Care parte a locuinței tale e mai scumpă azi de câteva ori față de anul trecut? Răspuns: cheresteaua, armăturile, sticla...De ce a explodat prețul materiilor prime în toată lumea

case  _bucuresti

Dimensiune font:

| 17-06-2021 14:34

 Pe un ger uriaș, în 17 februarie 2021, clienții firmei americane Total Petrochemicals & Refining au primit un e-mail. Din cauza frigului și a condițiilor meteo extreme, compania americană invoca starea de forță majoră (pentru circumstanțe neprevăzute, aflate înafara controlului său)și sista producția și livrările. Americanii livrau masiv în Europa materiale plastice și polistiren utilizat în construcții. După doar câteva zile, alți mari producători- Dow Chemicals, Flint Resources și Formosa Plastics- au făcut același lucru. În Canada, mai ales în Columbia Britanică, pădurile de pin au fost năpădite de gândaci. ”Practic, a fost distrus fiecare al treilea copac”, au spus autoritățile. Rând pe rând, anunțurile privind întreruperile în activitate sau în livrări acopereau aproape toate materiile prime utilizate pentru construcția de locuințe. Nu mai pomenim de China, care pentru a-și satisfice propriile nevoi de aprovizionare, a perturbat serios lanțurile de aprovizionare.

 

În SUA, vârsta medie a locuințelor este de 45 de ani, iar cererea de lemn pentru reparații și renovări a crescut de câteva ori

 
Asistăm la creșteri uriașe ale prețurilor și la întârzieri în livrări pentru polimeri, lemn, metale industriale neprelucrate și semiprelucrate. În aceste condiții, capacitatea firmelor din întreaga Europă de a livra la timp comenzile este expusă unui risc serios datorită dependenței de producția externă. România nu face nici ea excepție.

Peste aceste ”defecte” ale ofertei, cererea suferă și ea de un fel de ”febră”. În SUA, vârsta medie a locuințelor este de 45 de ani, astfel încât cererea de lemn pentru reparații și renovări a crescut de câteva ori față de nivelul de dinaintea pandemiei.

În Franța, scrie ediția Le Figaro de joi (17 iunie), nu mai puți de 3 miniștri au ținut o conferință de presă pentru a anunța o serie de măsuri împotriva creșterii prețului materiilor prime și a dificultăților de aprovizionare care au lovit puternic companiile de construcții. Guvernul se angajează să se asigure că actorii publici nu solicită o penalități dacă o anume lucrare e livrată cu întârziere din cauza lipsei de materiale. De asemenea, va fi înființat un comitet de criză care să gestioneze situația.

Specialiștii francezi în construcții spun că acest sprijin este insuficient. „E o situație de urgență, deoarece, din cauza lipsei de materiale, tot mai mulți antreprenori sunt obligați să oprească șantierele și să trimită angajații în part-time”, avertizează Olivier Salleron, președintele Federației Franceze de Construcții (FFB). Creșterea prețurilor la materiile prime începe să ducă la anulări de contracte, întrucât penalizarea este mai puțin costisitoare decât costul suplimentar legat de scumpirile la lemn, plastic sau țevi, mai spune FFB.

 

În România, cresterea preturilor la materii prime si materiale pentru constructii majorează semnificativ costurile de productie


Majoritatea produselor de baza utilizate in fabricatie - otel, cupru, aluminiu, cherestea - sunt tranzactionate direct, pe burse lichide de tip futures (la termen), iar altele, precum masele plastice sau sticla, resimt indirect variatii ale pretului energiei, altor materii prime si petrolului.

 

Comparativ cu primavara anului 2020, pretul aluminiului a crescut cu circa 50%, iar cel al benzilor laminate din otel cu mai mult de 75%. Evolutii semnificative au fost inregistrate si in cazul produselor pe baza de PVC si polipropilena, ca efect al scumpirii foarte mari a etilenei, materia prima pentru produsele din plastic. Pentru perioada august 2020 - aprilie 2021, producatorii specializati indica variatii ale acestor preturi cuprinse intre 45% si 90%. O mare parte a acestor majorari au fost transferate deja in preturile finale ale produselor, alte scumpiri fiind asteptate si in lunile urmatoare.

Pe tema scumpirii materialelor si materiilor prime, dificultatilor cu care se confrunta lanturile de aprovizionare si cresterea costurilor de productie, publicatia Fereastra a organizat o conferinta in mediul online la care au participat specialisti si reprezentanti ai pietei de tamplarie termoizolanta.

Participantii au mai adus in discutie provocarile pietei muncii date de deficitul de specialisti, problemele si oportunitatile generate de pandemia Covid-19, montajul corect al sistemelor de tamplarie si efectele sale asupra calitatii produsului finit.

"Morisca scumpirilor este iesita din comun, iar cauzele sale sunt diferite, dar cel mai important este de vazut care sunt efectele pe termen scurt, mediu si lung. Aceasta veritabila cascada a preturilor incurca cel mai mult proiectele finantate din fonduri publice - nationale si locale.

Actualizarea preturilor se realizeaza in conformitate cu indicii transmisi de Institutul National de Statistica (INS), care nu beneficiaza, din pacate, de toate informatiile necesare pentru a identifica variatiile aparute mai ales in domeniul materialelor de constructii.

Pandemia a determinat cresteri mari ale preturilor la materie prima, intre 90% si 120% la armatura, intre 5% si 15% la profilele PVC, intre 4% si 8% la aluminiu, intre 10% si 25% la sticla


De exemplu, rapoartele actuale ale INS indica majorari de 3%, care sunt complet nerealiste. FPSC, din care face parte si PPTT, gratie pozitiei sale de federatie reprezentativa pentru sector la nivel national, a reusit sa poarte un dialog constructiv cu Guvernul si cu oficialii institutului, in incercarea de identificare a unei formule corecte. Concluzia discutiilor a fost aceea ca patronatul sa furnizeze datele reale referitoare la preturile actualizate, pe baza acestora urmand sa fie calculati indicii respectivi. ", a Valentin Petrescu, presedinte al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT) si vicepresedinte al FPSC, cu prilejul participarii la video-conferinta EURO-Fereastra.

 

  • "Pandemia a determinat cresteri mari ale preturilor la materie prima, intre 90% si 120% la armatura, intre 5% si 15% la profilele PVC, intre 4% si 8% la aluminiu, intre 10% si 25% la sticla etc. Cu o asemenea dinamica a costurilor nu ne-am mai confruntat niciodata. Desigur, o contributie la majorarile mentionate anterior o au si producatorii de tamplarie, intrucat acestia s-au grabit sa-si sporeasca stocurile chiar de la primele semnale de scumpire pe care le-au transmis furnizorii. Cresterea cererii a influentat imediat echilibrul preturilor. Compania noastra nu a participat la acest carusel. Riscurile celor care au facut-o sunt legate de costurile cu depozitarea, cu deprecierea, cu dobanzile la creditele realizate pentru achizitie. Suprapunerea pandemiei peste criza preturilor la materiale ar putea fi fatala pentru companiile cu vanzari sub cinci milioane de euro, care vor disparea sau se vor reprofila pe activitati de montaj, la fel cum deja a inceput sa se intample si in Europa Occidentala. Fenomenul de agregare s-ar fi manifestat si in lipsa acestor factori de influenta, insa intr-un ritm mult mai lent. Estimam ca in 2022, din cei 500 de producatori activi la momentul actual, vor mai ramane aproximativ 200 de companii", a declarat Adrian Garmacea, administrator Barrier Romania.

"Preturile la materialele de constructii sunt in crestere pe toata linia. Pe segmentul profilelor din PVC pentru tamplarie termoizolanta tendinta este si mai vizibila, intrucat ponderea in reteta a materiei prime principale, care este PVC-ul, este foarte mare, iar cotatiile acestui material pe bursele internationale de marfuri au sporit saptamana de saptamana, incepand cu finele lui 2020. Din pacate, estimarile curente indica faptul ca situatia se va perpetua pana la finele lui 2021. Singurul lucru pe care il putem face pentru a diminua povara de pe producatori este de a limita cresterile pana la un nivel acceptabil, prin grija cu care urmarim majorarile costurilor cu materiile prime. Am reusit cu greu sa facem fata cererii, evident cu unele intarzieri. Mult mai grava este situatia pe piata otelului, unde furnizori de mare notorietate din domeniul armaturilor au probleme cu administrarea comenzilor si estimeaza termene de livrare mai mari de o jumatate de an", a declarat Paul Chipriean, Head of Window Solutions, Rehau Romania.

"Pe piata din Romania, cererea pentru tamplarie din PVC a sporit, in acest moment fiind cu 300% mai mare fata de perioada similara a anului precedent, iar la nivel de grup avansul fiind de 200%. Pandemia nu este motivul principal care a influentat evolutia accelerata a preturilor aluminiului. Cauzele scumpirii materialelor de constructii nu au legatura cu dorinta furnizorilor de a face un profit suplimentar. In ceea ce priveste aluminiul, povestea a inceput cu mult timp in urma: de 10 ani China a inceput sa-si majoreze capacitatile de prelucrare a aluminiului si a otelului. In octombrie 2020, Consiliul European a introdus noi taxe vamale punitive, cuprinse intre 19% si 47% pentru aceste produse. Initial, taxele au fost anuntate pentru sase luni, dar in luna aprilie a.c. s-a decis prelungirea pentru urmatorii cinci ani. Acum, cantitatea de lingouri din aluminiu importate din China a scazut dramatic, cotatia la bursa a crescut cu mai mult de 40%, iar producatorii europeni de lingouri au triplat pretul pentru serviciile lor. In plus, pe langa cresterea pe piata de constructii la nivel european, a sporit si cererea de aluminiu din industria auto. Acestea sunt cauzele care au dus la situatia actuala", a declarat Attila Beer, administratorul Alukönigstahl Romania, cu prilejul participarii la video-conferinta EURO-Fereastra.

 

Vâzând potențialul de creștere, băncile finanțează producătorii români din domeniu

 

 

ING Bank România tocmai a anunțat joi că a finanțat cu 20 milioane lei Damila SRL, companie cu capital privat românesc - comerciant și producător important pe piața de materiale de construcții și finisaje.

În 2021, societatea vizează creșterea vânzărilor cu 30%, prin dezvoltarea gamelor de produse și extinderea capacităților sale de producție și distribuție. Astfel, fondurile vor fi utilizate pentru finanțarea capitalului de lucru și pentru investiții.

„Anul 2020 a fost atipic, iar companiile mici și mijlocii, cu precădere, au dat dovadă de un nivel ridicat de agilitate și reziliență. Pandemia a adus și schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor, iar unele sectoare au înregistrat creșteri neașteptate, printre care și cel de construcții și amenajare a locuinței, în contextul în care timpul petrecut acasă a crescut considerabil. Prin împrumutul acordat, ne bucurăm să sprijinim în continuare dezvoltarea companiei Damila și să le oferim soluțiile pentru a-și atinge obiectivele ambițioase de creștere”, este de părere Luana Sorescu, Head of Clients pentru divizia de Business Banking, în cadrul ING Bank România.

„Damila este prezentă pe piața din România încă din anul 1992. Am dezvoltat un model propriu de business, care oferă partenerilor soluții complete pentru construcții, de la fundație până la amenajări interioare și exterioare. Din 2007, investim anual și în capacități noi și diversificate de producție, pentru construcții rezidențiale și industriale. Unul dintre obiectivele noastre este creșterea ponderii activității de producție, în raport cu cea de distribuție, din totalul cifrei de afaceri.”, a explicat Daniel Remus Nițu, Directorul General Damila.

Damila a avut o cifră de afaceri de 62 milioane de euro în 2020 și are 296 de angajați. În prezent, activitatea de producție a companiei se desfășoară în două locații: Râmnicu Vâlcea și Bragadiru, iar activitatea de distribuție acoperă toata țara ca urmare a parcului logistic propriu.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
 Iașul mai are în plată doar 1.509  șomeri
03/08/2021 00:11

* pe langă acestia, alti 7.337 someri au iesit din plată in ultima vreme, aflandu-se in căutarea unui loc de muncă * cei mai multi someri ieseni au varste cuprinse intre 40 si 49 de ani - 2.588, si peste 55 ...

Se asfaltează un nou drum ce va face legatura între Moldova și Ardeal
02/08/2021 21:03

Pe drumul judetean DJ 127A, limita cu judetul Harghita prin comuna Bicazul Ardelean, se realizează in prezent podetele si zidurile de sprijin, in cadrul lucrării de modernizare. Investitia a inceput anul tre ...

Grecia se topește. Cele mai mari temperaturi din ultimii 30 de ani
02/08/2021 19:45

Grecia este lovită de "cea mai gravă caniculă de după 1987", in urmă cu peste 30 de ani, a avertizat prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis, in timp ce mercurul termometrelor se aşteaptă să urce ...

Un sfert dintre cetățenii UE nu-și permit concedii
02/08/2021 19:16

Aproximativ 28% dintre cetăţenii Uniunii Europene, sau 35 milioane de persoane, nu işi permit să meargă intr-o vacanţă de vară timp de o săptămană, o cifră care creşte la 59,5% pentru persoanele cu ...

VIDEO Ministrul Transporturilor: Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50% / Noi imagini cu lucrările la turnuri și drumuri
02/08/2021 18:04

 Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, care includ podul si drumurile de legătură, se apropie de 50%, a anuntat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care pr ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Gropnița, județul Iași” cod proiect SMIS 144671
02/08/2021 09:06

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Gropnita, judetul Iasi” cod proiect SMIS 1 ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Hoceni, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144826
02/08/2021 09:05

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Hoceni, judetul Vaslui” cod proiect SMIS 1 ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Tăcuta, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144829
02/08/2021 09:03

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Tăcuta, judetul Vaslui” cod proiect SMIS ...

ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Grivița, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144823
02/08/2021 09:02

ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Grivita, judetul Vaslui” cod proiect SMIS 14 ...

 ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Fântânele, județul Iași” cod proiect SMIS 144683
02/08/2021 09:00

ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Fantanele, judetul Iasi” cod proiect SMIS 1 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei