Care parte a locuinței tale e mai scumpă azi de câteva ori față de anul trecut? Răspuns: cheresteaua, armăturile, sticla...De ce a explodat prețul materiilor prime în toată lumea

Dimensiune font:

| 17-06-2021 14:34

 Pe un ger uriaș, în 17 februarie 2021, clienții firmei americane Total Petrochemicals & Refining au primit un e-mail. Din cauza frigului și a condițiilor meteo extreme, compania americană invoca starea de forță majoră (pentru circumstanțe neprevăzute, aflate înafara controlului său)și sista producția și livrările. Americanii livrau masiv în Europa materiale plastice și polistiren utilizat în construcții. După doar câteva zile, alți mari producători- Dow Chemicals, Flint Resources și Formosa Plastics- au făcut același lucru. În Canada, mai ales în Columbia Britanică, pădurile de pin au fost năpădite de gândaci. ”Practic, a fost distrus fiecare al treilea copac”, au spus autoritățile. Rând pe rând, anunțurile privind întreruperile în activitate sau în livrări acopereau aproape toate materiile prime utilizate pentru construcția de locuințe. Nu mai pomenim de China, care pentru a-și satisfice propriile nevoi de aprovizionare, a perturbat serios lanțurile de aprovizionare.

 

În SUA, vârsta medie a locuințelor este de 45 de ani, iar cererea de lemn pentru reparații și renovări a crescut de câteva ori

 
Asistăm la creșteri uriașe ale prețurilor și la întârzieri în livrări pentru polimeri, lemn, metale industriale neprelucrate și semiprelucrate. În aceste condiții, capacitatea firmelor din întreaga Europă de a livra la timp comenzile este expusă unui risc serios datorită dependenței de producția externă. România nu face nici ea excepție.

Peste aceste ”defecte” ale ofertei, cererea suferă și ea de un fel de ”febră”. În SUA, vârsta medie a locuințelor este de 45 de ani, astfel încât cererea de lemn pentru reparații și renovări a crescut de câteva ori față de nivelul de dinaintea pandemiei.

În Franța, scrie ediția Le Figaro de joi (17 iunie), nu mai puți de 3 miniștri au ținut o conferință de presă pentru a anunța o serie de măsuri împotriva creșterii prețului materiilor prime și a dificultăților de aprovizionare care au lovit puternic companiile de construcții. Guvernul se angajează să se asigure că actorii publici nu solicită o penalități dacă o anume lucrare e livrată cu întârziere din cauza lipsei de materiale. De asemenea, va fi înființat un comitet de criză care să gestioneze situația.

Specialiștii francezi în construcții spun că acest sprijin este insuficient. „E o situație de urgență, deoarece, din cauza lipsei de materiale, tot mai mulți antreprenori sunt obligați să oprească șantierele și să trimită angajații în part-time”, avertizează Olivier Salleron, președintele Federației Franceze de Construcții (FFB). Creșterea prețurilor la materiile prime începe să ducă la anulări de contracte, întrucât penalizarea este mai puțin costisitoare decât costul suplimentar legat de scumpirile la lemn, plastic sau țevi, mai spune FFB.

 

În România, cresterea preturilor la materii prime si materiale pentru constructii majorează semnificativ costurile de productie


Majoritatea produselor de baza utilizate in fabricatie - otel, cupru, aluminiu, cherestea - sunt tranzactionate direct, pe burse lichide de tip futures (la termen), iar altele, precum masele plastice sau sticla, resimt indirect variatii ale pretului energiei, altor materii prime si petrolului.

 

Comparativ cu primavara anului 2020, pretul aluminiului a crescut cu circa 50%, iar cel al benzilor laminate din otel cu mai mult de 75%. Evolutii semnificative au fost inregistrate si in cazul produselor pe baza de PVC si polipropilena, ca efect al scumpirii foarte mari a etilenei, materia prima pentru produsele din plastic. Pentru perioada august 2020 - aprilie 2021, producatorii specializati indica variatii ale acestor preturi cuprinse intre 45% si 90%. O mare parte a acestor majorari au fost transferate deja in preturile finale ale produselor, alte scumpiri fiind asteptate si in lunile urmatoare.

Pe tema scumpirii materialelor si materiilor prime, dificultatilor cu care se confrunta lanturile de aprovizionare si cresterea costurilor de productie, publicatia Fereastra a organizat o conferinta in mediul online la care au participat specialisti si reprezentanti ai pietei de tamplarie termoizolanta.

Participantii au mai adus in discutie provocarile pietei muncii date de deficitul de specialisti, problemele si oportunitatile generate de pandemia Covid-19, montajul corect al sistemelor de tamplarie si efectele sale asupra calitatii produsului finit.

"Morisca scumpirilor este iesita din comun, iar cauzele sale sunt diferite, dar cel mai important este de vazut care sunt efectele pe termen scurt, mediu si lung. Aceasta veritabila cascada a preturilor incurca cel mai mult proiectele finantate din fonduri publice - nationale si locale.

Actualizarea preturilor se realizeaza in conformitate cu indicii transmisi de Institutul National de Statistica (INS), care nu beneficiaza, din pacate, de toate informatiile necesare pentru a identifica variatiile aparute mai ales in domeniul materialelor de constructii.

Pandemia a determinat cresteri mari ale preturilor la materie prima, intre 90% si 120% la armatura, intre 5% si 15% la profilele PVC, intre 4% si 8% la aluminiu, intre 10% si 25% la sticla


De exemplu, rapoartele actuale ale INS indica majorari de 3%, care sunt complet nerealiste. FPSC, din care face parte si PPTT, gratie pozitiei sale de federatie reprezentativa pentru sector la nivel national, a reusit sa poarte un dialog constructiv cu Guvernul si cu oficialii institutului, in incercarea de identificare a unei formule corecte. Concluzia discutiilor a fost aceea ca patronatul sa furnizeze datele reale referitoare la preturile actualizate, pe baza acestora urmand sa fie calculati indicii respectivi. ", a Valentin Petrescu, presedinte al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT) si vicepresedinte al FPSC, cu prilejul participarii la video-conferinta EURO-Fereastra.

 

  • "Pandemia a determinat cresteri mari ale preturilor la materie prima, intre 90% si 120% la armatura, intre 5% si 15% la profilele PVC, intre 4% si 8% la aluminiu, intre 10% si 25% la sticla etc. Cu o asemenea dinamica a costurilor nu ne-am mai confruntat niciodata. Desigur, o contributie la majorarile mentionate anterior o au si producatorii de tamplarie, intrucat acestia s-au grabit sa-si sporeasca stocurile chiar de la primele semnale de scumpire pe care le-au transmis furnizorii. Cresterea cererii a influentat imediat echilibrul preturilor. Compania noastra nu a participat la acest carusel. Riscurile celor care au facut-o sunt legate de costurile cu depozitarea, cu deprecierea, cu dobanzile la creditele realizate pentru achizitie. Suprapunerea pandemiei peste criza preturilor la materiale ar putea fi fatala pentru companiile cu vanzari sub cinci milioane de euro, care vor disparea sau se vor reprofila pe activitati de montaj, la fel cum deja a inceput sa se intample si in Europa Occidentala. Fenomenul de agregare s-ar fi manifestat si in lipsa acestor factori de influenta, insa intr-un ritm mult mai lent. Estimam ca in 2022, din cei 500 de producatori activi la momentul actual, vor mai ramane aproximativ 200 de companii", a declarat Adrian Garmacea, administrator Barrier Romania.

"Preturile la materialele de constructii sunt in crestere pe toata linia. Pe segmentul profilelor din PVC pentru tamplarie termoizolanta tendinta este si mai vizibila, intrucat ponderea in reteta a materiei prime principale, care este PVC-ul, este foarte mare, iar cotatiile acestui material pe bursele internationale de marfuri au sporit saptamana de saptamana, incepand cu finele lui 2020. Din pacate, estimarile curente indica faptul ca situatia se va perpetua pana la finele lui 2021. Singurul lucru pe care il putem face pentru a diminua povara de pe producatori este de a limita cresterile pana la un nivel acceptabil, prin grija cu care urmarim majorarile costurilor cu materiile prime. Am reusit cu greu sa facem fata cererii, evident cu unele intarzieri. Mult mai grava este situatia pe piata otelului, unde furnizori de mare notorietate din domeniul armaturilor au probleme cu administrarea comenzilor si estimeaza termene de livrare mai mari de o jumatate de an", a declarat Paul Chipriean, Head of Window Solutions, Rehau Romania.

"Pe piata din Romania, cererea pentru tamplarie din PVC a sporit, in acest moment fiind cu 300% mai mare fata de perioada similara a anului precedent, iar la nivel de grup avansul fiind de 200%. Pandemia nu este motivul principal care a influentat evolutia accelerata a preturilor aluminiului. Cauzele scumpirii materialelor de constructii nu au legatura cu dorinta furnizorilor de a face un profit suplimentar. In ceea ce priveste aluminiul, povestea a inceput cu mult timp in urma: de 10 ani China a inceput sa-si majoreze capacitatile de prelucrare a aluminiului si a otelului. In octombrie 2020, Consiliul European a introdus noi taxe vamale punitive, cuprinse intre 19% si 47% pentru aceste produse. Initial, taxele au fost anuntate pentru sase luni, dar in luna aprilie a.c. s-a decis prelungirea pentru urmatorii cinci ani. Acum, cantitatea de lingouri din aluminiu importate din China a scazut dramatic, cotatia la bursa a crescut cu mai mult de 40%, iar producatorii europeni de lingouri au triplat pretul pentru serviciile lor. In plus, pe langa cresterea pe piata de constructii la nivel european, a sporit si cererea de aluminiu din industria auto. Acestea sunt cauzele care au dus la situatia actuala", a declarat Attila Beer, administratorul Alukönigstahl Romania, cu prilejul participarii la video-conferinta EURO-Fereastra.

 

Vâzând potențialul de creștere, băncile finanțează producătorii români din domeniu

 

 

ING Bank România tocmai a anunțat joi că a finanțat cu 20 milioane lei Damila SRL, companie cu capital privat românesc - comerciant și producător important pe piața de materiale de construcții și finisaje.

În 2021, societatea vizează creșterea vânzărilor cu 30%, prin dezvoltarea gamelor de produse și extinderea capacităților sale de producție și distribuție. Astfel, fondurile vor fi utilizate pentru finanțarea capitalului de lucru și pentru investiții.

„Anul 2020 a fost atipic, iar companiile mici și mijlocii, cu precădere, au dat dovadă de un nivel ridicat de agilitate și reziliență. Pandemia a adus și schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor, iar unele sectoare au înregistrat creșteri neașteptate, printre care și cel de construcții și amenajare a locuinței, în contextul în care timpul petrecut acasă a crescut considerabil. Prin împrumutul acordat, ne bucurăm să sprijinim în continuare dezvoltarea companiei Damila și să le oferim soluțiile pentru a-și atinge obiectivele ambițioase de creștere”, este de părere Luana Sorescu, Head of Clients pentru divizia de Business Banking, în cadrul ING Bank România.

„Damila este prezentă pe piața din România încă din anul 1992. Am dezvoltat un model propriu de business, care oferă partenerilor soluții complete pentru construcții, de la fundație până la amenajări interioare și exterioare. Din 2007, investim anual și în capacități noi și diversificate de producție, pentru construcții rezidențiale și industriale. Unul dintre obiectivele noastre este creșterea ponderii activității de producție, în raport cu cea de distribuție, din totalul cifrei de afaceri.”, a explicat Daniel Remus Nițu, Directorul General Damila.

Damila a avut o cifră de afaceri de 62 milioane de euro în 2020 și are 296 de angajați. În prezent, activitatea de producție a companiei se desfășoară în două locații: Râmnicu Vâlcea și Bragadiru, iar activitatea de distribuție acoperă toata țara ca urmare a parcului logistic propriu.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul  Zilei

12:56

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Numerele câștigătoare la LOTO de duminică, 4 mai 2025
04/05/2025 19:28

  Numerele castigătoare la LOTO de duminică, 4 mai 2025: Loto 6 din 49: 30, 13, 24, 9, 3, 20 Joker: 24, 35, 21, 5, 45 + 11 Loto 5 din 40: 19, 4, 8, 18, 39, 21 Noroc: 1 3 3 2 9 6 1 ...

Românii spun „nu” muncii în weekend. Ce schimbă generațiile tinere și salariile mici
04/05/2025 15:30

Weekendul nu mai inseamnă muncă pentru tot mai multi romani. Potrivit celui mai recent raport Eurostat Romania, tara noastră a inregistrat o scădere semnificativă a numărului de angajati activi in weekend ...

Salariul minim din sectorul bancar crește la 4.500 de lei. Angajații primesc și compensații substanțiale în caz de concediere
04/05/2025 14:30

O veste importantă vine in această perioadă pentru toti angajatii din sistemul bancar: salariul minim brut in domeniu a fost majorat la 4.500 de lei, o crestere notabilă fată de pragul anterior de 4.100 le ...

Val de dizolvări în mediul de afaceri: Mii de firme au tras obloanele în T1 2025
04/05/2025 12:02

  Numărul firmelor dizolvate a crescut usor in primul trimestru din 2025, ajungand la 12.747, cu 3,81% mai mult fată de aceeasi perioadă din 2024, cand au fost inregistrate 12.279 de dizolvări, potriv ...

Infografic -- Cât câștigă magnații lumii în 2025. Top 15 industrii care fac miliarde, în timp ce restul muncesc pentru rate
04/05/2025 08:09

Într-o lume in care salariile lunare se evaporă in chirii, rate si facturi, există industrii care produc in cateva ore mai mult decat un angajat obisnuit castigă intr-o viată. În 2025, banii cir ...

 Invitație de participare la procedura de achiziții pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–
03/05/2025 09:00

  Invitatie de participare la procedura de achizitii pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–

 Cât costă roșiile românești în piață?
02/05/2025 22:05

  Rosiile romanesti revin in piete: preturi record de pană la 50 de lei kilogramul Rosiile romanesti au inceput să apară din nou pe tarabele din pietele Bucurestiului si din toată tara, atrăgand ate ...

Top investiții inteligente în 2025. Unde să-ți pui banii ca să nu regreți mai târziu
02/05/2025 14:45

Anul 2025 aduce o schimbare de paradigmă in ceea ce priveste investitiile personale si de portofoliu. Dacă in anii trecuti piata imobiliară si criptomonedele erau pe buzele tuturor, astăzi privim către dom ...

De la 1 Mai, mai scump pe drumurile din Bulgaria. Care sunt noile taxe pentru șoferi
02/05/2025 14:30

Pe 1 mai 2025, Bulgaria a crescut taxele de drum pentru toate vehiculele. Vinietele electronice s-au scumpit cu 10%, iar transportatorii plătesc si mai mult din toamnă. Ce trebuie să stii dacă treci granita ...

Creșterea pensiilor în 2025. Ce este „Mica Recalculare” și cum afectează pensiile
02/05/2025 14:16

 Cati bani se vor da in plus la pensii in 2025: Ministrul Muncii anuntă cresterile bugetare si procesul „Micii Recalculări” În 2025, pensionarii vor beneficia de majorări de venituri, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei