Contracţie pe piaţa ieşeană a muncii

Dimensiune font:

| 28-03-2024 08:25

Pentru prima dată în acest an, centralizatorul remis, săptămânal de către AJOFM Iaşi arată o scădere a numărului de locuri de muncă disponibile. De la 686 posturi vacante, s-a ajuns la 664. Degeaba avem o uşoară creştere a cererii în HoReCa (19/17), transporturi (15/13), confecţii (18/16) şi sănătate (3/2). Mai puţină nevoie de noi lucrători în comerţ (10/14), construcţii (279/281), industrie (79/80), prăbuşirea e în sfera celorlalte servicii (241/263).

Conform tradiţiei, sunt suficiente oferte de lucru pentru absolvenţii de facultate, fix un sfert din total (166/664). E nevoie de analist, arhitect, cadru tehnic PSI, contabil, economist, expert în achiziţii publice, geograf, ingineri (automatist, autovehicule rutiere, CFDP, chimist, CCIA, construcţii hidrotehnice, geodez, horticultor, îmbunătăţiri funciare, instalaţii, mecanic utilaj tehnologic pentru construcţii, proiectant energetician, de sisteme electroenergetice), manager, medic veterinar, peisagist, programator, şef laborator în construcţii, şef şantier, şef serviciu, şef laborator în construcţiispecialist achiziţii, specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, specialist în recrutare, specialist marketing, specialist resurse umane, specialist SIG/IT, specialist analist organizare ori tehnician devizier.

Şi pentru necalificaţi sunt încă destule oportunităţi. Aceştia îşi pot găsi de lucru în construcţii, ca oameni buni la toate, apoi ca ajutor bucătar, ambalator manual, cameristă hotel, curier, femeie de serviciu, încărcător-descărcător, lucrător salubrizare căi publice ori manipulant mărfuri.

În construcţii şi industrie, meseriile aflate mereu la mare căutare. Electricieni, instalatori, sudori, lăcătuşi, zidari, zugravi. Agricultura e încă pe stand-by, în sănătate, doar trei posturi de infirmieră.

Finlandezii, disperaţi după „căpşunari”

Tabloul e complet diferit în ce priveşte locurile de muncă disponibile la nivel continental, e vorba de cele înregistrate pe platforma EURES. De la 247, s-a ajuns acum la 316. O creştere impresionantă a ofertei de lucru ce se datorează exlusiv finlandezilor. Scandinavii s-au trezit cam peste noapte că au nevoie de 105 culegători de fructe şi legume. Aşa numiţii căpşunari. Salarizarea nu e deloc rea, 1,12 euro pe kilogramul cules. În rest, nicio schimbare faţă de intervalul precedent. Spaniolii angajează 15 şoferi de TIR, în afara mai vechii cereri de „căpşunari” (50) şi a foarte bine plătitului post de inginer specializat în domeniul feroviar. Suedezii anunţă că sunt în căutarea a zece măcelari specializaţi în tăierea porcilor. În Malta, cinci posturi de bucătar, 20 de şofer de taxi şi două de manager dezvoltare afaceri, Nu s-a ocupat niciunul din cele 29 posturi vacante din Germania (lucrător în producţia/procesarea de carne, mecatronist, măcelar, electronist, tehnician service). La fel stau lucrurile în Belgia (patru necalificaţi pentru a merge la cules de căpşuni, patru macaragii, patru tehnicieni reţele de telecomunicaţii, un dulgher/tâmplar, un electrician pentru întreţinerea iluminatului stradal şi un electrician tensiune medie) şi Austria (cinci tehnicieni producţie). Danezii angajează 20 sudori, care sunt plătiţi cu 25 euro la oră. Claudiu CONSTANTIN

 

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:55

Licitatie comuna Filipeni, Cladire si teren. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipeni, cu sediul in comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, cod postal 607175, telefon 0234/285.500, fax 0234/285.867, e-mail: prfilipeni@yahoo.com, cod fiscal 4591589. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Cladire in suprafata de 67 mp si teren in suprafata de 649 mp, avand nr. cadastral 62350, CF 62350, situate in intravilanul comunei Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 82, judetul Bacau, ce apartin domeniului privat al Comunei Filipeni, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipeni nr. 12/24.04.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Registru Agricol. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Registrul Agricol din cadrul Comunei Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.08.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, Compartiment Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: Intr-un singur exemplar in original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 13.00, Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Bacau, Bacau, Str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/207.604, fax 0234/207.606, e-mail: tr-bacau-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2025.
Licitatii R-Agro Falciu SA, Utilaje agricole lista nr. 1. SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 12 -15.08.2025 inclusiv, intre orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 12 -13.08.2025, termen-limita inscriere: 11.08.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 14 -15.08.2025, termen-limita inscriere: 13.08.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, data si ora licitatiei, precum si pretul de pornire pentru fiecare bun se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administra torului judiciar, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administra torului judiciar. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 300 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire peste 5.000 Lei si de 100 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire sub 5.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Licitatie R-Agro Falciu SA, „Ferma Valea lui Marcu. FIVE Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza O SINGURA LICITATIE publica cu strigare in data de 14.08.2025, de la ora 12:00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: -Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration SPRL din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta /video conferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu in data de 13.08.2025, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
1 leu în plus pentru fiecare pachet de țigări vândut în România, de la 1 august
01/08/2025 15:54

 După cresterea cu 10% a accizelor si a TVA de la 19 la 21%, de la 1 august 2025, toate tigările comercializate in Romania s-au scumpit cu 1 leu pe pachet. Mărcile populare, cum ar fi Pall Mall, Kent, ...

Curs Bnr Azi, 1 august 2025
01/08/2025 14:23

  Simbol Denumire 01.08.2025 EUR   Euro 5.0770 +0.0006 ...

Cât de mult se scumpește cea mai ieftină franzelă, după ce Guvernul Bolojan a majorat TVA-ul
01/08/2025 12:59

 „Ordonanta austeritătii” se aplică oficial, de vineri, 1 august 2025. Printre cele mai importante prevederi se numără majorarea cotei TVA. Cea standard a fost majorată de la 19% la 21%, i ...

e-TVA devine obligatoriu: Ce implicații sunt și cum pot soluțiile automatizate să ajute  contribuabilii să se conformeze mai rapid
01/08/2025 12:02

 Perioada de gratie pentru sistemul RO e-TVA s-a incheiat oficial la 1 iulie 2025, un moment care marchează tranzitia de la o etapă de acomodare la una de conformare efectivă. De la această dată, cont ...

Guvernul Bolojan a decis să împrumute bani de la UE pentru înarmare. Gheorghe Piperea: Este vorba de înarmarea Ucrainei. Culmea cinismului!
01/08/2025 10:09

Guvernul Bolojan a anuntat că Romania a transmis Comisiei Europene un portofoliu de proiecte, in vederea contractării unor imprumuturi pentru noi cheltuieli militare. In comunicat nu este precizată suma pe ...

Dolarul a crescut în iulie cu 14 bani
31/07/2025 18:57

Euro a pierdut in trei zile aproape 4 centi americani, ceea ce a ridicat cursul dolarului la sfarsitul lui iulie de la 4,3974 la 4,4386 lei, fată de 4,2958 lei, la inceputul lunii. Deprecierea monedei unice s ...

Furia Guvernului lovește în plin! Românii, obligați să suporte costuri de viață occidentale
31/07/2025 18:55

* cota standard a TVA urcă de la 19% la 21%, in timp ce alimentele, serviciile hoteliere si energia termică trec de la 5% si 9% la o cotă intermediară de 11% * „Oamenii sunt deja săraci, iar aceste m ...

„MODERNIZAREA ACTIVITĂȚII FIRMEI PRIN ACHIZIȚIA DE UTILAJE PERFORMANTE” ELECTRICAL TEHNOLOGY SRL
31/07/2025 12:27

  „MODERNIZAREA ACTIVITĂTII FIRMEI PRIN ACHIZITIA DE UTILAJE PERFORMANTE” ELECTRICAL TEHNOLOGY SRL    

 Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică - Analiză ISF
31/07/2025 12:21

Valentin Ionescu (foto stanga), Presedintele Institutului de Studii Financiare (ISF) si Ieronim Stefan (dreapta), coordonatorul departamentului educatie financiară din ISF, realizează o radiografie a inegalit ...

ANAF a emis în două săptămâni decizii de impunere de peste 12,5 milioane de lei pentru aproape 300 de firme care și-au dedus ilegal TVA la mașini de lux
31/07/2025 12:09

 Inspectorii Antifraudã au identificat in a doua jumătate a lunii iulie,  470 de companii care au achiziţionat  542 de maşini de lux din alte state membre ale UE, cu o valoare cumulat&a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei