 „Modernizarea activitătii firmei ORLIASI SRL”

ANUNȚ FINALIZARE PROIECT „SCHIMBARE DESTINAȚIE DIN GRĂDINIȚĂ ÎN CENTRU COMUNITAR INTEGRAT SAT COVASNA COMUNA COSTULENI JUDETUL IASI”
18/06/2025 10:04

 ANUNT FINALIZARE PROIECT „SCHIMBARE DESTINATIE DIN GRĂDINITĂ ÎN CENTRU COMUNITAR INTEGRAT SAT COVASNA COMUNA COSTULENI JUDETUL IASI”

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei